بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل
این وبلاگ در راستای بصیرت بخشی به افراد جامعه است.
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220)
امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)
نداشتن بصیرت مثل نداشتن چشم است؛ راه را انسان نمی‌بیند. بله، عزم هم دارید، اراده هم دارید، اما نمی‌دانید کجا باید بروید. (۹۲/۱۰/۱۹)

تعریفی بسیار زیبا از بصیرت :
ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ.
آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟
ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ...
آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ:
مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد...
ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی

امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) فرمانده معظم کل‌قوا در دیدار فرماندهان و مسئولان قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش که به مناسبت سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی صورت گرفت، به چند نکته مهم اشاره کردند:

1- آمادگی و ارتقای دائمی؛ «آمادگی و گزینه‌های خود را برای مقابله با انواع تهدیدات، به‌طور دائم ارتقا دهید».

پدافند هوایی به‌مثابه چشم کشور در برابر خطرناک‌ترین بخش تهاجمی دشمن است که باید هرگونه اقدام آن را از دوردست‌ها رصد کند. تکاپوی پیوسته دشمن برای تقویت سامانه هوایی‌اش ایجاب می‌کند، پدافند هوایی کشور، افزون‌بر رصد بی‌وقفه و هوشمندانه از آمادگی‌های لازم در انگیزه، دقت، سرعت و تجهیزات برای انواع تهدیدات برخوردار باشد. کسب چنین آمادگی‌ها و ارتقای دائمی آن و یافتن راه‌های مقابله با تهدیدات دشمن، از مباحث پیچیده و تخصصی است که خود قرارگاه وظیفه دست‌یافتن به آن را دارد.

2- ارتباط با محافل علمی و نظامی؛ «در ارتباط و تبادل با محافل علمی و نظامی، از آگاهی‌ها و امکانات موجود، نهایت استفاده را ببرید و گزینه‌های خود را در مقابل انواع تهدیدات افزایش دهید و متنوع سازید».

امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) درباره استفاده از امکانات تقویت‌کننده پدافند هوایی نیز، مانند موارد مشابه رویکرد درون‌زا دارند و تأکید می‌کنند، از ظرفیت‌های علمی و نظامی داخلی استفاده شود؛ زیرا تجربه چند سال گذشته، تکیه به ظرفیت‌های داخلی مثبت بوده و سبب ارتقای جدی توانمندی‌های نظامی شده است. تأکید دیگر معظم‌له در فراز فوق، تلاش برای افزایش گزینه‌های مقابله است که ناشی از تنوع تجهیزات هوایی دشمن است تا به این وسیله، تمام راه‌های نفوذ دشمن سد شود.

3- قدرشناسی اعتماد مردم؛ «مسئولان در بخش‌های مختلف و در نیروهای مسلح باید این اعتماد را به‌درستی قدر بدانند و با عمل به وظایف به آن پاسخ دهند».

 

قدرشناسی پدافند هوایی از مردم، عمل دقیق و فراگیر به تأکیدات دفاعی فرمانده معظم کل قواست که در نتیجه آن با افزایش قدرت تضمین‌کننده پدافند هوایی، انتظار اعتماد مردم که همانا تأمین امنیت در این حوزه است، برآورده می‌شود. ان‌شاءالله

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۱۲
رهرو ولایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی