بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل
این وبلاگ در راستای بصیرت بخشی به افراد جامعه است.
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220)
امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)
نداشتن بصیرت مثل نداشتن چشم است؛ راه را انسان نمی‌بیند. بله، عزم هم دارید، اراده هم دارید، اما نمی‌دانید کجا باید بروید. (۹۲/۱۰/۱۹)

تعریفی بسیار زیبا از بصیرت :
ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ.
آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟
ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ...
آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ:
مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد...
ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی
۰۳ خرداد ۹۴ ، ۱۶:۱۶

اخبار کوتاه 8

ریچارد نفیو، از مقامات سابق آمریکایی که به‌نوعی ایده‌پرداز تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران شناخته می‌شود، به‌تازگی مقاله‌ای را در دانشگاه کلمبیا ارائه کرد. او در این مقاله بیان کرده است: «به‌رغم اینکه آمریکا تاکنون به‌عنوان ابرقدرت دنیا موفق شده از برتری نامتقارن خود برای وضع تحریم‌های اقتصادی علیه کشورهای دیگر استفاده کند؛ اما این برتری رو به زوال است و باید در آنها بازنگری کرد.» نفیو می‌گوید: «با توجه به روند اقتصاد جهانی در آینده توانایی اعمال اراده برای آمریکا تضعیف خواهد شد. ایجاد نوسانات متعدد در اقتصاد جهانی، سردرگمی بازارها و برانگیختن خشم و نفرت علیه آمریکا، مسائلی هستند که در آینده می‌توانند موجب تضعیف ایالات‌متحده شوند».

اخبار و تحلیل‌ها: تجربه استفاده از تحریم برای برخورد با دیگران اگرچه نشانه‌هایی از موفقیت داشته؛ اما به‌سبب خساراتی که بیش از تحمل تحریم‌کنندگان به آنها تحمیل می‌کند، دارد مطلوبیتش را از دست می‌دهد.

* «احمد نقیب‌زاده» فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در مصاحبه‌ای گفته است: اگر مردم احساس کنند که تکیه امروزشان به روحانی، دولتش، رهبران اصلاحات و برخی از اصلاح‌طلبان بی‌فایده بوده است، راه رادیکالیسم را در پیش می‌گیرند! او همچنین افزوده است: بی‌پرده بگویم، اگر شکست بخوریم و مردم از اصلاحات و آنچه برآمده از اصلاحات است، نا‌امید و سرخورده شوند، راه انقلاب را در پیش خواهند گرفت. گناه این سرخوردگی بر دوش اصلاح‌طلبان و دولت برآمده از آنان است.

* پس از تشکیل شورای راهبردی اصلاح‌طلبان به ریاست موسوی‌لاری، وزیر کشور دولت اصلاحات، انتقادات بسیاری ازسوی اصلاح‌طلبان نسبت به تشکیل این شورا و عدم عضویت اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در شورای راهبردی مطرح کرده است. به‌تازگی نیز «احمد شریف» سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان با انتقاد از شورای راهبردی اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشته است؛ افرادی شاخص در شورا قرار دارند که برای خرد جمعی ارزش قائل نیستند و خود تصمیم‌گیرنده خواهند بود که این به ما ضربه خواهد زد. وی با تأکید بر اینکه ما به شورای راهبردی موسوی‌لاری اعتراض داریم، گفت: مبنای کار ما اولویت قائل‌شدن برای احزاب و تشکل‌هاست.

* حمید رسایی در وب‌گاه شخصی خود در مطلبی با عنوان «نقش سران فتنه در حادثه ورزشگاه تبریز» به مقایسه حادثه ورزشگاه یادگار امام تبریز با انتخابات سال 88 می‌پردازد و می‌نویسد: «سؤال این است که آقای روحانی چگونه درخصوص بازی با احساسات مردم در یک رقابت ورزشی تا این اندازه حساسیت به خرج می‌دهد؛ اما در برخورد با کسانی که در انتخابات سال 88 به دروغ، خود را پیروز انتخابات نامیدند و از تقلب در رقابت‌های انتخاباتی حرف زدند، نه‌تنها این نوع حساسیت را به خرج نمی‌دهد، بلکه در جلسه تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری شعار می‌دهد: «بگذاریم که سینه‌ها از کینه‌ها پاک شود. بگذاریم که آشتی به‌جای قهر و دوستی به‌جای دشمنی بنشیند... نباید بگذاریم در جامعه تفرقه، اختلاف و شکاف ایجاد شود».

* عضو یک گروه سیاسی در حاشیه یکی از جلسات وحدت اصول‌گرایان پیشنهاد داده بود که وقتی قرار است محمدباقر قالیباف، محسن رضایی و علی لاریجانی به فرایند وحدت اضافه شوند، شاید مناسب باشد که ظرفیت محمود احمدی‌نژاد نیز به کار گرفته شود که این پیشنهاد به‌شدت ازسوی اضلاع مختلف با واکنش منفی روبه‌رو ‌شد، به‌طوری‌که براساس نتیجه‌گیری مباحثات مشخص شد که باتوجه به اذعان هشت سال گذشته، شخص احمدی‌نژاد که خود را اصول‌گرا ندانسته و نمی‌داند و با توجه به عملکرد نامناسب وی در اداره قوه اجرایی و برخورد منفی با جریان نیروهای انقلاب، وی جزء جریان اصول‌گرا محسوب نخواهد شد.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۰۳
رهرو ولایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی