بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل
این وبلاگ در راستای بصیرت بخشی به افراد جامعه است.
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220)
امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)
نداشتن بصیرت مثل نداشتن چشم است؛ راه را انسان نمی‌بیند. بله، عزم هم دارید، اراده هم دارید، اما نمی‌دانید کجا باید بروید. (۹۲/۱۰/۱۹)

تعریفی بسیار زیبا از بصیرت :
ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ.
آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟
ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ...
آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ:
مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد...
ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی


«طارق رئوف» رییس سابق بخش راستی آزمایی آژانس بین المللی انرژی اتمی در پاسخ به این سوال که با توجه به این نکته که در دیدار آمانو از پارچین مسئول بخش راستی آزمایی آژانس نیز وی را همراهی می کرده است، آیا می توان دیدار وی از پارچین را «تشریفاتی» خواند، گفت: اینکه دیدار «یوکیا آمانو» از سایت پارچین یک «دیدار تشریفاتی» بوده است یا یک «بازرسی از سوی آژانس» سوال جالبی است. همینطور که آژانس گزارش کرده است مدیر کل آژانس و معاون وی «وارجورانتا» دیداری از سایت پارچین داشته اند. از آنجائیکه آقای آمانو بازرس آژانس نمی باشد نمی توان دیدار وی و معاونش را بازرسی نامید. زیرا وی در این دیدار هیچگونه ابزار و تجهیزات بازرسی به همراه نداشته است. مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش دیروز خود به آژانس ضمن تایید اصالت نمونه های گرفته شده از پارچین گفت، نمونه برداری های انجام شده با نظارت آزانس انجام شده است. همچنین وارجورانتا معاون وی در گزارشی به آژانس ضمن تشریح روند نمونه‌برداری‌های آژانس، گفت ایران در یکی از مراحل ۱۲گانه این فرآیند ایفای نقش کرده است. این مقام سابق آژانس افزود: آمانو اعلام کرده است که وی و معاونش از ساختمانی دیدن کرده اند که آژانس پیشتر فقط با استفاده از تصاویر ماهواره ای بر آن نظارت داشته است. همچنین به گفته وی در داخل ساختمان آثار بازسازی هایی که جدیدا انجام شده اند دیده شده و در داخل ساختمان هیچ تجهیزاتی وجود نداشته است. پس مهمترین سوال این است که آیا این همان ساختمانی است که قبلا آژانس اعلام کرده بود در آن اتاقک انفجار بزرگی بوده است. وی در ادامه گفت: الان ساختمان خالی است. اتاقک انفجار کجا رفته است؟ اگر ایرانی ها این اتاقک را از آنجا برداشته اند پس چرا تصاویر ماهواره ای آن ثبت نشده است؟ زیرا در گذشته تمامی فعالیت های اطراف این ساختمان توسط ماهواره ها عکسبرداری می شد و عکس های آن در اینترنت منتشر می شد. طارق رئوف در پایان با اشاره به تناقض موجود بین گزارش کنونی آمانو از ساختمان مذکور و ادعاهای قبلی آژانس بر اساس اسناد و تصاویر ارائه شده از سوی کشورهای غربی گفت: گزارش اخیر آمانو به این معناست که اساسا در گذشته اطلاعات غلط و جعلی در اختیار آژانس گذاشته شده و هرگز در این منطقه اتاقک انفجاری وجود نداشته است. حل این تعارض بسیار جالب خواهد بود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۰۳
رهرو ولایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی