بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل
این وبلاگ در راستای بصیرت بخشی به افراد جامعه است.
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220)
امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)
نداشتن بصیرت مثل نداشتن چشم است؛ راه را انسان نمی‌بیند. بله، عزم هم دارید، اراده هم دارید، اما نمی‌دانید کجا باید بروید. (۹۲/۱۰/۱۹)

تعریفی بسیار زیبا از بصیرت :
ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ.
آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟
ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ...
آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ:
مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد...
ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی

پس از آن که چندی پیش آیت ا... هاشمی خاطره ای از ملاقات با فرزندش در دادسرا نقل کرد و از قول وی مدعی شد نیروهای بازجویی او را مجبور کرده اند از رهبری تقاضای عفو کند، روز گذشته یک مقام آگاه این ماجرا را رد کرده و روایتی متفاوت از ماوقع ارائه کرده است.

آیت ا... هاشمی رفسنجانی سه‌شنبه گذشته در دیدار جمعی از اصحاب رسانه در پاسخ به سوالی درباره پرونده فرزندش گفته بود: «در ملاقات مهدی در زندان، مهدی به من گفت که اینان می گویند دو راه داری، یا در چند خط از رهبری تقاضای عفو کن و یا باید این پرونده طولانی و چند هزار صفحه ای را ادامه دهی. خود مهدی به من گفت علی رغم اینکه خود چنین میلی ندارم چون می دانم جرمی مرتکب نشده ام، اما اگر شما و مقام معظم رهبری بخواهید این کار را می کنم که من به ایشان گفته ام بگذارید با آقا مشورت کنم. در ملاقات با رهبر انقلاب به ایشان عرض کردم که راضی به این نیستم که وی تقاضای عفو کند و شما بپذیرید، چون در نگاه جامعه انعکاس خوبی نخواهد داشت هم می گویند رهبر چرا به تقاضاهای عفو زندانیان دیگر توجه نمی کنند و هم می گویند هاشمی در پرونده پسرش اعمال نفوذ کرد. آیت ا... خامنه ای استدلال حرف های من را پذیرفت، بعد از آن بود که به مهدی خبر دادیم هر طور که خودت می دانی، عمل کن.»

پس از این اظهارنظر هاشمی، خبرگزاری فارس به سراغ یکی از افرادی که براساس این گزارش "منبع مطلعی" است، رفت تا صحت و سقم ماجرا را جویا شود. این منبع آگاه به فارس گفت: «بیش از یک ماه از بازداشت مهدی گذشته بود که به اسناد تازه ای از سوی سازمان بازرسی دست یافتیم. متعاقباً بار دیگر به مهدی هاشمی تفهیم اتهام شد و وی با توجه به اطلاع از کشف این اسناد از ما خواست تا با پدر خود تماس بگیرد. متهم در این تماس به پدر خود گفت: اینها (منظور افراد مسئول در پرونده) به اسنادی دست یافتند که جرم مرا بسیار سنگین می کند. آقای هاشمی به دادسرای شهید مقدس آمدند و حدود یک ساعت با مهدی ملاقات کردند. مهدی خودش عنوان کرد که در این ملاقات از پدرش خواسته تا با توجه به سنگین شدن جرایمش نامه ای بنویسد. مهدی این نامه را مستقیماً به تیم حفاظت پدرش تحویل داد. وی بعداً عنوان کرد: از پدرم خواسته ام تا به واسطه نامه ام از مقام معظم رهبری برای من در این مرحله درخواست عفو نماید. روز چهارشنبه بعد از ملاقات، یعنی چند روز پس از آن دیدار، مهدی در تماس تلفنی با پدرش نتیجه درخواستش را جویا شد که آقای هاشمی گفت: آقا (مقام معظم رهبری) با عفو شما موافقت نکردند. در این لحظه مهدی با شنیدن این خبر طبیعتاً ناراحت شد و به گریه افتاد.» گفتنی است این فرد در پایان به فارس گفته است: البته مسائل دیگری هم درخصوص این دیدار و جزئیات آن وجود دارد که اگر ضرورت ایجاب کند قطعاً اطلاع رسانی خواهد شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۰۱
رهرو ولایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی