بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل
این وبلاگ در راستای بصیرت بخشی به افراد جامعه است.
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220)
امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)
نداشتن بصیرت مثل نداشتن چشم است؛ راه را انسان نمی‌بیند. بله، عزم هم دارید، اراده هم دارید، اما نمی‌دانید کجا باید بروید. (۹۲/۱۰/۱۹)

تعریفی بسیار زیبا از بصیرت :
ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ.
آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟
ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ...
آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ:
مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد...
ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی

۴۹ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

روزنامه گاردین 15 ژوئیه 2015 (24 تیر) در مقاله‌ای به پیامدهای منطقه‌ای تحقق توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 پرداخت و نوشت: به نظر می‌رسد، بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه پس از تحقق توافق هسته‌ای ایران جایگاه خود را قدرتمندتر می‌بیند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ تیر ۹۴ ، ۱۲:۲۵
رهرو ولایت

حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر جهارشنبه در دیدار رمضانی رئیس‌جمهور و هیأت وزیران با شرح و تبیین فرازهایی از فرمان راه‌گشای امیر مؤمنان به مالک اشتر، تأکید کردند: پشتوانه‌ی روحی، معنوی و فکری، عامل اصلی حل همه‌ی مشکلات است و تأمل و تدبر در نهج‌البلاغه‌ی مولای متقیان، چنین پشتوانه‌ای را فراهم می‌سازد.

ایشان سپس با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی جایگاه خاص مالک اشتر نزد امیرمؤمنان افزودند: حضرت علی‌بن‌ابیطالب علیه‌السلام، فرمان خود را خطاب به چنین شخصیتی صادر فرمودند که این نکته جای تأمل دارد.رهبر انقلاب در بیان وظایف مسئولان در فرمان امیرمؤمنان به مالک اشتر، افزودند: «گرفتن مالیات و حقوقی که مردم نسبت به دولت دارند»، دفاع از مردم و سرزمینشان، سوق دادن جامعه به صلاح و رستگاری و آبادانی و سازندگی کشور، ۴مأموریت اصلی است که مولای متقیان در نامه به مالک، بر دوش حاکمان می‌گذارند.

حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای، «توصیه‌ی حاکمان اسلامی به تقوای الهی در هر شرایط و موقعیت»، «جدیت کامل در انجام دادن فرائض و سنن و مستحبات»، «نصرت پروردگار در قلب و در زبان و در عمل» و «مهار کردن نفس در مقابل همه‌ی شهوات» را از فرامین مهمی برشمردند که مولای متقیان در زمینه‌ی خودسازی به مالک اشتر نگاشته‌اند.قضاوت منصفانه درباره‌ی مسئولان قبلی از دیگر نکاتی بود که رهبر انقلاب با استناد به فرازهایی از فرمان امام علی علیه‌السلام به مالک اشتر مورد تأکید قرار دادند.ایشان عمل صالح را بهترین ذخیره‌ی دوران مسئولیت هر فرد برشمردند و افزودند: مردم در «قضاوت‌هایِ با فکر و تأمل و جمع‌بندی شده»، اشتباه نمی‌کنند بنابراین از اینگونه قضاوت‌هایِ مردم می‌توان فهمید که کدام مسئول صالح است و کدام نه.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ تیر ۹۴ ، ۱۲:۱۵
رهرو ولایت

بررسی سند 159 صفحه‌ای برجام (JCPOA) نشان می‌دهد اعضای 1+5 در ازای محدودیت های 8، 10 و 15 ساله‌ و نظارت‌های 20، 25 ساله و دائمی داوطلبانه که ایران در برنامه هسته‌ای خود می‌پذیرد،‌ بناست بخشی از تحریم‌ها علیه کشورمان را رفع نمایند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ تیر ۹۴ ، ۱۲:۱۰
رهرو ولایت

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از اصحاب رسانه فرهنگ و هنر ، توافق هسته‌ای ایران با غرب را به شخص مقام معظم رهبری، رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و تیم دیپلماسی، مردم عزیز ایران و به ویژه اصحاب فرهنگ و هنر تبریک گفت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ تیر ۹۴ ، ۱۲:۰۵
رهرو ولایت

مجید رضا حریری نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین درباره دلایل کاهش نرخ تورم در دولت یازدهم گفت: به نظر میرسد کاهش نرخ توررم از حدود ۴۵ درصد در دولت احمدی نژاد به حدود ۱۵ درصد در این دولت چند دلیل عمده داشته است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ تیر ۹۴ ، ۱۱:۵۹
رهرو ولایت

بی بی سی، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در خصوص توافق هسته ای ایران و ۱+۵ گفت: مذاکرات کاملا واضح و شفاف بود و تحریم ها علیه ایران به صورت تدریجی برداشته خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ تیر ۹۴ ، ۱۱:۵۵
رهرو ولایت

منابع رسانه‌ای از فرار دسته جمعی تروریستهای تکفیری داعش از شهر فلوجه واقع در استان الانبار و آغاز شمارش معکوس برای آزادسازی کامل این شهر خبر می‌دهند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ تیر ۹۴ ، ۱۱:۵۰
رهرو ولایت

ناصر سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به تلاش برخی برای تطهیر چهره متخلفان اقتصادی گفت: به طور مثال چرا باید یک متهم اقتصادی که با وثیقه آزاد است، اخیرا او را به تلویزیون بیاورند و مهمان برنامه اجتماعی کنند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ تیر ۹۴ ، ۱۱:۵۰
رهرو ولایت

در متن برنامه جامع اقدام مشترک بین ایران و 1+5 ، از صفحه 73 تا صفحه 113 به اسامی افراد و شرکت‌هایی اشاره شده که براساس توافق جدید از تحریم بیرون می‌آیند شامل اسامی تعداد بسیاری از افراد و شرکت‌هایی است که از تحریم درآمده‌اند. در پایان این لیست که به ترتیب حروف الفبای انگلیسی منتشر شد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ تیر ۹۴ ، ۱۱:۴۴
رهرو ولایت

صادق خرازی در برنامه زنده تلویزیون از شبکه خبر گفت: کسی به آقای روحانی گفت که رهبری و دولت نظرات خاصی به مذاکرات دارند، اینها را چطور با هم جمع می کنید؟ آقای روحانی هم در پاسخ گفت «اگر در مذاکرات آنها نظرات ما را پذیرفتند، می گوییم با هدایت رهبری پیش رفتیم و اگر مذاکرات موفق نشد، می گوییم رهبری با اینکه مخالف بودند، به ما اجازه مذاکره دادند و ما رفتیم و نشد».

هر دو مهمان این برنامه از حمایت های زیاد رهبری از تیم مذاکره کننده هسته ای سخن گفتند. حسین صفارهرندی هم با بیان اینکه رهبری به پشتوانه مردم، از تیم مذاکره کننده حمایت کرده اند، گفت: اگر حمایت انبوه مردم از رهبری نبود، حتی کاری از ایشان ساخته نبود.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ تیر ۹۴ ، ۱۱:۳۹
رهرو ولایت