بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل
این وبلاگ در راستای بصیرت بخشی به افراد جامعه است.
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220)
امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)
نداشتن بصیرت مثل نداشتن چشم است؛ راه را انسان نمی‌بیند. بله، عزم هم دارید، اراده هم دارید، اما نمی‌دانید کجا باید بروید. (۹۲/۱۰/۱۹)

تعریفی بسیار زیبا از بصیرت :
ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ.
آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟
ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ...
آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ:
مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد...
ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی
۲۲ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۸:۲۰

حادثه‌ها و غائله‌ها!

وقوع حادثه مرگ یک مهماندار هتل در مهاباد و کشته‌شدن یک قاچاقچی سوخت به هنگام فرار و به‌دلیل سرعت بالا و چپ‌شدن ماشینش در ایرانشهر که با سوءاستفاده عده‌ای، ناآرامی و اغتشاش را در این دو شهر رقم زد، بار دیگر نشان داد که چگونه دشمنان حوادث عادی را به غائله‌ای امنیتی و سیاسی برای نظام تبدیل می‌کنند. مسئله‌ای که در سال گذشته و در جریان اسیدپاشی در اصفهان هم دیدیم؛ لذا این اتفاقات هوشیاری مراکز اطلاعاتی و امنیتی و همچنین مردم و مسئولان را بیش از پیش می‌طلبد.

در خصوص حوادث اخیر و حوادث مشابه قبلی، ذکر چند نکته حائز اهمیت است:

1- تبدیل‌شدن این‌گونه حوادث عادی به مسئله‌ای امنیتی و سیاسی نشان می‌دهد، دشمن از هر روزنه‌ای و به هر بهانه‌ای به‌دنبال ضربه‌زدن به نظام و انقلاب است؛ به همین دلیل رسانه‌های ضدانقلاب و بیگانه سعی زیادی کردند تا این حوادث را به نظام ارتباط داده و آن را به معضلی امنیتی و سیاسی تبدیل کنند. اصولاً در تمام حوادث این‌چنینی، دشمن سعی دارد با سیاسی‌کردن این اتفاقات از آن برای ایجاد ناامنی در کشور سوءاستفاده کند.

2- از آنجا که همواره تحریک خارجی با کمک محرکانی از داخل همراه است؛ لذا باید مراکز اطلاعاتی و امنیتی با دقت و در اسرع وقت، مرتبطان داخلی را شناسایی و دستگیر کنند تا از آشوب و اغتشاشات بعدی در چنین حوادثی جلوگیری شود.

3- آگاهی‌بخشی به خانواده و نزدیکان و مردم ازسوی مراجع ذی‌صلاح برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی از نکات مهم دیگری است که بایستی در همان ابتدای امر صورت گیرد تا کسانی به بهانه همدردی با ایشان، شهری را به آشوب نکشند، آن‌گونه که در مهاباد و ایرانشهر شاهد بودیم.

4- نکته آخر اینکه، مراکز اطلاعاتی و امنیتی بایستی بیش از آنکه چنین حوادث عادی‌ای به بحران امنیتی و سیاسی برای کشور تبدیل شده و سبب سوءاستفاده دشمنان شود، با هوشیاری و تسلط بر اوضاع مانع اجرای نقشه شوم دشمن شوند تا دشمن به بهانه مرگ یک قاچاقچی یا مهماندار یک هتل و... از آب گل‌آلود ماهی دلخواه خود را صید نکند. هوشیاری، اطلاع‌رسانی به‌موقع و برخورد با محرکان اصلی در همان ابتدای چنین حوادثی، بهترین راه حل ممکن است.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۲۲
رهرو ولایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی