بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل
این وبلاگ در راستای بصیرت بخشی به افراد جامعه است.
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220)
امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)
نداشتن بصیرت مثل نداشتن چشم است؛ راه را انسان نمی‌بیند. بله، عزم هم دارید، اراده هم دارید، اما نمی‌دانید کجا باید بروید. (۹۲/۱۰/۱۹)

تعریفی بسیار زیبا از بصیرت :
ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ.
آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟
ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ...
آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ:
مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد...
ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی

سه روز پیش آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان در نشست سراسری فرمانداران سخنرانی کرد؛ زمانی‌که دبیر شورای نگهبان بر حسب وظیفه و براساس علت حضورش در آن نشست وارد فضای انتخابات شد و حوادث سال 88 و فتنه را یادآوری کرد و تذکر داد که این قضیه، مسئله روز است و همچنان ادامه دارد و... به ناگاه عده‌ای از حضار شروع به همهمه و سروصدا کردند تا مانع ادامه سخنان آیت‌الله جنتی شوند و گویا این موضوع در طی سخنرانی وی چندبار تکرار شد و آیت‌الله جنتی با شکیبایی و متانت با آن برخورد کردند. جالب آنکه دکتر روحانی در همین نشست از برخوردهای غیراخلاقی و به‌دور از شأن و شئون صاحب‌منصبان شکوه و گلایه کرده بود. با عبور از آنچه گذشت، لازم است به آنچه دبیر شورای نگهبان در این نشست گفت و برخی آن را برنتابیدند و سخیفانه واکنش نشان دادند، بیشتر دقت شود. آیت‌الله جنتی پس از آنکه «فتنه» را مسئله روز دانست و از مخاطبان خواست این موضوع را باور داشته باشند؛ زیرا این داستان همچنان ادامه دارد، گفت: «فتنه‌گرها هنوز هستند و موضوع را رها نکرده‌اند و گاهاً برخی از پست‌ها و مقامات را تصرف می‌کنند و کسانی که این پست‌ها را به آنها می‌دهند، باید در قیامت پاسخگو باشند».

واکنش پرخاشگرانه و بی‌ادبانه به این سخنان که مصداق معینی در کنارش ارائه نشده، در گام اول تأیید سخنان دبیر شورای نگهبان است و در گام دوم این پیام را منتقل می‌کند که معترضان یا مصداق این نظر هستند و یا کسانی هستند که آگاهانه مسیر فعالیت برخی فتنه‌گران را هموار کرده‌اند. این اقدام ناپسند نشان داد که واقعاً باید فتنه را خط قرمز و در نزدیک‌ترین محل به تحولات سیاسی دانست و شورای نگهبان هم وظیفه دارد بیش از پیش و حتی بیش از زمانی‌که آیت‌الله جنتی این سخنان را گفت، به مسئله فتنه و آنانی که قصد دارند عوامل آن را به درون حاکمیت نفوذ دهند، توجه داشته باشند و به وظیفه مراقبت و صیانت‌بخشی خود عمل کنند. خط قرمزبودن فتنه یک اصل مسلم و تخطی‌ناپذیر است.



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۱۱
رهرو ولایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی