بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل
این وبلاگ در راستای بصیرت بخشی به افراد جامعه است.
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220)
امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)
نداشتن بصیرت مثل نداشتن چشم است؛ راه را انسان نمی‌بیند. بله، عزم هم دارید، اراده هم دارید، اما نمی‌دانید کجا باید بروید. (۹۲/۱۰/۱۹)

تعریفی بسیار زیبا از بصیرت :
ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ.
آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟
ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ...
آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ:
مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد...
ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی

۴۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

پایگاه خبری شبکه العالم، "دنیس راس" در مصاحبه ای مطبوعاتی با اشاره به این که نشست کمپ دیوید در حالی برگزار می شود که شرایطی دشوار بر منطقه و روابط بین اعراب و آمریکا حاکم است، گفت: نگاه اعضای شورای همکاری خلیج فارس به نقش منطقه ای ایران با نگرش آمریکا تفاوت دارد، این درحالی است که آمریکا در آستانه امضای توافقنامه هسته ای با ایران قرار دارد و با امضای این توافقنامه تحریم های آمریکایی و بین المللی علیه تهران لغو می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۹:۵۴
رهرو ولایت

پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از المنار، نیروهای نظامی سوریه امروز همزمان با گلوله باران توپخانه ای مواضع گروه های تروریستی در محله جوبر با تروریستها به شدت درگیر شدند.

ارتش سوریه همچنین در شهرک الطیبه در حومه غربی دمشق و حومه تپه کردی در نزدیکی شهر دوما در غوطه شرقی دمشق به مقابله با تروریست ها پرداخت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۹:۵۳
رهرو ولایت

پایگاه اینترنتی یو‌اس‌ان‌آی 12 می 2015 (22 اردیبهشت) در مقاله‌ای به سیاست‌های ایران در قبال امنیت خلیج‌فارس پرداخت و نوشت: اقدام اخیر ایران در توقیف و رهایی کشتی با پرچم جزایر مارشال می‌تواند واکنشی به یک دهه مناقشه بر سر عبور کشتی‌های باری باشد که به سوی امارات متحده عربی می‌روند و هرگز به ایران نمی‌آیند. درعین‌حال، این احتمال نیز وجود دارد که این اقدام ایران سیاست مخاطره‌آمیز ایران برای یادآوری این نکته به آمریکا‌ باشد که می‌تواند همچنان تنگه هرمز را ناامن کند. این اقدام ایران سبب شد، حادثه‌ای در تنگه هرمز به وقوع بپیوندد؛ آن هم در زمانی‌که بسیاری از توان ناوگان پنجم آمریکا،‌ درگیر عملیات علیه دولت اسلامی (داعش) در عراق و سوریه و نیز بحران یمن است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۸:۳۵
رهرو ولایت

«جواد منصوری» اولین فرمانده سپاه پاسداران در مصاحبه درباره رؤسای جمهور گذشته، گفته است: آقای هاشمی ‌اولویت اولش دنیاست، سپس آخرت؛ اما مقام معظم رهبری اولویتش آخرت است و سپس دنیا. برای هاشمی‌رفسنجانی تجمل، فرش ابریشم و امثال اینها مهم است؛ اما آقای خامنه‌ای کف حسینیه خود زیلو می‌اندازد. هاشمی معتقد است، اگر قرار است ما به تجمل برسیم، پس باید با آمریکا کنار بیاییم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۸:۳۰
رهرو ولایت

وقوع حادثه مرگ یک مهماندار هتل در مهاباد و کشته‌شدن یک قاچاقچی سوخت به هنگام فرار و به‌دلیل سرعت بالا و چپ‌شدن ماشینش در ایرانشهر که با سوءاستفاده عده‌ای، ناآرامی و اغتشاش را در این دو شهر رقم زد، بار دیگر نشان داد که چگونه دشمنان حوادث عادی را به غائله‌ای امنیتی و سیاسی برای نظام تبدیل می‌کنند. مسئله‌ای که در سال گذشته و در جریان اسیدپاشی در اصفهان هم دیدیم؛ لذا این اتفاقات هوشیاری مراکز اطلاعاتی و امنیتی و همچنین مردم و مسئولان را بیش از پیش می‌طلبد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۸:۲۰
رهرو ولایت

پرس تی وی، سران کشورهای عربستان، بحرین، عمان و امارات به دلایل گوناگون اعلام کردند در نشست امنیتی کمپ دیوید شرکت نمی‌کنند.

با این حال، امیران قطر و کویت در این نشست حضور خواهند داشت، اما سران چهار کشور دیگر شورای همکاری خلیج فارس معاونان خود را به آمریکا می‌فرستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۸:۱۵
رهرو ولایت


فضای داخلی عربستان بواسطه تغییرات گسترده ای که «ملک سلمان» در پست های کلیدی عربستان ایجاد کرده ملتهب است و اخبار حکایت از حبس خانگی ولیعهد سابق این کشور که چندی پیش از مقام خود برکنار شد دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۸:۰۸
رهرو ولایت

مجید محتشمی، دبیرکل حزب اصلاح‌طلب آزادی درباره طرح استانی‌‌شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: جبهه اصلاح‌طلبان از استانی‌شدن انتخابات مجلس حمایت می‌کند، چراکه محاسن این طرح بیشتر از معایب آن است. وی با تأکید بر حمایت ویژه جبهه اصلاح‌طلبان از طرح استانی‌شدن انتخابات مجلس، بر توجه نمایندگان مجلس به این طرح و برطرف‌کردن معایب آن اشاره کرد و افزود: یکی از نقاط ضعف‌ طرح استانی‌شدن انتخابات مجلس، این است که نماینده در حوزه شهرستان باید 15 درصد آرا را کسب کند. محتشمی عنوان کرد: در استانی‌شدن انتخابات مجلس باید به این نکته توجه کرد که در صورت عزل، انصراف و استعفای نماینده، همانند انتخابات شورای اسلامی شهرها، تعدادی عضو علی‌البدل انتخاب شوند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۷:۳۵
رهرو ولایت

یکی از مهم‌ترین بخش‌های «طرح نظارت بر توافق هسته‌ای» که سنای آمریکا پنج‌شنبه گذشته با اکثریت قاطع تصویب کرد و احتمالاً در هفته آینده در کنگره نیز تصویب می‌شود، دادن حق بازنگری به کنگره درباره توافقنامه احتمالی هسته‌ای و بازداشتن رئیس‌جمهور از هرگونه اقدام تنزیلی در رژیم تحریم‌ها علیه ایران است. اگرچه در این بخشِ طرح درباره زمان نظارت کنگره، دوره سی‌روزه اعلام‌ شده، اما از روزهای اضافی هم سخن به میان آمده که بنا به تشخیص کنگره امکان‌پذیر است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۷:۳۰
رهرو ولایت

 براساس اخبار دریافتی از مذاکرات نیویورک، مسائل جدیدی در مذاکرات مطرح شده است و آمریکایی‌ها با برداشتن تحریم‌ها حتی به‌صورت گام‌به‌گام نیز مخالفت کرده و اصرار دارند، ابتدا ایران باید اقدامات اعتمادساز انجام دهد، سپس در گام بعدی، تحریم‌ها «تعلیق» خواهد شد و کامل «لغو» نمی‌شود. در واقع، مهم‌ترین اختلاف «تنظیم جدول تعهدات متقابل» است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۷:۲۵
رهرو ولایت