بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل
این وبلاگ در راستای بصیرت بخشی به افراد جامعه است.
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220)
امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)
نداشتن بصیرت مثل نداشتن چشم است؛ راه را انسان نمی‌بیند. بله، عزم هم دارید، اراده هم دارید، اما نمی‌دانید کجا باید بروید. (۹۲/۱۰/۱۹)

تعریفی بسیار زیبا از بصیرت :
ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ.
آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟
ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ...
آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ:
مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد...
ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی

امیرعبداللهیان معاون وزیر خارجه ایران که همراه هیات ایرانی در نشست صلح وین حضور داشته است درجمع خبرنگاران افزود: نخستین مشکلی که در این نشست وجود داشت فاصله زیاد بین دیدگاه های طرفین بود.وی با اشاره به اینکه برخی در این نشست شرکت کرده بودند تا در بیانیه ای اعلام کنند که طی جدول زمانبندی شده بشار اسد رییس جمهوری سوریه چه زمانی از قدرت کناره گیری کند، تصریح کرد : بعضی ها نیز به دنبال این بودند که با استفاده از فرصت این جلسه، دیدگاه های سیاسی خود را درموضوعات مختلف منطقه به ویژه موضوع سوریه پیش ببرند. وی تاکید کرد : اما برای جمهوری اسلامی ایران مهم بود که راهبرد خود را در چنین فضای متضادی درجلسه پیش ببرد. امیر عبداللهیان اظهار داشت: طرحی را آمریکایی ها شب گذشته ارایه کردند و روسیه نیز متقابلا طرح مکتوبی را برای برون رفت سوریه از بحران سیاسی مطرح کرده بود.معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه کشورمان افزود: کار وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این نشست بسیار دشوار بود زیرا فضای غالب در جلسه سمت و سویی را داشت که ممکن بود با نگاه ها و سیاست های ایران، روسیه و برخی کشورها در تعارض باشد.امیرعبداللهیان بابیان اینکه یکی ازدلایل طولانی شدن نشست، چالش های موجود و تفاوت دیدگاه ها بود، گفت : در پایان بیانیه ای 9 بندی مورد توافق شرکت کنندگان در نشست صلح وین قرارگرفت و درهمه بندهای این بیانیه، جمهوری اسلامی ایران تلاش کرد دیدگاه های مورد نظر خود را مطرح کند؛ البته برخی شرکت کنندگان دیدگاه های سازنده ای نداشتند و حتی در اصلاح بیانیه نیز این امر دیده می شد. معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه افزود: دکتر ظریف تلاش کرد چارچوب اصلی سیاست ایران اسلامی در موضوع سوریه در خروجی بیانیه گنجانده شود و نکات مهمی که در این بیانیه آمده در مسائل اصولی همچون حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی و وحدت ملی سوریه تاکید و تصریح شده است.  

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۰۹
رهرو ولایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی