بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل
این وبلاگ در راستای بصیرت بخشی به افراد جامعه است.
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220)
امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)
نداشتن بصیرت مثل نداشتن چشم است؛ راه را انسان نمی‌بیند. بله، عزم هم دارید، اراده هم دارید، اما نمی‌دانید کجا باید بروید. (۹۲/۱۰/۱۹)

تعریفی بسیار زیبا از بصیرت :
ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ.
آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟
ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ...
آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ:
مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد...
ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی

 یک روز پس از آنکه یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از نمونه‌برداری از پایگاه نظامی پارچین در ایران خبر داد، رسانه‌های غربی به انتقاد از نحوه نمونه‌برداری پرداخته و در حال آماده‌کردن زمینه برای طولانی‌کردن فرایند حل‌وفصل مسئله ابعاد ادعایی نظامی در برنامه هسته‌ای ایران هستند. در همین راستا، روزنامه «وال‌استریت‌ژورنال» مشارکت ایران در فرایند نمونه‌برداری را «عکس سلفی» تهران از خود خوانده و نوشته است، با این نمونه‌ها نمی‌توان به تصویری کلی و کامل از فعالیت‌های ایران دست یافت.

نویسنده این یادداشت با اشاره به اظهارات روز دوشنبه یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس که گفت، اصالت و صحت نمونه‌های برداشته‌شده ازسوی ایران را تأیید می‌کند، نوشته است: «اما مسئله اینجاست که اصالت و صحت، مهم‌ترین موضوعات نیستند. آنچه مهم است، این است که آیا آنها تصویری کامل از فعالیت‌های هسته‌ای سابق ایران را ارائه می‌کنند یا نه. در این‌باره، آقای آمانو مجبور است با هرآنچه ایران به او ارائه کرده است، کنار بیاید. به‌علاوه، او به‌دلیل ازدست‌ندادن شغلش هم شده، هرگز نمی‌گوید که از فرآیند «خودبازرسی» که خود او به‌تازگی آن را تأیید کرد، نتایج کافی به‌دست نیامده است». در ادامه این یادداشت آمده است: «ما فاصله زیادی با بازرسی از هر چیز و در هر کجا، که رئیس‌جمهور (باراک) اوباما در طول مذاکرات وعده‌اش را داده بود، داریم. سلفی‌هایی که در پارچین گرفته شد، به‌ویژه از این منظر خطرناک هستند که می‌توانند به یک رویه برای بازرسی از پایگاه‌های نظامی مورد مناقشه، تبدیل شوند». در پایان این گزارش به لحن طعنه آمده است: «گذشت روزهایی که بازرسی‌های سرزده‌ای وجود داشت که حتی صدام‌حسین هم پیش از بیرون‌کردن بازرسان، مجبور بود به آنها تن دهد. اکنون عصر خودبازرسی است و رژیم‌های سرکش، خود نمونه‌های خود را ارائه می‌کنند و بازرسان از دور از آنها به‌دلیل همکاری قدردانی می‌کنند».

تحلیل‌: مرجع تشخیص نمونه‌برداری، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و در رأس آن آمانو است که درباره چنین روش نمونه‌برداری با ایران توافق کرده و کشورهای 1+5 نیز از این توافق آگاهند، بنابراین اعتراضات این چنینی فاقد ارزش است و نباید به توافق انجام‌گرفته آسیب بزند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۰۳
رهرو ولایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی