بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل
این وبلاگ در راستای بصیرت بخشی به افراد جامعه است.
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220)
امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)
نداشتن بصیرت مثل نداشتن چشم است؛ راه را انسان نمی‌بیند. بله، عزم هم دارید، اراده هم دارید، اما نمی‌دانید کجا باید بروید. (۹۲/۱۰/۱۹)

تعریفی بسیار زیبا از بصیرت :
ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ.
آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟
ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ...
آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ:
مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد...
ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی

آدام زوبین که یهودی الاصل است در جلسه بررسی صلاحیتش در کمیته بانکداری، مسکن و امور شهری سنای آمریکا برای تصدی مسئولیت معاون وزیر خزانه داری آمریکا گفت: «در طول سالهای اخیر تلاشهای زیادی درباره ایران و تحریمهای این کشور انجام شده است. خود من بخش زیادی از زمان خود را صرف همین مسئله کرده ام. ابعاد بسیاری برای این فعالیتها مطرح است. بی تردید، بارزترین تلاش در این زمینه ، اعمال تحریمها است. ما کارهای زیادی دراین خصوص علیه حزب الله و نیروی قدس و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در سالهای اخیر انجام داده ایم. وی در ادامه درباره تحریمهای بانکی ایران گفت: «تحریمهای وزارت خزانه داری آمریکا علیه بانکهای ایران به قوت خود باقی می ماند و برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) بر آن تاثیری نمی گذارد. برنامه جامع اقدام مشترک بر تحریمهای آمریکا علیه شبکه بانکی ایران تاثیری نداشته است به این معنا که هیچ بانک ایرانی نمی تواند به شبکه بانکی آمریکا دسترسی داشته باشد یا بخواهد حساب بانکی بازکند و به خرید اوراق بهادار مبادرت کند و یا حتی اینکه از طریق سوئیفت با بانکهای آمریکایی نقل و انتقال مالی داشته باشد. امکان انجام دادن این کارها برای همه بانکهای ایران در آمریکا منتفی است اعم از اینکه در فهرست تحریمها باشند یا اینکه از این فهرست خارج شده باشند. باید منتظر ماند و دید که در ماههای آینده بانکهای ایران به چه صورت اصلاح می شود یا رفتار آنها تغییر می کند. ما به صراحت به سران ایران اعلام کرده ایم که اگر ببینیم هریک ازبانکهایی که از فهرست تحریمها خارج می شوند به حمایت از حزب الله و نیروی قدس و فعالیتهای غیرقانونی بالستیک ایران مبادرت کنند، بار دیگر این بانکها در فهرست تحریمها قرار خواهند گرفت. فکر می کنم طرف ایرانی نیز این مسئله را متوجه شده است. به هرحال، باید منتظر ماند و دید که بانکهای ایرانی چطور رفتار می کنند. این انتخاب برای آنها وجود دارد.»

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۰۳
رهرو ولایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی