بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل
این وبلاگ در راستای بصیرت بخشی به افراد جامعه است.
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220)
امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)
نداشتن بصیرت مثل نداشتن چشم است؛ راه را انسان نمی‌بیند. بله، عزم هم دارید، اراده هم دارید، اما نمی‌دانید کجا باید بروید. (۹۲/۱۰/۱۹)

تعریفی بسیار زیبا از بصیرت :
ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ.
آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟
ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ...
آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ:
مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد...
ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی
۲۸ آذر ۹۵ ، ۱۴:۵۱

پایان یک رؤیا


‍ ‍ ‍ •┈┈••✾•💫 بسم الله الرحمن الرحیم 💫•✾••┈┈•
♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫
                   
«رژیم اسد و روسیه مصمم هستند تا وجب به وجب باقیمانده از حلب را به زور تصرف کنند و برای‌شان فرقی نمی‌کند که چه تعداد از اجساد افراد بی‌گناه روی هم انباشته می‌شود؟ خطاب به رژیم اسد، روسیه و ایران که سه عضو دخیل در فتح حلب هستند، می‌گویم مسئولیت این بی‌رحمی‌ها را برعهده دارید. حلب بسیار به تراژدی‌های انسانی دهه‌های اخیر، از جمله کشتار سربرنیتسا، رواندا و حلبچه شبیه شده است.» این بخشی از سخنان سامانتا پاور، سفیر دائم ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل درباره آزادی حلب است!
بله، درست خواندید. نماینده آمریکا در سازمان ملل نگران فاجعه انسانی در حلب شده است و با بغض اوضاع امروز حلب را تداعی‌گر جنایت صدام در حلبچه می‌داند! نماینده کشوری که «آلبرایت» وزیر خارجه وقت آن پس از کشتار نیم‌میلیون کودک عراقی در جنگ خلیج فارس به خبرنگار شبکه سی‌بی‌اس می‌گوید: «آنچه در جنگ به دست آمد، ارزش این کشتار را داشت!» کشوری که نه تنها چشمش را بر روی حمله نظامی رژیم سعودی به یمن بسته است که در آن هر ده دقیقه یک کودک یمنی جان خود را از دست می‌دهد، بلکه از کمک‌های دیپلماتیک و فروش سلاح به این رژیم نیز دریغ نمی‌کند! کشوری که بزرگ‌ترین حامی رژیم صهیونیستی است که  هزاران خانه را ویران کرده و جنایت صبرا و شتیلا تنها یک مورد از پرونده قطور قسی‌القلبی آن است! نماینده حامی درجه یک دیکتاتوری که با استفاده از سلاح شیمیایی در حلبچه هزاران نفر از مردم عراق را به کام مرگ فرستاد! نماینده نظام سیاسی که حمله اتمی‌اش به هیروشیمای ژاپن را می‌توان بخش کوچکی از جنایت‌های بی‌شمار آن دانست، اما حالا به دروغ اوضاع انسانی در حلب را وخیم جلوه می‌دهد! البته ایالات متحده در کنار عربستان، انگلیس و.. حق دارد که از عقب رانده شدن تروریست‌هایی که به قسی‌القلب بودن آنها برای تغییر در شرایط منطقه و شکست محور مقاومت سخت دل بسته بود، نگران باشد و بخواهد نمایش حقوق بشری به راه بیندازد؛ چرا که اکنون رؤیای خاورمیانه مدنظرش را از دست رفته می‌بیند.
https://telegram.me/basiratafzaeivataamol
♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۲۸
رهرو ولایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی