بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل
این وبلاگ در راستای بصیرت بخشی به افراد جامعه است.
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220)
امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)
نداشتن بصیرت مثل نداشتن چشم است؛ راه را انسان نمی‌بیند. بله، عزم هم دارید، اراده هم دارید، اما نمی‌دانید کجا باید بروید. (۹۲/۱۰/۱۹)

تعریفی بسیار زیبا از بصیرت :
ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ.
آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟
ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ...
آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ:
مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد...
ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی

دولت یمن در پی تحولات چند روز اخیر در این کشور استعفا کرد و در این میان حوثی‌ها کنترل صنعا را به دست گرفتند. در این حال،دفتر نخست‌وزیری یمن اعلام کرد که استعفای خود را تسلیم «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری این کشور کرده است.این در حالی است دقایقی پس از انتشار خبر استعفای نخست وزیر، رئیس جمهوری نیز استعفای خود را اعلام کرد. رئیس جمهوری یمن در استعفانامه خود که تقدیم پارلمان این کشور کرد ، اظهار داشت: دیگر قادر نخواهیم بود به هدف خودمان که برای دستیابی به آن مشکلات زیادی را پشت سر گذاشته‌ایم، برسیم. منصور هادی مدعی شد که جنبش انصارالله به توافقنامه خود درباه صلح و مشارکت پایبند نبوده است.در این میان جنبش انصار الله یمن از استعفای رئیس جمهوری یمن استقبال کرد. « ابومالک یوسف الفیشی» با بیان اینکه استعفای رئیس جمهوری گشایش بزرگی برای ملت به شمار می رود، استعفای منصور هادی را برای مردم یمن مسرت بخش خواند و تشکیل یک شورای ریاست جمهوری با حضور نیروهای انقلابی و سیاسی را خواستار شد.الفیشی افزود: در دوره انتقالی باید ارتش و نیروهای امنیتی و کمیته‌های مردمی برای اداره کشور همکاری کنند.در همین حال،جنبش انصارالله یمن از مردم این کشور دعوت کرد برای به شکست کشاندن توطئه تجزیه این کشور تظاهرات گسترده برگزار کنند.در چنین شرایطی منابع خبری با اشاره به بازگشت تدریجی آرامش به «صنعا»، تاکید کردند جنبش «انصار الله» یمن همچنان کنترل صنعا پایتخت یمن را در دست دارد . در همین حال استعفای عبدربه منصور هادی از ریاست جمهوری واکنش آمریکا، عربستان و امارات و تعطیلی دو سفارت را به دنبال داشت. آمریکا از جمله کشورهایی بود که به تحولات یمن و استعفای عبدربه منصور هادی واکنش نشان داد. وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد ما اوضاع یمن را بررسی می کنیم و تا کنون هیچ تصمیمی برای بستن سفارت خود در صنعا اتخاذ نکرده ایم.این در حالی است که عربستان و امارات با بستن سفارت های خود در صنعا، کادر دیپلماتیک خود را تخلیه کردند.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۰۴
رهرو ولایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی