بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل
این وبلاگ در راستای بصیرت بخشی به افراد جامعه است.
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220)
امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)
نداشتن بصیرت مثل نداشتن چشم است؛ راه را انسان نمی‌بیند. بله، عزم هم دارید، اراده هم دارید، اما نمی‌دانید کجا باید بروید. (۹۲/۱۰/۱۹)

تعریفی بسیار زیبا از بصیرت :
ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ.
آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟
ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ...
آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ:
مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد...
ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی
۳۱ شهریور ۹۴ ، ۰۹:۵۴

متلک اوباما به پادشاه عربستان!

بوی بسیار متعفن ، تهوع آور و آزار دهنده قبرستان خاندان آل سعود باعث حیرت و تعجب شدید و به معضلی برای دربار سلطنتی عربستان تبدیل شده است.به گونه ای اوباما آن را به صورت متلک به پادشاه عربستان یادآور شده است
به گزارش پایگاه خبری الاتحاد پرس یمن، پدیده بوی گند و تهوع آور قبرستان ویژه خاندان سلطنتی از مدتی پیش گریبانگیر سلمان بن عبد العزیز پادشاه عربستان و افراد نزدیک به وی و افراد خاندان حاکم شده است.
بوی بسیار بد و آزار دهنده این قبرستان تا چند کیلومتری آن به مشام می رسد و شماری از کارکنان و نگهبانان دچار اغما و خفگی شده اند.
بوی بسیار بد این قبرستان همچنین باعث سوزش چشم می شود و هر شخصی که به این قبرستان نزدیک می شود دچار حساسیت پوستی و سر درد شدید می شود.
طرفهای ذیربط از دو ماه پیش تاکنون در تلاشند از گسترش بوی گند قبرستان ویژه خاندان آل سعود که به بوی لاشه متعفن شباهت دارد جلوگیری کنند اما نتوانسته اند.
مقامات سعودی به شیوه معطر کردن قبرهای این قبرستان با آب معطر و ریختن خاک روی آن و حتی ریختن لایه‌ای از بتن بر روی قبرها متوسل شده اند تا جلوی گسترش بوی تعفن قبرها را بگیرند.
با وجود آنکه قبرهای این قبرستان به شیوه آل سعود با زمین برابر است و هیچ گونه علامتی ندارد و به شهروندان اجازه زیارت اهل قبور داده نمی شود اما خبر بوی گند آن به گوش باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز رسیده است تا جایی که اوباما در سفر اخیر سلمان به واشنگتن به شوخی گفته بود:« به نظر می رسد نه فقط افکار شما بلکه حتی بوی اجساد خاندان شما نیز سلاحی کشنده است
خاندان آل سعود 132 بخوردان در قبرستان ویژه خود نصب کرده تا بوی خوش پراکنده و جلوی این بو گرفته شود اما بی فایده بوده است.
برخی می گویند مرگ محافظ شخصی عبد الله بن عبد العزیز پادشاه سابق ناشی از استنشاق این بو بوده است چرا که ولیعهد وی را مأمور کرده بود برای این پدیده چاره ای بیاندیشد.

 


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۳۱
رهرو ولایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی