بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل
این وبلاگ در راستای بصیرت بخشی به افراد جامعه است.
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220)
امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)
نداشتن بصیرت مثل نداشتن چشم است؛ راه را انسان نمی‌بیند. بله، عزم هم دارید، اراده هم دارید، اما نمی‌دانید کجا باید بروید. (۹۲/۱۰/۱۹)

تعریفی بسیار زیبا از بصیرت :
ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ.
آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟
ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ...
آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ:
مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد...
ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی

۱۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

روزنامه جروزالم‌پست 1 ژوئن 2015 (۱۱ خرداد) در مقاله‌ای به دیدگاه‌های وزیر امور خارجه عربستان درباره اقدامات منطقه‌ای ایران پرداخت و نوشت: عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان سعودی روز گذشته طی دیدار از مصر و همتای مصری‌اش گفت: پادشاهی عربستان در برابر مداخله ایران در منطقه ساکت نخواهد نشست. وی افزود: ارتقای روابط با ایران به این موضوع بستگی دارد که ایران «حمایت از تروریسم» را متوقف کند و به «اقداماتی که به منافع منطقه آسیب‌ می‌زند»، پایان دهد. وزیر امور خارجه عربستان در ادامه گفت:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ خرداد ۹۴ ، ۱۷:۲۰
رهرو ولایت

سه روز پیش آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان در نشست سراسری فرمانداران سخنرانی کرد؛ زمانی‌که دبیر شورای نگهبان بر حسب وظیفه و براساس علت حضورش در آن نشست وارد فضای انتخابات شد و حوادث سال 88 و فتنه را یادآوری کرد و تذکر داد که این قضیه، مسئله روز است و همچنان ادامه دارد و... به ناگاه عده‌ای از حضار شروع به همهمه و سروصدا کردند تا مانع ادامه سخنان آیت‌الله جنتی شوند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ خرداد ۹۴ ، ۱۷:۱۸
رهرو ولایت

آقای حسن روحانی در جمع فرماندران کشور بارها سخنانی را بر زبان آورد که نقض کننده سخنان دیگر ایشان بود. ظاهراً ایشان کم حافظه گردیده که موجب سخنان غیر صادقانه ای دیگری از او هستیم! مثلا وقتی دولت خود را راستگو می خواند در جای دیگری می گوید؛ "درست است به پیروزی نهایی نرسیده ایم" اما خواستار شادی و نشاط بی مورد مردم است!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ خرداد ۹۴ ، ۱۷:۱۷
رهرو ولایت

دولت اعتدال که اکثر افراد آن از قشر پولدار، مرفهین بی درد، و اشرافیت لیبرال انتخاب گردیده و تعدادی هم فتنه گر در درون خود جای داده و ثابت نموده که در اداره امور کشور ناتوان و لرزان است، در تازه ترین پرده اعتدال، آقای اسحاق جهانگیری در همایش فرمانداران کشور این ناتوانی را به اطلاع همگان رسانده و گقته است: «ما از کجا بدانیم چه کسانی پولدار هستند؟(یعنی خودشان را!!!) عده‌ای در گذشته به مردم پول دادند و حالا که ما می‌خواهیم یارانه پولدارها را حذف کنیم، بدهکار می‌شویم.»

البته برای ارادت بیشتر به کدخدا(آمریکا) و علی رغم خوشبین نبودن مقام معظم رهبری به مذاکرات هسته ای، اسحاق خان  می گوید:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ خرداد ۹۴ ، ۱۷:۱۱
رهرو ولایت

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی گفت: همواره برخی گروه‌ها و جریانات سعی داشتند بین نیروهای اصولگرا و ارزشی اختلاف بیندازند و ‏زمینه‌هایی فراهم کنند تا نگذارند وحدت بین جریان اصولگرایی و نیروهای ارزشی کشور فراهم شود.‏ باید توجه داشت که تحقق وحدت به هوشمندی و هوشیاری اصولگرایان بستگی دارد بنابراین اصولگرایان باید مراقب ترفندها و برنامه‌های اختلاف‌انگیز باشند.‏ رئیس شورای همگرایی اصولگرایان گفت: از زمانی که حرکت برای اتحاد بین اصولگرایان و نیروهای ارزشی در کشور را آغاز کرده‌‏ایم، بسیار خوب پیش رفته‌ایم و اختلافات مرتفع شده است. بنده به‌عنوان کسی که خود در بطن برنامه‌ها هست، اعلام می‌کنم از ‏روند پیش گرفته شده برای اتحاد و وحدت بین جریان نیروهای ارزشی و اصولگرا در کشور راضی هستم.‏

 

 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ خرداد ۹۴ ، ۱۶:۵۷
رهرو ولایت

مقامات غربی به خبرگزاری رویترز گفته‌اند 6 کشور مذاکره کننده با ایران در گفتگوهای هسته‌ای درباره شیوه اعمال مجدد تحریم‌های شورای امنیت در صورت نقض توافق احتمالی از سوی ایران توافق کردند. بخشی از این توافق درباره بازگشت تحریم بر این اساس است که نقض های مشکوک ایران توسط یک پنل حل و فصل اختلاف، که به‌احتمال زیاد شامل 6 قدرت و ایران است بررسی شده و یک گزینه غیرالزام‌آور را ارائه می‌کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ خرداد ۹۴ ، ۱۶:۵۵
رهرو ولایت

هدف از پروتکل الحاقی این است که آژانس بتواند درباره فعالیت‌های اعلام شده و احتمالا اعلام نشده اطمینان یافته و تصویر کامل‌تری از برنامه هسته‌ای یک کشور داشته باشد. بر اساس پروتکل، آژانس از حق دسترسی گسترده به اطلاعات و اماکن برخوردار می‌شود. پروتکل‌های الحاقی شش قدرت هسته‌ای جهان تفاوت‌هایی اساسی با مدل پروتکل الحاقی  که آژانس منتشر کرده است، دارند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ خرداد ۹۴ ، ۱۶:۵۴
رهرو ولایت

علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در برنامه "متن- حاشیه" در پاسخ به این سوال که به نظر شما اطلاعات کافی درباره مذاکرات هسته‌ای به مردم داده می‌شود، تصریح کرد: اینکه لحظه به لحظه جزئیات مذاکره گفته شود شاید امکان‌پذیر نباشد، ا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ خرداد ۹۴ ، ۱۶:۳۹
رهرو ولایت

 هادی عامری، رئیس سازمان بدراعلام کرد پایان عمر ابوبکر بغدادی سرکرده داعش به ‌دست نیروهای داوطلب مردمی عراق رقم خواهد خورد. وی با تاکید بر اینکه شهر رمادی به زودی آغاز خواهد شد افزود: عشیرههای استان دیاله باید برای مقابله با فتنه‌گران با یکدیگر متحد شوند، زیرا همزیستی در عراق برای مقابله با خطر افراط‌گرایی ضروری است. وی گفت: نیروهای داوطلب مردمی عراق نماینده همه قشرهای جامعه این کشور ازجمله شیعیان و سنی‌ها و دیگر طوایف‌ها هستند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ خرداد ۹۴ ، ۱۶:۳۷
رهرو ولایت

ریچارد نفیو، از مقامات سابق آمریکایی که به‌نوعی ایده‌پرداز تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران شناخته می‌شود، به‌تازگی مقاله‌ای را در دانشگاه کلمبیا ارائه کرد. او در این مقاله بیان کرده است: «به‌رغم اینکه آمریکا تاکنون به‌عنوان ابرقدرت دنیا موفق شده از برتری نامتقارن خود برای وضع تحریم‌های اقتصادی علیه کشورهای دیگر استفاده کند؛

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۳ خرداد ۹۴ ، ۱۶:۱۶
رهرو ولایت