بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل
این وبلاگ در راستای بصیرت بخشی به افراد جامعه است.
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220)
امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)
نداشتن بصیرت مثل نداشتن چشم است؛ راه را انسان نمی‌بیند. بله، عزم هم دارید، اراده هم دارید، اما نمی‌دانید کجا باید بروید. (۹۲/۱۰/۱۹)

تعریفی بسیار زیبا از بصیرت :
ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ.
آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟
ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ...
آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ:
مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد...
ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی

۸۲ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

به نقل از خبرگزاری فرانسه، «پیتر کوک» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در یک نشست مطبوعاتی اعلام کرد: روز سه شنبه روسیه و آمریکا تفاهم نامه ای را درخصوص عدم تداخل عملیات هوایی در سوریه امضا کردند.وی تاکید کرد این توافقنامه به مرحله اجرایی درآمده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۴ ، ۰۸:۴۱
رهرو ولایت

 

«رجب طیب اردوغان» که در استفاده از نمادهای دوره امپراتوری عثمانی اشتیاق خاصی دارد، این بار «آنگلا مرکل» را با صندلی‌های طلا غافلگیر کرد. مرکل که برای احتراز از ورود به کاخ تجملاتی 1100 اتاقه اردوغان در آنکارا، اسلامبول را انتخاب کرده بود در این شهر نیز با وضعیت مشابهی روبرو شد
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۴ ، ۰۸:۳۹
رهرو ولایت

آذر ماه 92 که هیئت پارلمانی اروپا در سفارت یونان با نسرین ستوده و جعفر پناهی دیدار کرد و بعد از آن به انجام مصاحبه‌های خاص با رسانه‌های بیگانه پرداختند، کمتر کسی گمان می‌کرد که هدف از رایج شدن اینگونه رفت وآمد‌های دیپلماتیک به کشور، «مقدمه‌سازی برای فشار بین‌المللی بر جمهوری اسلامی ایران این بار با ابزار حقوق بشر» است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۴ ، ۰۸:۳۵
رهرو ولایت

از همان راهی که آمده‌اید برگردید

عربستان که هفت ماه است در برابر انقلابیون یمن نتوانسته موفقیتی به دست آورد چند روز پیش شش هزار سودانی را برای پیروزی در نبرد علیه مردم یمن اجاره و وارد خاک این کشور کرد. «ضیف الله الشامی» یکی از رهبران نظامی جنبش انصارالله یمن اما در واکنش به اعزام این نیروها اعلام کرد:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۴ ، ۰۸:۳۲
رهرو ولایت

امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)  در دیدار مسئولان و دست‌اندرکاران برگزاری حج 94، ضمن تلخ و حیرت‌انگیز خواندن فاجعه منا، به چند نکته مهم اشاره کردند؛

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۴ ، ۰۸:۳۰
رهرو ولایت

 پایگاه اینترنتی «المانیتور» 20 اکتبر 2015 (28 مهر) در مقاله‌ای به اجرایی‌شدن توافق هسته‌ای ایران و تأثیرات آن بر روابط ایران و اتحادیه اروپا پرداخت و نوشت:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۴ ، ۰۸:۲۹
رهرو ولایت

پس از طی مراحل قانونی تصویب برجام در ایران و آمریکا، سرانجام برجام با بیانیه مشترک ظریف و موگرینی، وارد مرحله تازه‌ای شد. گام تازه‌ای که بازتاب‌ها و واکنش‌های زیادی را به همراه داشت؛

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۴ ، ۰۸:۲۸
رهرو ولایت

 «رابرت منندز» سناتور ایالت نیوجرسی آمریکا به تازگی با ارسال نامه‌ای به «جان کری» وزیر خارجه این کشور، تشدید تحریم‌ها علیه ایران به دلیل آزمایش موشک عماد را خواستار شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۴ ، ۰۸:۲۷
رهرو ولایت

4 روزنامه «وال‌استریت‌ژورنال» در گزارشی با موضوع انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان نوشت: مقامات غربی و آمریکایی امیدوارند، توافق هسته‌ای به ورود اصلاح‌طلبان ایران به مجلس بینجامد. در این گزارش که با رویکرد القای جنگ قدرت در ایران نگاشته شده، آمده است:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۴ ، ۰۸:۲۶
رهرو ولایت
  • «سیدعباس عراقچی» معاون حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه درباره تبادل اورانیوم گفت: درباره ذخایر غنی‌شده دو گزینه وجود دارد؛ یکی از گزینه‌ها رقیق‌سازی و دیگری فروش مواد اتمی به یک خریدار و خرید اورانیوم طبیعی به جای آن است. ما مذاکرات خوبی داشته‌ایم و فکر می‌کنم به جای رقیق‌سازی، می‌توانیم تبادل کنیم. این گزینه در حال بررسی است و ما امیدواریم که عملی شود.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۴ ، ۰۸:۲۵
رهرو ولایت