بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل
این وبلاگ در راستای بصیرت بخشی به افراد جامعه است.
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220)
امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)
نداشتن بصیرت مثل نداشتن چشم است؛ راه را انسان نمی‌بیند. بله، عزم هم دارید، اراده هم دارید، اما نمی‌دانید کجا باید بروید. (۹۲/۱۰/۱۹)

تعریفی بسیار زیبا از بصیرت :
ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ.
آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟
ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ...
آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ:
مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد...
ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی

 پایگاه اینترنتی «المانیتور» 20 اکتبر 2015 (28 مهر) در مقاله‌ای به اجرایی‌شدن توافق هسته‌ای ایران و تأثیرات آن بر روابط ایران و اتحادیه اروپا پرداخت و نوشت: منتقدان توافق هسته‌ای ایران از دولت اوباما می‌خواهند به سرعت محدودیت‌هایی را در زمینه برداشته‌شدن تحریم‌ها اعمال کند تا از گسستگی ائتلاف بین‌المللی که ایران را به میز مذاکره کشاند، جلوگیری کند. با اجرایی‌شدن برجام در 18 اکتبر، منتقدان نگران این هستند که ورود شرکت‌های اروپایی به بازارهای ایران گسترش یابد و از کنترل خارج شود. آنها می‌گویند جداسازی تحریم‌های هسته‌ای و غیرهسته‌ای دشوار است؛ به ویژه آنکه باید میان آمریکا و اتحادیه اروپا همکاری گسترده‌ای در این زمینه صورت گیرد.

در ادامه مقاله آمده است: «امانوئلا وتولنگی» عضو ارشد بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها می‌گوید:‌« آینده رژیم تحریم‌ها واقعاً به قاطعیت مقامات آمریکایی در این بازی بستگی دارد؛ زیرا می‌تواند بر موضع‌گیری اروپایی‌ها تأثیر بگذارد... در صورتی که اروپایی‌ها احساس کنند پیامدهای چندانی بر‌ای‌شان نخواهد داشت و اقدام چندانی علیه آنها صورت نگیرد، آنها بی‌شک مرزهای تحریم و محدودیت را درخواهند نوردید». سناتور «جین شاهین» دموکرات ارشد عضو میز روابط خارجی امور اروپا ماه گذشته به سفرای فرانسه، بریتانیا و آلمان نوشت: «به شدت معتقدم قدرت و اتحاد ائتلاف فراآتلانتیک نقشی مثبت در موفقیت بلندمدت این توافق ایفا خواهد کرد... برجام دربرگیرنده مشوق‌های فراوان برای ایران است تا به تعهدات هسته‌ای خود پایبند بماند؛ اما واکنشی متحد و یکپارچه به هرگونه پایبندنبودن ایران، بهترین راه برای تضمین موفقیت بلندمدت این توافق است».

در پایان مقاله آمده است: «مطابق مفاد توافق، آمریکا و اروپا قرار است تحریم‌های هسته‌ای خود را تعلیق کنند، البته مشروط به اینکه ایران گام‌های اعتمادساز خود را مطابق توافق بردارد که این فرایند شش ماه یا بیشتر به طول خواهد انجامید. با وجود این، آمریکا قطعاً دسته‌ای از تحریم‌های ضدایرانی خود را که هدفش تنبیه ایران به دلیل حمایت از تروریسم،‌ نقض حقوق بشر و تحقیقات موشک‌های بالستیک است، حفظ خواهد کرد».

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۲۹
رهرو ولایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی