بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل
این وبلاگ در راستای بصیرت بخشی به افراد جامعه است.
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220)
امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)
نداشتن بصیرت مثل نداشتن چشم است؛ راه را انسان نمی‌بیند. بله، عزم هم دارید، اراده هم دارید، اما نمی‌دانید کجا باید بروید. (۹۲/۱۰/۱۹)

تعریفی بسیار زیبا از بصیرت :
ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ.
آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟
ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ...
آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ:
مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد...
ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی

‍ ‍ ‍ ‍ •••💫 بسم الله الرحمن الرحیم 💫•••
♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫♻️

یک روز کاسبی با لغو کنسرت، روزی کاسبی با لغو سخنرانی ، امروز هم کاسبی به بهانه ی شفاف سازی! و این دکان تا انتخابات ۹۶، همچنان باز است.
جناب پرزیدنت از ابتدای ریاست جمهوری بارها اعلام فرمودند که بدون اغماض با فساد و تخلف به شدت برخورد می کنند،لیکن چیزی که در عمل دیدیم صرفا ژست شفاف سازی بود و ایجاد حاشیه امنیت برای اقوام نسبی و سببی ،دوستان ،همفکران و طرفداران!
می روند در بوق و کرنا می کنند که در قوه قضائیه باید شفاف سازی شود، آنگاه دو وزیر خودشان هنوز لیست اموالشان را منتشر نکردند
راستی از حسین فریدون چه خبر؟ رانت های اقتصادی و نقش فعالش در شبکه فساد بانکی چه شد؟ یادتان هست رفتید از رسایی و زاکانی شکایت کردید و پس از تبرئه آنها، روزه سکوت گرفتید که اصلا اتفاقی نیفتاده است؟ این تو بمیری از آن تو بمیری ها نیست! هم اکنون زمان محاکمه است.
تقصیر خودتان است که می خواهید چوب لای چرخ قوه قضائیه بگذارید. حالا که سخن از شفافیت به میان آوردید، پرونده تک تک نورچشمی ها باید بررسی شود. اگر همان سالهای اول این نورچشمی ها محاکمه می شدند امثال محمود صادقی جرات نمی کردند به قوه قضائیه تهمت بزنند.
حسین فریدون باید بداند قانون با کسی شوخی ندارد. آن روز که قانون قانون می کردید نمی دانستید روزی خودتان هم باید پای بند به آن باشید؟ اگر بگویید قانون را قبول ندارید، امام خمینی به شما پاسخ می دهد: غلط میکنید که قانون را قبول ندارید. قانون شما را قبول ندارد.
راستی این شفاف سازی که دولت در بوق و کرنا کرده و اهرم فشاری برای قوه ی قضاییه قرار داده تا بدین بهانه آن ها را از برخورد با دانه درشت ها، آقازاده های متخلف و صاحبان قدرت باز دارد، شامل برجام نبود؟ از نتانیاهو تا ملک سلمان و آژانس و... باید از مفاد مذاکرات خبردار میشدند، مگر مردم ایران!
https://telegram.me/basiratafzaeivataamol
♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫♻️

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۰/۱۶
رهرو ولایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی