بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل
این وبلاگ در راستای بصیرت بخشی به افراد جامعه است.
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220)
امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)
نداشتن بصیرت مثل نداشتن چشم است؛ راه را انسان نمی‌بیند. بله، عزم هم دارید، اراده هم دارید، اما نمی‌دانید کجا باید بروید. (۹۲/۱۰/۱۹)

تعریفی بسیار زیبا از بصیرت :
ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ.
آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟
ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ...
آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ:
مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد...
ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی

 پایگاه اینترنتی واشنگتن‌تایمز 24 آگوست 2015 (۲شهریور) در مقاله‌ای به توانایی باراک اوباما در دور زدن کنگره در برابر مخالفت‌های این نهاد قانونگذاری پرداخت و نوشت: حتی مخالفت دوحزبی شدید کنگره با توافق هسته‌ای ایران مانع اجرای توافق از سوی باراک اوباما نخواهد شد. در عین‌حال، رأی‌گیری ماه آینده هشداری به اروپا علیه ازسرگیری تجارت با تهران پیش از انتخاب رئیس‌جمهور آینده آمریکا نیز خواهد بود. هری رید، رهبر اقلیت سنا روز یکشنبه با اعلام حمایت از توافق هسته‌ای ایران به عالی‌ترین دموکراتی تبدیل شد که توافق را تأیید کرده است. وی گفت: تلاش خواهد کرد سایر هم‌حزبی‌های خود را نیز به حمایت از این توافق ترغیب کند. فارغ از رأی آقای رید، اقلیت‌های دوحزبی مشخص در مجلس نمایندگان و سنا علیه این توافق صف‌بندی کرده‌اند.

در ادامه مقاله آمده است: به عقیده تحلیلگران، با وجود این وضعیت، اوباما قدرت اجرایی گسترده‌ای برای توقف بسیاری از تحریم‌های ضدایرانی دارد. مارک دوبوویتز، مدیر اجرایی بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها و منتقد این توافقنامه می‌گوید: «اوباما قدرت بسیاری برای دور زدن کنگره دارد... وی همواره در ذهن خود برنامه‌ای دارد که نیازمند تأیید کنگره نیست و نمی‌توان روشی را که دولت اوباما طراحی کرده است، متوقف کرد. آقای اوباما می‌تواند بانک‌های ایرانی، نهادها و اشخاص فعال در حوزه تجاری را که هدف تحریم‌ها قرار گرفته‌اند، از فهرست تحریم‌ها خارج کند. وی همچنین، می‌تواند به وزارت خزانه‌داری آمریکا دستور دهد، مجوز تبادلات اقتصادی و تجاری با ایران را صادر کند. افزون‌براین، باراک اوباما می‌تواند با توسل به این نکته که قانون مصوب کنگره در سال 2012 مغایر قانون اساسی است، تحریم‌هایی را که علیه صادرات نفتی ایران است، بردارد. بخش 1245 قانون مجوز دفاع ملی، رئیس‌جمهور را ملزم می‌کند دارایی‌های بانک‌های ایرانی، از جمله بانک مرکزی ایران را توقیف کند؛ با هدف این اقدام، کاهش درآمد نفتی ایران از طریق تحمیل تحریم‌ها علیه بانک‌های خارجی بود که «تبادلات اقتصادی چشمگیری» با بانک مرکزی ایران داشتند.

در پایان مقاله آمده است: اما آقای اوباما پس از تأیید کلی این قانون، درباره بخش 1245 «بیانیه مهمی» صادر کرد و گفت: وی می‌تواند با بخش 1245 به‌عنوان امری غیرالزام‌آور رفتار کند؛ زیرا «مطابق قانون اساسی، با قدرت وی در هدایت روابط خارجی تداخل دارد». آقای دوبوویتز گفت: «وی جمهوریخواهان را برای این مسئله در دادگاه‌ها به چالش خواهد کشاند... وی اساساً این قانون را دور خواهد زد و به‌طور چشمگیری تحریم‌ها را برخواهد داشت». آقای اوباما که روز یکشنبه پس از تعطیلات دوهفته‌ای به واشنگتن بازگشته است، به تلاش‌های خود برای قبولاندن توافق هسته‌ای ایران ادامه خواهد داد. در همین راستا، روز جمعه وی برای سازمان‌های یهودی سخنرانی خواهد کرد و به پرسش‌ها پاسخ خواهد داد. این نشست به حمایت کنفرانس رؤسای سازمان‌های یهودی مهم آمریکا و فدراسیون‌های یهودی شمال آمریکا برگزار خواهد شد. پس از نامه آقای اوباما به کنگره، کاخ سفید افزون‌بر آقای رید توانسته است حمایت جرولد نادلر، دموکرات یهودی کنگره را نیز جلب کند. آقای نادلر روز جمعه گفت: این توافق «با وجود تمام نواقصش... بهترین شانس برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای است». آقای رید استدلال مشابهی کرد و گفت: این توافق «بهترین مسیر برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای است... من از هیچ فرد صاحب‌اندیشه‌ای نشنیده‌ام که این توافق کامل و بی‌نقص است... منتقدان این توافق جایگزین مطمئن و بهتری ندارند».


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۰۳
رهرو ولایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی