بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل
این وبلاگ در راستای بصیرت بخشی به افراد جامعه است.
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220)
امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)
نداشتن بصیرت مثل نداشتن چشم است؛ راه را انسان نمی‌بیند. بله، عزم هم دارید، اراده هم دارید، اما نمی‌دانید کجا باید بروید. (۹۲/۱۰/۱۹)

تعریفی بسیار زیبا از بصیرت :
ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ.
آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟
ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ...
آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ:
مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد...
ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی
۱۷ مهر ۹۴ ، ۱۵:۴۰

زمینه‌های نفوذ را ببندیم!

موافقان به احصای دستاوردهای توافق می‌پرداختند و مخالفان و منتقدان در شمارش ضعف‌ها و چالش‌های آن سعی بلیغ از خود نشان می‌دادند. کش‌وقوس این مباحث و تداوم آن از به هدف نشستن تیر دوقطبی‌سازی القایی دشمن خبر می‌داد. از ‌این‌رو، مقام معظم رهبری با فراستی ویژه و با مشاهده نشانه‌ها و ادله‌های متقن از تحول پارادایمی سیاست‌ها و راهبردهای آمریکا از سیاست‌های سلبی و تقابلی به سیاست‌ها و راهبردهای ایجابی تعاملی، هسته مرکزی این تغییر راهبرد را تلاشی برای «نفوذ به ساختارهای سیاسی، اقتصادی و به‌ویژه فرهنگی» جمهوری اسلامی ایران تشخیص دادند و تصریح کردند که ما قاطعانه مسیر نفوذ دشمنان به داخل ساختارها را بسته‌ایم و خواهیم بست.


با وجود این تشخیص به‌موقع و تکرار هشدارها و مراقبت‌ها به تمام مسئولان، به‌ویژه دولتی‌ها که مستقیماً در بحث مذاکره درگیر هستند و همچنین، به مردم درباره مراقبت از لایه‌های متداخل سناریوی نفوذ که به‌صورت ترجیع‌بند از دیدار اعضای مجمع جهانی اهل‌بیت تا دیدار سراسری با فرماندهان سپاه تکرار شده است، به نظر می‌رسد آن‌طور که باید و شاید مورد توجه واقع نشده است. سند این مدعا سخنان جدید رئیس‌جمهور آمریکا و دیگر مسئولان این کشور است که همچنان از امید فراوان‌شان به گشایش بیشتر زمینه‌های تعامل با جمهوری اسلامی ایران دل بسته‌اند. به راستی، آیا سیگنال‌هایی از داخل ایران در قالب موضع‌گیری‌های سیاسی یا اقدامات دیپلماتیک، نظیر دست‌دادن «یهویی» وزیر محترم امور خارجه با رئیس‌جمهور اوباما در لابی سازمان ملل در تقویت این امیدواری‌ها نقش و سهمی ندارند؟!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۱۷
رهرو ولایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی