بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل
این وبلاگ در راستای بصیرت بخشی به افراد جامعه است.
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220)
امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)
نداشتن بصیرت مثل نداشتن چشم است؛ راه را انسان نمی‌بیند. بله، عزم هم دارید، اراده هم دارید، اما نمی‌دانید کجا باید بروید. (۹۲/۱۰/۱۹)

تعریفی بسیار زیبا از بصیرت :
ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ.
آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟
ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ...
آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ:
مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد...
ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی

پرس تی وی، سران کشورهای عربستان، بحرین، عمان و امارات به دلایل گوناگون اعلام کردند در نشست امنیتی کمپ دیوید شرکت نمی‌کنند.

با این حال، امیران قطر و کویت در این نشست حضور خواهند داشت، اما سران چهار کشور دیگر شورای همکاری خلیج فارس معاونان خود را به آمریکا می‌فرستند.

عربستان دلیل حضور نیافتن سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه این کشور در نشست را هم‌زمان شدن آن با آغاز آتش‌بس پنج روزه در یمن اعلام کرده است. این آتش‌بس قرار از روز سه‌شنبه با هدف با هدف ارسال کمک‌های بشردوستانه به یمن اجرا شود.

برخی از ناظران معتقدند هدف پادشاه عربستان از این تصمیم، نشان دادن مخالفت خود با توافق احتمالی هسته‌ای آمریکا با ایران است.

پادشاه عربستان به جای خود محمد بن نایف، ولیعهد و وزیر کشور عربستان و محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد و وزیر دفاع این کشور را به نشست کمپ دیوید می‌فرستد.

پادشاه بحرین هم که پیوند نزدیکی با خاندان سعودی دارد ولیعهد خود را به عنوان رئیس هیات نمایندگی بحرین به آمریکا می‌فرستد.

گفته می‌شود سلطان قابوس، پادشاه عمان و خلیفه بن زائد النهیان، رئیس امارات متحده عربی به علت مشکلات جسمانی در نشست کمپ دیوید حضور نخواهند داشت.

جاش ارنست

در همین حال، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید، روز دوشنبه (21 اردیبهشت) در جمع خبرنگاران گفت این کشورها افراد مناسبی را برای «تعمیق و به روز رسانی رابطه مهم امنیتی» بین آمریکا و هم‌پیمانان این کشور در خلیج فارس می‌فرستند.

وی افزود کشورهایی که در این نشست شرکت می‌کنند افرادی را به نمایندگی از خود می‌فرستند که در مناسب‌ترین جایگاه سیاسی و امنیتی قرار دارند تا مطمئن شوند که قادر به پیگیری و انجام تعهدات داده شده در مذاکرات هستند.

جاش ارنست گفت اگر دولت عربستان سعودی سعی می‌کند با شرکت نکردن پادشاه این کشور پیامی برای آمریکا بفرستند، چنین پیامی دریافت نشده، ز��را «بازخوردی‌هایی که از سعودی‌ها گرفته‌ایم مثبت بوده است.»

کاخ سفید همچنین عصر دوشنبه به وقت واشنگتن در بیانیه‌ای از تماس تلفنی سلمان و باراک اوباما خبر داد و گفت پادشاه عربستان از این که نمی‌تواند به واشنگتن سفر کند ابراز تاسف کرده است.

ماریه هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفت این اقدام کشورهای عربی «توهین» نبوده است.

سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان (راست) و باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا

گفت‌وگوهای کمپ دیوید، استراحتگاه ریاست جمهور آمریکا در ایالت مریلند، درباره برنامه هسته‌ای ایران و تحولات در چند کشور عربی خواهد بود.

عادل جبیر، وزیر خارجه عربستان، شرکت نکردن پادشاه این کشور در نشست کمپ دیوید هیچ ارتباطی بین اختلاف‌های واشنگتن و ریاض ندارد.

وی افزود: «ما هیچ شکی نسبت به تعهد آمریکا به امنیت عربستان نداریم.»

نشست کمپ دیوید با حضور هیات‌های نمایندگی شش کشور شورای همکاری خلیج فارس از روز چهارشنبه (۲۳ اردیبهشت) در کاخ سفید آغاز می‌شود و روز پنج‌شنبه در کمپ دیوید ادامه می‌یابد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۲۲
رهرو ولایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی