بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل
این وبلاگ در راستای بصیرت بخشی به افراد جامعه است.
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220)
امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)
نداشتن بصیرت مثل نداشتن چشم است؛ راه را انسان نمی‌بیند. بله، عزم هم دارید، اراده هم دارید، اما نمی‌دانید کجا باید بروید. (۹۲/۱۰/۱۹)

تعریفی بسیار زیبا از بصیرت :
ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ.
آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟
ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ...
آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ:
مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد...
ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی
۲۷ آذر ۹۵ ، ۱۲:۰۶

روایت ایثار و مقاومت

 ‍ ‍ ‍ ‍ ┈┈••💫 بسم الله الرحمن الرحیم 💫••┈┈

💫♻💫♻💫♻💫♻💫♻💫♻💫♻💫

روایتی جالب از سردار باقرزاده .

رزمنده ای که با یک دوشکا سه شبانه روز دشمن را زمین گیر کرد و پیکرش تا کمر در پوکه فرو رفته بود .

سردار باقرزاده : نقل می کند

یکی از روحانیون عرب اهواز ازقول یکی ازدوستانش برای من اینگونه نقل کرد: درجریان سفری که چند سال قبل وبعدازسقوط صدام ملعون به عراق داشتم،درنجف سوار تاکسی شدم

راننده وقتی دید من یک عرب ایرانی هستم سرصحبت رابازکرد واظهارداشت: من باگفتن این ماجراء نفع دنیایی ندارم وچیزی نمی خواهم ولی احساس می کنم بایدبگویم تا دین خود را اداء کنم .

 درزمان جنگ صدام ملعون برعلیه جمهوری اسلامی من دریکی ازواحدهای ارتش صدام خدمت می کردم وچون شیعه هستم تلاش می کردم طوری تیراندازی کنم تا فردی کشته نشودومعمولا تیراندازی هوایی می کردم،دریکی از پاتک های یگان ما درتنگه چذابه، بعدازاینکه واحد ماتقریبا همه یگان ایرانی مقابل را تارو مار کرد.

ناگهان با مقاوت عجیب یک آتشباردوشکا مواجه شدیم، بطوری که این آتشبارهمه یگان مارا بمدت سه روز زمینگیرکرد!

ولی بعدازسه روز سرانجام یگان ما باانبوه حجم آتش موفق شد آن دوشکا را خاموش کند واین درحالی بود که تعدادزیادی از نیروهای عراقی که دراطراف این سنگر آتشبارنفوذکرده بودند همه آنها ازپای درآمده بودند،

سرانجام تصمیم گرفتم ازمحل شهادت این ایرانی شجاع  بازدید کنم وقتی به محل رسیدم با جنازه پاسداری که شال سبزی به گردن آویخته بود مواجه شدم ومعلوم بود از سادات است،او یک تنه بمدت سه شبانه روز درحالی که پوکه های فشنگ تا کمر او رسیده بود و یک گردان رو معطل  کرده وزمینگیرساخته بود ووقتی همه فشنگ هارو مصرف کرده بود به شهادت رسیده بود.

ازاین رو تصمیم گرفتم پیکرش رو دفن کنم،ولی بعلت حضورنیروهای عراقی امکانپذیر نبود،بعدازچندشب متوالی سرانجام درشب سوم موفق شدم بربالین جنازه شهید حاضرشوم، اماباکمال تعجب دیدم درحالی که اجسادعراقی های اطراف او بشدت متعفن شده بودند پیکراین شهید نورانی وبسیارمعطراست .

با هرزحمتی بود پیکرمطهراین سیدشجاع رو که صولت حیدری درچهره اش آشکاربود را دفن کردم .

 

 

 

https://telegram.me/basiratafzaeivataamol

💫♻💫♻💫♻💫♻💫♻💫♻💫♻💫

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۲۷
رهرو ولایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی