بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل
این وبلاگ در راستای بصیرت بخشی به افراد جامعه است.
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220)
امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)
نداشتن بصیرت مثل نداشتن چشم است؛ راه را انسان نمی‌بیند. بله، عزم هم دارید، اراده هم دارید، اما نمی‌دانید کجا باید بروید. (۹۲/۱۰/۱۹)

تعریفی بسیار زیبا از بصیرت :
ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ.
آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟
ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ...
آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ:
مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد...
ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی

۱۱ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی امسال ۷ اسفند برگزار می شود.

در استان مرکزی نیز بر اساس اظهار و اعلام افراد در برخی محافل،تحرکات تبلیغاتی به روش های گوناگون از جمله شرکت در مراسم ترحیم، ارسال پیامک های تبریک، حضور در مناطق روستایی و دهگردشی ، ضیافت هایی با عنوان هم فکری انتخاباتی با حضور طرفداران کاندیداها حضور احتمالی برخی افراد در لیست کاندیداهای استان مرکزی مشخص شده است که در ادامه اسامی کاندیدای احتمالی استان مرکزی ارائه شده است.

حوزه انتخابیه اراک،خنداب و کمیجان

1.       مصطفی افشار

2.       محمد حسن آصفری

3.       عباس رجایی

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۴ ، ۱۸:۰۲
رهرو ولایت

آیت الله موحدی کرمانی خطیب این هفته نماز جمعه تهران با بیان اینکه پشیمانی نظام سلطه در تاریخ سابقه دارد، گفت: یزید بعد از قتل امام حسین (ع) و بعد از آنکه گزینه نظامی را اعمال کرد چنان پشیمان شد که گفت این چه اشتباهی بود، کردم. شما هم مطمئن باشید اگر از گزینه نظامی استفاده کردید بعد پشیمان می شوید و دست ها را بر سر می کوبید و می گویید این چه غلط بزرگی بود که کردیم و آن وقت طعم مرگ بر آمریکا را به خوبی خواهید چشید. وی خطاب به مسئولان آمریکایی گفت: من به آمریکا می گویم ما را از گزینه نظامی می ترسانید اگر در این زمینه اشتباه کردید آنچنان پشیمان خواهید شد که این پشیمانی به حال شما نفعی نخواهد داشت.


۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۹ آبان ۹۴ ، ۱۱:۰۰
رهرو ولایت

رحیم‌پور‌ازغدی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با ارائه اطلاعاتی درباره اقدامات آمریکا و غرب برای نفوذ در ایران تصریح کرد: آنها از پیش از انقلاب برنامه‌های ویژه‌ای برای افزایش حوزه نفوذ خود اجرا کرده بودند و این برنامه‌ها تا هم‌اکنون نیز ادامه یافته است. رحیم‌پور به اطلاعات و اسناد به‌دست آمده از لانه جاسوسی هم اشاره کرد و درباره عدم انتشار این اطلاعات و جاسوس‌های دانه‌درشت آمریکا در ایران کنایه زد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۹ آبان ۹۴ ، ۱۰:۰۴
رهرو ولایت


لاریجانی در دیدار با خانواده عالم ربّانی مؤیدی‌ قمی با اشاره به ابعاد فاجعه بزرگ منا، گفت: این حادثه ضایعه ای برای کشور بود و برای تعیین سرنوشت مفقودین در حال پیگیری هستیم تا تعیین تکلیف شود.وی افزود: سعودی ها تعدادی از جانباختگان منا را دفن کردند و برای شناسایی مفقودین، در حال انگشت نگاری هستیم.رئیس قوه مقننه با بیان اینکه عربستان در ایجاد این حادثه، مقصر است و بعد از آن نیز بسیار بد عمل کرد، بیان داشت: باید برای کشف حقیقت مسیر را طی کنیم تا به نتیجه برسیم.وی درباره وضعیت رکن آبادی سفیر سابق ایران در لبنان نیز گفت: آقای رکن آبادی را به بیمارستان منتقل کردند که عربستان این موضوع را رد کرد، البته ردی از آقای رکن آبادی پیدا شده است.

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۹ آبان ۹۴ ، ۱۰:۰۳
رهرو ولایت

پال رایان، رئیس‌ جدید مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه، پس از آنکه اعلام شد باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا قصد اعزام ده‌ها نیروی عملیات ویژه به شمال سوریه را دارد، از راهبرد اوباما در این کشور خاورمیانه انتقاد کرد. «رایان» در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز درباره اوباما گفت: «او واقعاً راهبردی درباره سوریه نداشته است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۹ آبان ۹۴ ، ۰۹:۴۱
رهرو ولایت

یگان هایی از ارتش سوریه و نیروهای مسلح استحکامات و تجهیزات گروه تروریستی تکفیری داعش در اطراف دانشکده هوایی واقع در چهل کیلومتری شرق حلب را نیز منهدم کردند.محل تجمع گروه های مسلح تروریستی در شرق منطقه "السفیره" و روستای "الطیبه" در حومه دانشکده هوایی در شرق حلب نیز هدف نیروهای سوری قرار گرفت.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۹ آبان ۹۴ ، ۰۹:۴۰
رهرو ولایت

محمدرضا باهنر در چهارمین همایش ملی پدافند غیر عامل که در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزارشد، گفت: آنهایی که می خواستند حرفی از معنویت در جهان نباشد امروز با یک خداخواهی در دنیا روبرو شدند که اسلام سد راه خواست متکبرانه آنهاست و به همین دلیلی از هیچ کوششی برای نبودن این نظام اسلامی دریغ نخواهند کرد؛ با این وضعیت ما هر روز شاهد هجمه ای با ابزارهای جدیدی خواهیم بود و ما برای استمرار این ایدئولوژی حق چاره ای نداریم جز اینکه در همه زمینه ها مقاوم شویم .وی افزود: اقتصاد مقاومتی چند وقتی است که توسط رهبری مطرح شده و من در گزارشی که چند وقت پیش به مقام معظم رهبری ارائه می کردم چند بار از واژه اقتصاد مقاومتی استفاده کردم که ایشان گفتند من هزار بار تا به حال این اصطلاح را از مسئولین شنیده ایم اما منتظر کوچکترین اقدام هستم.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۹ آبان ۹۴ ، ۰۹:۳۹
رهرو ولایت


23 نفر از اعضای  گروهک  تروریستی منافقین دریک  حمله  راکتی  روز پنج شنبه  به اردوگاه لیبرتی در عراق، به هلاکت رسیدند. جان کری وزیر خارجه آمریکا که در وین به سر میبرد، در حمایت از گروهک تروریستی منافقین، با خانوادههای این تروریستها ابراز همدردی کرده و این حمله را محکوم کرده است. گروه جیش‌المختار عراق (متشکل از خانوادههای قربانیان انتفاضه شعبانیه در سال 1991  است که  رژیم صدام و منافقین در سرکوب  آن نقش داشتند) مسئولیت این عملیات را برعهده گرفته است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۹ آبان ۹۴ ، ۰۹:۳۸
رهرو ولایت

از روزی که مستندات روابط عربستان و اسرائیل افشا شده، مقامات سعودی به صورت آشکارا از روابط با صهیونیست‌ها سخن گفته اند. گسترش روزافزون قدرت ایران در منطقه گویا،  هراس شدیدی در ریاض به وجود آورده است. پس از آنکه «انور عشقی»، ژنرال سعودی برای اولین بار خواهان گشایش سفارت عربستان در تل آویو با هدف متوقف کردن گسترش نفوذ ایران شد، یکی از شاهزادگان قدرتمند سعودی نیز از ضرورت اتحاد با اسرائیل علنا حمایت کرد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ آبان ۹۴ ، ۰۹:۳۷
رهرو ولایت

امیرعبداللهیان معاون وزیر خارجه ایران که همراه هیات ایرانی در نشست صلح وین حضور داشته است درجمع خبرنگاران افزود: نخستین مشکلی که در این نشست وجود داشت فاصله زیاد بین دیدگاه های طرفین بود.وی با اشاره به اینکه برخی در این نشست شرکت کرده بودند تا در بیانیه ای اعلام کنند که طی جدول زمانبندی شده بشار اسد رییس جمهوری سوریه چه زمانی از قدرت کناره گیری کند، تصریح کرد :

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ آبان ۹۴ ، ۰۹:۳۶
رهرو ولایت