بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل
این وبلاگ در راستای بصیرت بخشی به افراد جامعه است.
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220)
امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)
نداشتن بصیرت مثل نداشتن چشم است؛ راه را انسان نمی‌بیند. بله، عزم هم دارید، اراده هم دارید، اما نمی‌دانید کجا باید بروید. (۹۲/۱۰/۱۹)

تعریفی بسیار زیبا از بصیرت :
ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ.
آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟
ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ...
آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ:
مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد...
ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی

امام خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب[مدظله‌العالی] روز گذشته در آستانه سالروز شهادت دکتر بهشتی و 72 تن از اعضای حزب جمهوری اسلامی، در دیدار خانواده‌های شهدای این حادثه با انتقاد از کشورهای مستکبر مدعی حقوق بشر، افشای چهره حقیقی آنها را از برکات خون شهدای هفت تیر دانسته و فرمودند: «همان کسانی که مرتکب جنایات فتنه هفتم تیر شدند، اکنون آزادانه در اروپا و آمریکا فعالیت و با مسئولان این کشورها دیدار می‌کنند و حتی برای آنها جلسات سخنرانی با موضوع حقوق بشر! گذاشته می‌شود». ایشان با تأکید بر نیرنگ و فریب کشورهای مدعی حقوق بشر افزودند: «کشور ما دارای هفده هزار شهید ترور است... اما عاملان همه این ترورها، آزادانه در کشورهای مدعی حقوق بشر حضور دارند.»

به نظر می‌رسد، مقام معظم رهبری این سخنان را در پاسخ به برخی اقدامات و سخنان ضدایرانی اخیر مقامات آمریکایی بیان داشتند. انتشار گزارش سالانه حقوق بشر ایران از سوی دولت آمریکا و تأکید مقامات آمریکایی بر لغونشدن تحریم‌های حقوق بشری ایران، از اقدامات ضدایرانی اخیر مقامات آمریکایی با دستاویز حقوق بشری بود. معظم‌له همچنین در این دیدار ضمن انتقاد از برخی داخلی‌ها که تلاش دارند چهره زشت، خشن و کریه آمریکا‌ را بزک‌کرده و توجیه نمایند، فرمودند: «کسانی که می‌خواهند دشمنی خباثت‌آلود آمریکا و برخی دنباله‌روهای آن را با بزک تبلیغاتی و رسانه‌ای بپوشانند، درواقع به ملت و کشور خیانت می‌کنند». روی سخن معظم‌له در این جملات نیز با جریان رسانه‌ای خاصی در کشور است که با سانسور عمدی و حذف سخنان و اقدامات ضدایرانی مقامات آمریکایی، به‌دنبال بخش‌هایی از اظهارات مقامات آمریکایی می‌گردند که خباثت و دشمنی آنان را پنهان سازد. از این‌رو، برای فهم این نکته کافی است تا فقط گاهی به صفحات برخی نشریات و رسانه‌های زنجیره‌ای نگاهی انداخته شود. متأسفانه، برخی رسانه‌های زنجیره‌ای وابسته به جریان فتنه با استفاده از شرایط حال حاضر، بسیار تلاش دارند (به‌گمان خود، برای آماده‌کردن افکار عمومی با هرگونه سازش و توافق احتمالی با آمریکا) چهره نازیبای آمریکا را در افکار عمومی ایران زیبا جلوه دهند و ترمیم کنند تا به این وسیله، سازش با آمریکا راحت‌تر انجام گیرد! حال آنکه چه کسی است که نداند آمریکا پشت تمام این جنایات و توطئه‌هایی است که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز علیه جمهوری اسلامی انجام شده است. حضور عاملان جنایت هفت تیر در کشورهای غربی و آمریکا که مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره کردند، مؤید این ادعاست. از این‌رو، باید این سخن مقام معظم رهبری را که ایشان در آن بزک‌کنندگان چهره آمریکا را خائن دانسته‌اند، ملاکی برای درک بهتر چهره برخی سیاسیون و جریانات خاص سیاسی دانست.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۰۸
رهرو ولایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی