بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل
این وبلاگ در راستای بصیرت بخشی به افراد جامعه است.
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220)
امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)
نداشتن بصیرت مثل نداشتن چشم است؛ راه را انسان نمی‌بیند. بله، عزم هم دارید، اراده هم دارید، اما نمی‌دانید کجا باید بروید. (۹۲/۱۰/۱۹)

تعریفی بسیار زیبا از بصیرت :
ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ.
آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟
ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ...
آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ:
مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد...
ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی

امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)  در دیدار مسئولان و دست‌اندرکاران برگزاری حج 94، ضمن تلخ و حیرت‌انگیز خواندن فاجعه منا، به چند نکته مهم اشاره کردند؛ از جمله مسئول‌دانستن دولت سعودی در قبال جان‌باختن هفت هزار مسلمان، تأکید بر پیگیری قاطع این فاجعه از سوی دستگاه دیپلماسی و سازمان حج، انتقاد از اعتراض‌نکردن دنیای اسلام به دولت سعودی، تأکید بر سیاسی‌نبودن این مسئله، انتقاد از سکوت دولت­ها، به ویژه دولت­های غربی و سازمان­های مدعی حقوق بشر در قبال این مصیبت بزرگ، پیگیری و زنده نگه‌داشتن این موضوع مهم از سوی سازمان حج و تشکر از زحمات دلسوزانه مسئولان حج کشور که این موارد اصلی‌ترین محورهای بیانات ایشان در این دیدار بود. در واقع، این فاجعه همانند موارد بی‌شمار دیگر، رویکرد گزینشی و معیارهای دوگانه حقوق بشر غرب را نشان داد. به تعبیر بهتر، بایکوت رسانه­ای فاجعه منا از سوی کشورهای به اصطلاح طرفدار حقوق بشر و سکوت سازمان­های مدعی حقوق بشر در قبال این فاجعه، بار دیگر پرده از چهره تزویر ادعاهای حقوق بشری غرب کنار زد و نشان داد، سازمان‌های مدعی نیز از کارآمدی لازم برخوردار نیستند. به عبارت دیگر، انفعال و سکوت مدعیان حقوق بشر در قبال فاجعه منا، پازل دروغین ادعاهای آنان را کامل‌تر کرد؛ بدین معنا که دولت­های مستکبر غربی که ضمن سکوت در مقابل جنایت­های رژیم کودک­کش در فلسطین، جنایت­های عربستان در یمن و بحرین، جنایت­های گروهک­های تروریستی و... از آنها حمایت نیز می‌کنند، با سکوت در قبال فاجعه منا تناقض ادعاهای خود را به کمال رساندند. از این رو، در اینجا این مسئله مطرح می‌شود که غرب و سرکرده آن، یعنی شیطان بزرگ چگونه می­تواند کشورهای دیگر را به نقض حقوق بشر متهم کند!!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۲۹
رهرو ولایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی