بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل
این وبلاگ در راستای بصیرت بخشی به افراد جامعه است.
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220)
امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)
نداشتن بصیرت مثل نداشتن چشم است؛ راه را انسان نمی‌بیند. بله، عزم هم دارید، اراده هم دارید، اما نمی‌دانید کجا باید بروید. (۹۲/۱۰/۱۹)

تعریفی بسیار زیبا از بصیرت :
ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ.
آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟
ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ...
آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ:
مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد...
ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی
۲۱ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۷:۳۰

مقابله با طرح سنای آمریکا

یکی از مهم‌ترین بخش‌های «طرح نظارت بر توافق هسته‌ای» که سنای آمریکا پنج‌شنبه گذشته با اکثریت قاطع تصویب کرد و احتمالاً در هفته آینده در کنگره نیز تصویب می‌شود، دادن حق بازنگری به کنگره درباره توافقنامه احتمالی هسته‌ای و بازداشتن رئیس‌جمهور از هرگونه اقدام تنزیلی در رژیم تحریم‌ها علیه ایران است. اگرچه در این بخشِ طرح درباره زمان نظارت کنگره، دوره سی‌روزه اعلام‌ شده، اما از روزهای اضافی هم سخن به میان آمده که بنا به تشخیص کنگره امکان‌پذیر است. درحال‌حاضر، این طرح با جزئیات عدیده و پیچیدگی‌های حقوقی که دارد، تهدید جدی برای روند مذاکرات و حتی نتایج احتمالی آن است، به‌نحوی که ضمانت توافقات احتمالی را نیز دچار تردید جدی می‌کند.

در حیص و بیص تصویب طرح مذکور در سنا تعداد زیادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز دست به کار شدند و در گام اول در این‌باره بیانیه‌ای صادر کردند که در یکی از بندهای آن چنین آمده است: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران موظف است برپایه رهنمودهای رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی و تذکرات فوق (بندهای ذکرشده در بیانیه)، نتایج مذاکرات را به مجلس شورای اسلامی تقدیم دارد تا با دریافت نظرات نمایندگان ملت، تکلیف این پرونده براساس منافع ملی کشور روشن شود. اگرچه انتشار این بیانیه که نشانه دغدغه‌مندی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی است، جای تقدیر و تشکر دارد؛ ولی باید توجه داشت که برای مقابله هوشمندانه و مؤثر با اقدام فشارافزای سنای آمریکا باید با لحاظ یک نکته مهم، طرحی را برای مقابله با طرح سنای آمریکا تهیه و تصویب کرد. نکته مهم اینکه آتش توپخانه طرح باید بر سر آمریکایی‌ها ریخته شود و خاکریز خودی کاملاً مصون بماند. همچنین، نکته اصلی طرح نیز باید ملزم‌ساختن دولت به نقض توافق درصورت هر نوع کوتاهی طرف مقابل از انجام تعهداتش باشد.



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۲۱
رهرو ولایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی