بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل
این وبلاگ در راستای بصیرت بخشی به افراد جامعه است.
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220)
امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)
نداشتن بصیرت مثل نداشتن چشم است؛ راه را انسان نمی‌بیند. بله، عزم هم دارید، اراده هم دارید، اما نمی‌دانید کجا باید بروید. (۹۲/۱۰/۱۹)

تعریفی بسیار زیبا از بصیرت :
ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ.
آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟
ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ...
آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ:
مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد...
ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی
۳۱ شهریور ۹۴ ، ۱۰:۰۲

اخبار کوتاه 19

  •  

    یک روزنامه کویتی نوشت: محافل آگاه در پایتخت آمریکا خبری با این مضمون را زمزمه می‌کنند که دولت رئیس‌جمهور باراک اوباما و تیم همتای ایرانی وی، حسن روحانی برای ساماندهی دیداری میان دو رئیس‌جمهور در حاشیه حضور روحانی در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در تاریخ 25 سپتامبر تماس‌هایی برقرار کرده‌اند. این در حالی است که منابع آگاه ایرانی گفته‌اند: حسن روحانی به شخصه تمایلی برای دیدار با طرف آمریکایی خود ندارد.

  • شبکه‌های اجتماعی خبر دعوت به همکاری داعش از «لئوناردو دی‌کاپریو» ستاره مطرح سینمای هالیوود را منتشر کرده‌اند. در اخبار شبکه‌های اجتماعی آمده است: داعش به «دی‌کاپریو» پیشنهاد داده است، در ازای دریافت مبلغی کلان در فیلم زندگینامه سرکرده داعش بازی کند و ایفای نقش اول فیلم را برعهده بگیرد.

  •  

    در ادامه اقدامات خصمانه دولت آذربایجان گفته می‌شود، در تحریفی تاریخی، در تابلویی در بالای قبر ابوالفضل ائلچی‌بیگ، رئیس‌جمهور سابق این کشور، قسمت‌های وسیعی از ایران زیر نقشه آذربایجان واحد فرضی تصویر شده است! همچنین، در کتاب «آتا یوردو» از کتب پایه پنجم مدرسه در جمهوری آذربایجان، موج ایران‌ستیزی به‌صورت بی‌سابقه‌ای دیده می‌شود. در این کتاب با استفاده از تعابیری، چون قاتل و خون‌آشام به معرفی ایران پرداخته شده است!

 

  • آیت‌الله موحدی‌کرمانی در مراسم ختم آیت‌الله خزعلی، روایتی از برخورد قاطع آن مرحوم با یکی از اعضای خبرگان بیان کرد و گفت: به خاطر دارم که یکی از اعضای خبرگان در یکی از اجلاس‌ها جمله نامناسبی گفت که از آن اهانت به نظام و ولایت استشمام می‌شد؛ در همین هنگام بود که آیت‌الله خزعلی برخاستند و بر سر آن فرد فریاد کشیدند. وی افزود: توصیه ایشان همواره به اطاعت از ولایت‌فقیه بود و همیشه تأکید داشتند، ولایت‌فقیه تداوم ولایت رسول‌الله است.

  • آیت‌الله حائری‌شیرازی در مصاحبه‌ای گفت: در سال 88 آنهایی که مردم را به خیابان کشیدند، اشتباه بزرگی را مرتکب شدند و بنده نیز در نامه‌ای از آنها سؤال کردم که چرا این کار را انجام دادید. اینکه تقاضا کردید انتخابات منحل شود، تقاضای غیرمعقول و غیرقانونی بود. اینکه شما معتقد هستید فرد موردنظر وجاهت موردنیاز را به تعبیر خودتان ندارد؛ دلیل کافی برای ابطال انتخابات نیست؛ زیرا مردم وی را انتخاب [کرده‌اند] و رأی داده‌اند و نمی‌توان برخلاف رأی و نظر مردم چیزی را مطرح کرد؛ زیرا رأی مردم امانت است و آنکه تصمیم گرفت انتخابات منحل نشود تصمیم درستی اتخاذ کرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۳۱
رهرو ولایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی