بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل
این وبلاگ در راستای بصیرت بخشی به افراد جامعه است.
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220)
امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)
نداشتن بصیرت مثل نداشتن چشم است؛ راه را انسان نمی‌بیند. بله، عزم هم دارید، اراده هم دارید، اما نمی‌دانید کجا باید بروید. (۹۲/۱۰/۱۹)

تعریفی بسیار زیبا از بصیرت :
ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ.
آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟
ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ...
آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ:
مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد...
ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی

روزنامه جروزالم‌پست 1 ژوئن 2015 (۱۱ خرداد) در مقاله‌ای به دیدگاه‌های وزیر امور خارجه عربستان درباره اقدامات منطقه‌ای ایران پرداخت و نوشت: عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان سعودی روز گذشته طی دیدار از مصر و همتای مصری‌اش گفت: پادشاهی عربستان در برابر مداخله ایران در منطقه ساکت نخواهد نشست. وی افزود: ارتقای روابط با ایران به این موضوع بستگی دارد که ایران «حمایت از تروریسم» را متوقف کند و به «اقداماتی که به منافع منطقه آسیب‌ می‌زند»، پایان دهد. وزیر امور خارجه عربستان در ادامه گفت: «ما اقدامات ایران، اقدامات تحریک‌آمیزی که ایران انجام می‌دهد، اقدامات منفی و حمایت این کشور از تروریسم را رد می‌کنیم. امیدواریم روزی بتوانیم روابط محکمی با ایران ایجاد کنیم. باوجوداین، این موضوع به رفتار ایران و اینکه این کشور آیا مداخله در امور منطقه، حمایت از تروریسم، اقدامات مضر برای منافع منطقه و مردم آن را متوقف می‌کند، بستگی دارد. بنابراین، نقش ایران در این موضوع تأثیرگذار است. ارتقا و تقویت روابط با این کشور، به ایران بستگی دارد. باوجوداین، ما درباره مداخله ایران در منطقه ساکت و بی‌تحرک نخواهیم نشست».

در ادامه مقاله آمده است: عربستان سعودی به‌عنوان متحد غرب، عملیات‌های عربی علیه حوثی‌های یمن را مدیریت می‌کند. حوثی‌ها فرقه‌ای از شیعه و متحد ایران هستند. تحلیل‌گران می‌گویند، این جنگ رقابت و کشمکش شدید ایران شیعه و عربستان سنی برای نفوذ در یمن است. روسیه که تلاش می‌کند نفوذ دیپلماتیک و اقتصادی خود در خاورمیانه[غرب آسیا و شمال آفریقا] را افزایش دهد، تأمین‌کننده اصلی تسلیحات متعارف برای سوریه است و طی جنگ داخلی، حمایت حیاتی از اسد کرده و با تلاش‌های گسترده غرب برای اقدام علیه وی مقابله کرده است. طی نشست اعراب در ماه مارس، عربستان روسیه را به ریاکاری متهم کرد و گفت، روسیه نباید درباره حمایت از خاورمیانه سخن بگوید؛ درحالی‌که بی‌ثباتی را با حمایت از اسد شعله‌ور می‌کند. الجبیر گفت: باوجوداین، عربستان سعودی تلاش می‌کند روسیه را متقاعد و حمایت خود از رهبر سوریه را متوقف کند. به گفته وی، «تماس‌های ما با روسیه همزمان با تماس مصر با روسیه است و هدف از این تماس‌ها متقاعدسازی روسیه به رهاکردن بشار اسد یا استفاده از نفوذش برای فشار بر اسد برای رهاسازی قدرت در کوتاه‌ترین زمان ممکن است».

در پایان مقاله آمده است: وزیر امور خارجه مصر گفت: کشورهای عربی توانایی حفاظت از امنیت ملی خود را در برابر نیروهایی که برای بی‌ثباتی منطقه تلاش می‌کنند، دارند. «در هیچ مرحله‌ای کشورهای عربی در امور دیگران دخالت نکرده‌اند و اقداماتی درباره ملت‌های خارج این منطقه صورت نداده‌اند. انتظار داریم این سخنان تأثیرگذار باشد. درصورتی‌که همکاری کنیم، می‌توانیم از امنیت ملی خود دفاع کنیم و به‌منظور دستیابی به منافع عربی بدون دخالت منفی دیگران، همکاری گسترده داشته باشیم».

اخبار و تحلیل‌ها: وزیر امور خارجه تازه‌کار عربستان، افکار جهانی را نیز همچون اذهان درباریان آل‌سعود دانسته که هرچه خود می‌گویند باور می‌کنند، غافل از اینکه این روزها جنایات پیدا و پنهان آل‌سعود در سوریه، عراق، افغانستان، پاکستان، یمن و... بر کسی پوشیده نیست و حرف‌های کلیشه‌ای و مشمئزکننده عادل جبیر، وزیر امور خارجه عربستان نیز چیزی را عوض نمی‌کند و رژیم متبوع کودک‌کشش که در جنایت با رژیم غاصب صهیونیستی همدست است، روزبه‌روز در نزد جهانیان منفورتر می‌شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۱۱
رهرو ولایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی