بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل
این وبلاگ در راستای بصیرت بخشی به افراد جامعه است.
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220)
امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)
نداشتن بصیرت مثل نداشتن چشم است؛ راه را انسان نمی‌بیند. بله، عزم هم دارید، اراده هم دارید، اما نمی‌دانید کجا باید بروید. (۹۲/۱۰/۱۹)

تعریفی بسیار زیبا از بصیرت :
ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ.
آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟
ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ...
آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ:
مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد...
ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی

روز گذشته رئیس‌جمهور کشورمان در جلسه شورای عالی فضای مجازی، راهبرد دولت را در زمینه فضای مجازی که عبارت از گسترش و دسترسی سهل و آسان به شبکه‌های اجتماعی و مجازی است، بیان کرد. این جلسه که پس از 40 روز از حکم جدید رهبر معظم انقلاب با یک تأخیر تأمل‌برانگیزی برگزار شده بود، بدون دستور کار مشخصی برای صیانت از این فضا به کار خود پایان داد. معظم‌له برای مقابله با معضلات فضای مجازی در 17 اسفند 1390، شورای عالی مجازی را ایجاد کردند و در 16 شهریور 94  دوره جدیدی تشکیل شد؛ این نهاد باید به نقش مهم خود در عصر حاضر پی ببرد؛ زیرا اکنون یکی از مهم‌ترین منابع قدرت، فضای مجازی و اعمال حاکمیت در آن است و از این رو در کنار نیروهای زمینی، دریایی و هوایی، یک عرصه قدرت دیگری به نام «قدرت سایبری» شکل گرفته است که در حال فرماندهی و ترسیم مسئولیت‌های آن چهار قدرت دیگر است؛ اما در کشور ما با وجود تأکیدات فراوان رهبر معظم انقلاب از سال 1379مبنی‌بر ساماندهی فضای مجازی، فعالیت خاصی در دولت‌های گذشته و دولت فعلی صورت نگرفته است. این شورا نقطه‌ کانونی و مرکز سیاستگذاری، تصمیم‌گیری و هماهنگی در فضای مجازی کشور و با واگذاری اختیارات کافی به ریاست رئیس‌جمهوری تشکیل شده است و کلیه‌ مصوبات آن آثار قانونی دارد؛ از طرفی همه کسانی که در این کشور نقش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دارند، در این شورا عضو هستند؛ اما آیا آنها در فضای واقعی توانسته‌اند در مقابل این سیل یک سد ایجاد کنند که ضمن مقابله با تهدیدات آن، از فرصت‌های آن نیز بهره لازم را ببرند. نگاهی به فضای شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد، در این فضا هم با وجود اعلام دیده‌بان، ما غافلگیر شده‌ایم! با بررسی دستور کار رهبران دنیا برای فضای مجازی مشخص شده است، رهبر معظم انقلاب یکی از معدود رهبران دنیاست که برای بهره‌گیری از فرصت‌ها و مقابله با تهدیدات این فضای مهم، شورایی را با عالی‌ترین مسئولان و بالاترین اختیارت گرد هم آورده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۲۶
رهرو ولایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی