بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل
این وبلاگ در راستای بصیرت بخشی به افراد جامعه است.
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220)
امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)
نداشتن بصیرت مثل نداشتن چشم است؛ راه را انسان نمی‌بیند. بله، عزم هم دارید، اراده هم دارید، اما نمی‌دانید کجا باید بروید. (۹۲/۱۰/۱۹)

تعریفی بسیار زیبا از بصیرت :
ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ.
آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟
ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ...
آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ:
مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد...
ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی
۲۲ مهر ۹۴ ، ۱۷:۰۰

عبور برجام از بهارستان

درحالی‌که روز گذشته برخی از مردم رادیوهای‌شان را روی موج مجلس تنظیم کرده بودند و انتظار شنیدن بحث تفضیلی و دقیقی را درباره طرح «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در قبال اجرای برجام» داشتند، در یک غافلگیری، شنوندة اتفاقی دور از انتظار بودند که انتقاد‌های تندی را هم در صحن علنی برانگیخت.

روز گذشته «علی لاریجانی» رئیس مجلس با بیان اینکه وقت مجلس تنگ است، تنها اجازه داد «حسین سبحانی‌نیا» پیشنهاد خود را درباره اصلاح سه بند از این طرح مطرح کند و به تصویب برساند و بلافاصله رأی‌گیری برای تصویب کلیات را آغاز کرد که با 161 رأی موافق به تصویب رسید تا به گفته احمد توکلی مهم‌ترین موضوع سیاست خارجی کشور، تنها در 20 دقیقه به سرانجام برسد؛ اما گفته توکلی تنها اعتراض به روند تصویب برجام نبود. دیروز درحالی‌که بیرون از خانه ملت، تصویب برجام با تشکر فراوان سخنگوی دولت و رئیس سازمان انرژی اتمی همراه شد، صحن علنی، سمفونی از فریاد و اشک را شاهد بود، 59 نماینده که رأی مخالف داده بودند و حتی برخی از موافقان طرح، به چگونگی تصویب آن معترض بودند. مهدی کوچک‌زاده با صدای بلند می‌گفت: این تصمیم آنهاست و مجلس به گردن گرفته است. علی‌اصغر زارعی در حالی اشک می‌ریخت که از روند تصویب طرح به شدت انتقاد می‌کرد. حمید رسایی نیز کاغذی را در دست گرفته بود که روی آن نوشته بود: «این قانون‌شکنی رسمی است، مجلس فرمایشی نیست».  اما این اعتراضات راه به جایی نبرد تا مجلس مصوبه خود را به منظور بررسی به شورای نگهبان ارسال کند؛ شورایی که اعلام کرده است، بدون هیچ 12مصلحت‌اندیشی این طرح را بررسی خواهد کرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۲۲
رهرو ولایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی