بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل
این وبلاگ در راستای بصیرت بخشی به افراد جامعه است.
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220)
امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)
نداشتن بصیرت مثل نداشتن چشم است؛ راه را انسان نمی‌بیند. بله، عزم هم دارید، اراده هم دارید، اما نمی‌دانید کجا باید بروید. (۹۲/۱۰/۱۹)

تعریفی بسیار زیبا از بصیرت :
ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ.
آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟
ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ...
آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ:
مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد...
ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی

۱۴۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) روز گذشته در دیدار جمعی از جانبازان قطع نخاعی و بالای هفتاد درصد به چهار نکته اساسی که از جامعیت زندگی و موقعیت جانبازی برخوردار بود،‌ اشاره داشتند. یکی از این چهار محور امتداد بی‌وقفه زندگی جانباز در همان مسیری است که پیش از جانبازی در آن گام نهاده بود؛ یعنی مبارزه. ایشان در این‌باره فرمودند: اینکه شماها که جانباز هستید، همین الآن در حال مبارزه‌اید، همین حالا با همین جانبازی خودتان درواقع دارید جهاد می‌کنید؛

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۴ ، ۱۰:۰۳
رهرو ولایت
  •  

    یک روزنامه کویتی نوشت: محافل آگاه در پایتخت آمریکا خبری با این مضمون را زمزمه می‌کنند که دولت رئیس‌جمهور باراک اوباما و تیم همتای ایرانی وی، حسن روحانی برای ساماندهی دیداری میان دو رئیس‌جمهور در حاشیه حضور روحانی در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در تاریخ 25 سپتامبر تماس‌هایی برقرار کرده‌اند. این در حالی است که منابع آگاه ایرانی گفته‌اند: حسن روحانی به شخصه تمایلی برای دیدار با طرف آمریکایی خود ندارد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۴ ، ۱۰:۰۲
رهرو ولایت

 «عباس عبدی» از اعضای شورای مرکزی حزب منحله مشارکت طی گفت‌وگو با روزنامه اصلاح‌طلب «اعتماد» به نقد درون گفتمانی اصلاحات پرداخت. عبدی در ابتدا در پاسخ به پرسشی مبنی‌بر اینکه راهبرد اصلاحات در قبال دولت باید «اتحاد- انتقاد» باشد یا «اتحاد و حمایت ناب»، به موجودیت اصلاح‌طلبان اشاره کرد و گفت: اصلاحات در حال حاضر فاقد برنامه و تشکیلات و رهبری است. آنان ابتدا باید این مشکل را در میان خود حل کنند تا سپس به مسئله اتحاد و انتقاد و... برسند!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۴ ، ۰۹:۵۹
رهرو ولایت

 پایگاه اینترنتی فایننشال‌تایمز21 سپتامبر 2015 (30 شهریور) در مقاله‌ای به کاهش خرید خودرو در ایران پس از توافق هسته‌ای پرداخت و نوشت: شبکه‌های اجتماعی در ایران مملو از کمپین‌های «خودرو نخرید، قیمت‌ها پایین خواهد آمد»، «خودروهای نو نخرید» و موضوعاتی شبیه آن شده است. به‌گونه‌ای‌که در این کمپین‌ها مقامات دولتی مقصر تشدید رکود اقتصادی شناخته می‌شوند. در یکی از مطالب فیس‌بوک نوشته شده بود: «خودروهای بی‌کیفیت و گران داخلی باید به‌طور منطقی قیمت‌گذاری شوند و خدمات پس از فروش مناسبی داشته باشند». پس از گذشت سال‌ها از تحریم‌های بین‌المللی و پوپولیسم دولت قبلی، حال صنعت خودرو که بزرگ‌ترین بخش غیرنفتی ایران به‌شمار می‌رود و حدود نیم میلیون نفر کارمند دارد، به نماد رکود اقتصادی ایران و کاهش قدرت خرید مردم تبدیل شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۴ ، ۰۹:۵۷
رهرو ولایت

بوی بسیار متعفن ، تهوع آور و آزار دهنده قبرستان خاندان آل سعود باعث حیرت و تعجب شدید و به معضلی برای دربار سلطنتی عربستان تبدیل شده است.به گونه ای اوباما آن را به صورت متلک به پادشاه عربستان یادآور شده است
به گزارش پایگاه خبری الاتحاد پرس یمن، پدیده بوی گند و تهوع آور قبرستان ویژه خاندان سلطنتی از مدتی پیش گریبانگیر سلمان بن عبد العزیز پادشاه عربستان و افراد نزدیک به وی و افراد خاندان حاکم شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۴ ، ۰۹:۵۴
رهرو ولایت

خبرگزاری "بلومبرگ" در گزارش تازه خود به تصمیم بسیاری از ایرانیان ساکن خارج کشور برای بازگشت به ایران اشاره کرده است. این خبرگزاری اشاره می کند که استقبال دولت از بازگشت ایرانیان به میهن و همم چنین باز شدن فضای اقتصادی و اجتماعی پس از لغو تحریم ها به دنبال حصول توافق هسته ای انگیزه های خوبی برای ایرانیان برای بازگشت به کشورشان خواهند بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۴ ، ۰۹:۵۰
رهرو ولایت


محافل آگاه در پایتخت آمریکا خبری را زمزمه می کنند که مضمون آن این است که دولت رئیس جمهور باراک اوباما و تیم همتای ایرانی وی حسن روحانی برای ساماندهی دیداری میان دو رئیس جمهور در حاشیه حضور روحانی در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در تاریخ بیست و پنج سپتامبر تماس هایی برقرار کرده اند.با این همه «پارس» مطلع شد که حسن روحانی به شخصه تمایلی برای دیدار با طرف آمریکایی خود ندارد لیکن در روزهای اخیر عده ای درصددند تا دیداری بین وی و جان کری وزیر خارجه آمریکا انجام شود.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۴ ، ۰۹:۴۹
رهرو ولایت

مشاور رسانه‌ای احمدی‌نژاد گفت: آقای احمدی‌نژاد باید برای حضور در انتخابات احساس تکلیف کند و تاکنون برای حضور در انتخابات بر خود تکلیف ندیده است. علی اکبر جوانفکر مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور سابق کشورمان در حاشیه مراسم ترحیم آیت‌الله خزعلی و در جمع خبرنگاران درباره حضور احمدی‌نژاد در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری 96 اظهار داشت:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۴ ، ۰۹:۴۷
رهرو ولایت


العهد از قول منابع امنیتی در یمن گزارش داد که حمله نیروهای یمنی به نظامیان سعودی در منطقه الخوبه در جازان موجی از وحشت را در نیروهای سعودی ایجاد کرده است.بنابر گزارش رسانه‌ها، امروز نیروهای یمنی به نیروهای سعودی در الخوبه در استان جازان در جنوب عربستان حمله کردند که در این حمله تعدادی از نیروهای سعودی کشته و زخمی شدند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۴ ، ۰۹:۴۶
رهرو ولایت


به گزارش جهان به نقل از دانا، چندی پیش یکی از نهادهای مسئول گزارشی از اقداماتی که فائزه هاشمی در گذشته انجام داده و برخی از کارهایی که در حال حاضر تو سط وی پیگیری می شود را به پدرش ارائه کرده است.در این گزارش به ارتباط فائزه با برخی از عناصر خارجی و منافقین هم اشاره شده است.گفته می شود پیش از اینکه این گزارش به دست هاشمی رفسنجانی برسد، تذکرات لازم، و نکات ضروری درباره این موضوع به فائزه داده شده اما او ضمن توهین به مسئولان پیگیری این گزارش، اهمیتی به تذکرات نداده است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۴ ، ۰۹:۴۵
رهرو ولایت