بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل
این وبلاگ در راستای بصیرت بخشی به افراد جامعه است.
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220)
امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)
نداشتن بصیرت مثل نداشتن چشم است؛ راه را انسان نمی‌بیند. بله، عزم هم دارید، اراده هم دارید، اما نمی‌دانید کجا باید بروید. (۹۲/۱۰/۱۹)

تعریفی بسیار زیبا از بصیرت :
ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ.
آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟
ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ...
آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ:
مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد...
ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست در جدیدترین گزارش تحلیلی خود با اذعان به اینکه کاهش قیمت نفت، موجب شده ایران «اقتصاد مقاومتی» در پیش گیرد، پشت پرده سناریوی غرب را اینگونه فاش کرد که کاهش قیمت نفت می‌تواند طرز فکر ایران در مورد اقتصاد مقاومتی را تغییر دهد.واشنگتن‌پست در گزارشی با موضوع کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی و اثرات آن بر ۳ کشور ایران، روسیه و ونزوئلا نوشت: نوع واکنش ایران به این مسئله مسیر خاورمیانه در سال ۲۰۱۵ را رقم می‌زند. این روزنامه مدعی شده است که سه کشور ایران، روسیه و ونزوئلا را که بودجه‌هایی نفتی دارند، با کاهش بهای طلای سیاه تحت فشار قرار دارند.«جکسون دیل» نویسنده این گزارش با اشاره به اینکه دنبال کردن واکنش این سه کشور به ضرر ناشی از کاهش قیمت نفت، «آموزنده» است، نوشته است که این واکنش‌ها می‌تواند «برخی از بزرگترین وقایع بین‌المللی در سال 2015 را رقم بزند».وی در حالی که واکنش ونزوئلا به این کاهش را «وحشتزده»، و عکس‌العمل «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه را «سهل‌انگارانه» توصیف کرده، در مورد پاسخ ایران نوشته است: «در ایران هم، وزیر خارجه این کشور با انرژی برای رسیدن به توافق هسته‌ای که تحریم‌های سازمان ملل از این کشور را لغو می‌کند، درگیر مذاکرات هسته‌ای شد.» این روزنامه دست راستی آمریکا در ادامه مدعی شده است که کاهش قیمت نفت، موجب شده تا در ایران در رابطه با اینکه آیا ایران باید «اقتصاد مقاومتی» در پیش گیرد یا اینکه با کشورهای جهان و آمریکا وارد تعامل شود، بحث به راه افتاده است. دیل در ادامه با بیان اینکه این واکنش‌ها بازتابی از نتایج سرمایه‌گذاری آمریکا بر تبعات کاهش مداوم قیمت نفت برای سه کشور «درد سر ساز» است که بودجه‌های آن بین‌ 68 تا 95 درصد بر درآمدهای نفتی استوار است، در مورد ایران نوشته است: «ایران باید بین همراه شدن با ایالات متحده و اروپا یا پذیرش انزوا و ریاضت شدید اقتصادی، انتخابی سرنوشت‌ساز کند».


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۰۳
رهرو ولایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی