بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل
این وبلاگ در راستای بصیرت بخشی به افراد جامعه است.
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220)
امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)
نداشتن بصیرت مثل نداشتن چشم است؛ راه را انسان نمی‌بیند. بله، عزم هم دارید، اراده هم دارید، اما نمی‌دانید کجا باید بروید. (۹۲/۱۰/۱۹)

تعریفی بسیار زیبا از بصیرت :
ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ.
آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟
ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ...
آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ:
مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد...
ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی


‍ ‍ ‍ ‍ •┈┈••✾•💫 بسم الله الرحمن الرحیم 💫•✾••┈┈•
♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫


🔹درست قبل از نشست سه جانبه ترکیه، روسیه و ایران، سفیر روسیه توسط یکی از نیروهای پلیس ترکیه ترور شد. این حادثه، رویدادی مهم است و از جمله حوادثی است که طراحان آن با هدف ایجاد تکانه بر روی روندهای موجود در منطقه و ایجاد گسست و شکنندگی در آنها -که به نفع روسیه و ایران در حال تداوم است- طراحی کرده اند. شواهد قطعی در مورد اینکه چه کسانی در پشت این عملیات قرار دارند وجود ندارد ولی آنچه مسلم است این است که فرضیه دست داشتن اردوغان در این حادثه چندان منطقی نیست و نه تنها چندان منفعتی از این حادثه خطرناک برای ترکیه نمی توان متصور بود، بلکه به نظر می رسد طراحان آن درصدد به چالش کشیدن اردوغان و حزب حاکم ترکیه بوده و به دنبال بر هم زدن رابطه تازه ترمیم شده بین روسیه و ترکیه هستند.

🔹از طرفی این ترور یک پیام آشکار برای روسیه و ایران دارد و آن این است که هزینه مقابله با تروریسم و حمایت های این دو کشور از دولت قانونی سوریه افزایش خواهد یافت. ضمن اینکه در پس این حادثه، مخالفت های منتقدین و اعتراضات اجتماعی در کشورهای حامی سوریه هدف گذاری شده است. همچنانکه تظاهرات این روزها در جلوی سفارت و کنسولگری ایران در آنکارا و استانبول نیز همین هدف را دنبال کرده است.

👌با توجه به اینکه طرفی که بیشترین منفعت را از این ترور می برد آمریکا و به خصوص رژیم صهیونیستی است، به نظر می رسد که این حادثه طرحی برنامه ریزی شده توسط سرویس های اطلاعاتی این دو کشور است که با هدف جلوگیری از هماهنگی سیاست های منطقه ای ترکیه با روسیه و ایران اجرا شده است. برخلاف نظراتی که واکنش سخت پوتین به این حادثه و شروع جنگ جهانی به خاطر آن را مطرح می کنند، معتقدم که روسیه فعلی و آقای پوتین نشان داده اند به قدری واقع بین و هوشمند هستند که در زمین طراحی شده آمریکا بازی نکنند و شرایط را به خوبی مدیریت نمایند.
https://telegram.me/basiratafzaeivataamol
♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۳۰
رهرو ولایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی