بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل
این وبلاگ در راستای بصیرت بخشی به افراد جامعه است.
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220)
امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)
نداشتن بصیرت مثل نداشتن چشم است؛ راه را انسان نمی‌بیند. بله، عزم هم دارید، اراده هم دارید، اما نمی‌دانید کجا باید بروید. (۹۲/۱۰/۱۹)

تعریفی بسیار زیبا از بصیرت :
ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ.
آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟
ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ...
آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ:
مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد...
ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی

۱۶۲ مطلب در آذر ۱۳۹۳ ثبت شده است

پایگاه اینترنتی المانیتور 17 دسامبر 2014(۲۶ آذر) در مقاله‌ای به نقش‌آفرینی اتحادیه اروپا در روند صلح در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا پرداخت و نوشت: بی‌تفاوتی اسرائیل[رژیم صهیونیستی]  به بسته سخاوتمندانه اتحادیه اروپا (بسته اقتصادی، مالی و دفاعی) و نیز شکست ابتکارعمل صلح آمریکا سبب شده اروپایی‌ها ترغیب شوند قواعد بازی را تغییر دهند و به‌دنبال صلحی کنش‌گرانه باشند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آذر ۹۳ ، ۲۱:۲۷
رهرو ولایت

 *نیک‌آهنگ کوثر، کاریکاتوریست نشریات زنجیره‌ای که پناهندگی به غرب را نیز در کارنامه‌اش دارد، با اشاره به سخنان مدیر مسئول کیهان در دانشگاه تهران که گفته بود سران فتنه به آمریکا پیشنهاد افزایش تحریم‌ها را داده بودند، نوشت: «من شخصاً در سال 1389 شاهد تلاش حامی موسوی (مهدی هاشمی) برای تشدید تحریم‌ها بوده‌ام. اتفاقاً او را زیر سؤال بردم که چطور می‌تواند با وجود اینکه پدرش رئیس مجلس خبرگان و یکی از پایه‌های نظام است، به‌دنبال ارتباط با وزارت خزانه‌داری آمریکا برای این کار باشد. درست در همان محدوده زمانی هم یکی از دوستان ایرانی عضو یک اتاق فکر معتبر واشنگتن به من گفت که فرزند رئیس وقت مجلس خبرگان با او تماس گرفته تا عاملی برای انتقال اطلاعات به دولت اوباما علیه احمدی‌نژاد برای اعمال تحریم شود. او هم تعجب کرده بود.»!

 *انجمن مستقل دانشجویان دانشگاه تهران، همایشی با عنوان «دانشگاه سدی در برابر فتنه» برگزار کرد. اعضای انجمن مستقل دانشجویان دانشگاه تهران در پاسخ به پرتاب کفش در سخنرانی شریعتمداری، در سخنرانی روز گذشته صفار هرندی یک لنگه کفش را بر روی میز جایگاه سخنران قرار دادند و نوشتند: «این است نشانه روشنفکری.» محمدحسین صفار هرندی هم در ابتدای سخنان خود با اشاره به پرتاب لنگه کفشی به وی در سال 88 در دانشگاه تهران گفت: «این لنگه کفشی که شما به صورت نماد روشنفکران در اینجا قرار دادید، در قیاس با آن کفشی که در سال 88 به من پرت شد، بسیار ارزان‌تر است که این نشان می‌دهد وضعیت اقتصادی دانشجویان نسبت به آن دوره کاهش پیدا کرده است.»!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آذر ۹۳ ، ۲۱:۰۰
رهرو ولایت

اندکی پس از شروع گروگانگیری پلیس سیدنی در تحقیق درباره هویت فرد گروگانگیر اعلام داشت: او گرگ تنهایی است که بدون اینکه از کسی دستور بگیرد اقدام به این کار کرده است. پلیس همچنین تأکید کرد: وی از هواداران داعش است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آذر ۹۳ ، ۲۰:۴۰
رهرو ولایت

رئیس سابق رسانه ملی گفت: موسوی آگاهانه‌ در جریان فتنه قرار گرفت. عزت‌الله ضرغامی در همایش «دانشگاه، سدی در برابر فتنه» ضرغامی، گفت: من بین موسوی و کروبی تفاوت قائل هستم چرا که موسوی آگاهانه‌تر از کروبی در بازی خارجی‌ها و فتنه قرار گرفت. البته این نظر شخصی من است و دیگران هم می‌توانند نظر دیگری داشته باشند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آذر ۹۳ ، ۲۰:۳۰
رهرو ولایت

کیهان/همکار سابق مهدی هاشمی در سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت، برخی از پیگیری‌های وی برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را بازگو کرد. نیک‌آهنگ کوثر کاریکاتوریست نشریات زنجیره‌ای، در داخل و خارج کشور با مهدی هاشمی در ارتباط نزدیک بود به نحوی که در دوره اصلاحات و در زمان مدیریت مهدی هاشمی بر سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت 90 میلیون تومان از وی گرفت تا سایت این سازمان را راه‌اندازی کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آذر ۹۳ ، ۲۰:۲۵
رهرو ولایت

محمدرضا عارف می‌گوید تحصن مجلس ششم تندروی بود. عارف در مصاحبه با روزنامه اعتماد و در پاسخ این سؤال که آیا تحصن مجلس ششم یک اشتباه استراتژیک از سوی اصلاح‌طلبان بود، تندروی را تخطئه کرد و گفت: بله قطعاً باید جلوی چنین رویکرد و اتفاقاتی را بگیریم باید درون نظام و با ساز و کارهایی که درون نظام اندیشیده و طراحی شده عمل کنیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آذر ۹۳ ، ۲۰:۲۰
رهرو ولایت

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: وزیران این اتحادیه توافق کرده اند که بحران سوریه را با همراهی کشورهای منطقه به ویژه ایران و روسیه حل وفصل کنند. فدریکا موگرینی افزود: ما با همه بازیگرانی که جزئی از راه حل در سوریه باشند از جمله ایران و روسیه کار خواهیم کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آذر ۹۳ ، ۲۰:۱۰
رهرو ولایت

سخنگوی دولت با اشاره به کاهش وابستگی بودجه جاری به یک سوم در سال 94 گفت: دولت بدون نفت هم می‌تواند کشور را اداره کند.معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با بیان اینکه منابع دولت در سال آینده تنها 6/2 درصد رشد دارد،

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آذر ۹۳ ، ۲۰:۰۰
رهرو ولایت

 وبسایت الف درباره این تعابیر چندی پیش حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی در رفسنجان الف که «برخی از کسانی که تازه از راه رسیده‌اند، با بمباران تبلیغاتی برخی چهره‌های قدیمی را منکوب می‌کنند» و «آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کم کسی نیست» می‌نویسد:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آذر ۹۳ ، ۱۹:۵۰
رهرو ولایت

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ورود سپاه به عرصه سازندگی در راستای قانون اساسی صورت گرفت، اضافه کرد: نگاه قرارگاه سازندگی سپاه این طور بود که طرح های کلان و ملی را با دولت قرار داد می بست و به عنوان مجموعه بزرگ پیمانکاری طرف مقابل دولت می شد ،

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آذر ۹۳ ، ۱۹:۴۴
رهرو ولایت