بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل
این وبلاگ در راستای بصیرت بخشی به افراد جامعه است.
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220)
امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)
نداشتن بصیرت مثل نداشتن چشم است؛ راه را انسان نمی‌بیند. بله، عزم هم دارید، اراده هم دارید، اما نمی‌دانید کجا باید بروید. (۹۲/۱۰/۱۹)

تعریفی بسیار زیبا از بصیرت :
ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ.
آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟
ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ...
آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ:
مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد...
ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی

پایگاه اینترنتی فایننشال‌تایمز 21 ژانویه 2015 (1 بهمن) در مقاله‌ای به واکنش ایران به حملات رژیم صهیونیستی به بلندی‌های جولان پرداخت و نوشت: ایران تهدید کرد در واکنش به حمله اسرائیل[رژیم صهیونیستی] به جنوب سوریه که به کشته شدن یک مقام ارشد نظامی ایران و شش عضو حزب‌الله منجر شد، اقدام تلافی‌جویانه صورت خواهد داد. تحلیل‌گران می‌گویند با وجود اینکه ایران برای انجام اقدام ویران‌گر علیه اسرائیل هشدار داده، تهران احتمالاً محتاطانه واکنش نشان خواهد داد؛ به این منظور که از به خطر انداختن گفت‌‌وگوهای هسته‌ای پرهیز کند. اسرائیل خود را پس از حمله اخیر در معرض کشمکش نظامی احتمالی می‌بیند و یکی از واحدهای رهگیری راکتی موسوم به گنبد آهنین را به منطقه مرز شمالی خود منتقل کرده است.

در ادامه مقاله آمده است: کابینه امنیتی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز سه‌شنبه تشکیل جلسه داد تا در مورد واکنش به افزایش تنش‌های منطقه‌ای بحث و تبادل‌نظر کند. محمد الله‌دادی، مقام ارشد سپاه پاسداران، در حمله روز یکشنبه به همراه پسر عماد مغنیه و پنج نفر دیگر کشته شد. اسرائیل که طی دو سال گذشته اهداف نظامی متعلق به حزب‌الله یا دولت سوریه در جنوب سوریه را چندین بار هدف حملات خود قرار داده، علناً مسئولیت این حمله هوایی را به عهده نگرفته است و رسانه‌های محلی نیز منبع خبر خود را «گزارش‌های رسانه‌های خارجی» اعلام کرده‌اند. با وجود این، روز سه‌شنبه یک مقام ارشد امنیتی که نخواست نامش فاش شود، ظاهراً به‌منظور کاهش تنش با حزب‌الله و ایران ضمن تأیید این حمله اظهار داشت: آقای الله‌دادی هدف مورد نظر اسرائیل نبوده و قصد نداشته وی کشته شود. این منبع گفت: «ما این حمله را عملیات تاکتیکی محدود می‌دانستیم... هدف ارتش اسرائیل، هدف‌گیری واحد میدانی حزب‌الله بوده که سرگرم برنامه‌ریزی برای حمله در منطقه مرزی جولان بوده است.»

در پایان مقاله آمده است: در حالی که حضور نیروهای حزب‌الله در منطقه جولان برای دولت اسرائیل هشدارآمیز است، مرگ این مقام نظامی ارشد ایران سبب افزایش وحشت اسرائیل از تحریک کشمکشی گسترده‌تر شده است. محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران، روز سه‌شنبه به «صهیونیست‌ها» هشدار داد که نیروهایش حمایت از جنبش‌های ضداسرائیلی را در سراسر منطقه افزایش خواهند داد تا «این مظهر شرارت» از خاورمیانه[غرب آسیا و شمال آفریقا] «ریشه‌کن» شود. با وجود این، حمیدرضا ترقی، سیاستمدار محافظه‌کار ایرانی، گفت که ایران به‌دنبال تشدید تنش‌ها با اسرائیل نیست؛ اما تأکید کرد واکنشی به این حمله صورت خواهد داد. منبعی نزدیک به حزب‌الله به فایننشال‌تایمز گفت که پایگاه لبنانی این گروه خواهان واکنش به حمله اسرائیل است؛‌ اما به دلیل بی‌میلی ایران به انجام اقدامی تمام‌عیار در وضعیت کنونی با محدودیت‌هایی روبه‌روست؛ زیرا در حال حاضر، گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران و گروه 1+5 در جریان است. این منبع گفت: «فراموش نکنید در درجه اول و مهم‌تر از همه، حزب‌الله شاخه لبنانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران است.» تحلیل‌گران اسرائیلی گفتند این حمله در چارچوب اقدامات اسرائیل علیه حزب‌الله در سوریه است که بر میزان حضور نظامی خود در سوریه افزوده است و این حمله، خطر حمله متقابل را افزایش خواهد داد. برندتابرتی، عضو مؤسسه مطالعات امنیت ملی اسرائیل می‌گوید: «حزب‌الله در حال حاضر ممکن است در موقعیت واکنش باشد تا به اسرائیل پیام جدی بفرستد؛ در عین حال یک جنگ تمام‌عیار تأمین‌کننده منافع حزب‌الله نیست.»

تحلیل‌: یک اقدام تلافی‌جویانه فوری، تاوان ددمنشی رژیم کودک‌کش صهیونیستی نیست، ظرفیت جنایت صهیونیست‌ها آنقدر بالا است که بتوان مدت‌ها در چارچوب عملیات روانی، وحشت خردکننده را بر سرزمین‌های اشغالی حفظ کرد و سپس در زمان مقتضی، ضربه کوبنده را وارد ساخت.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۰۱
رهرو ولایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی