بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل
این وبلاگ در راستای بصیرت بخشی به افراد جامعه است.
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220)
امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)
نداشتن بصیرت مثل نداشتن چشم است؛ راه را انسان نمی‌بیند. بله، عزم هم دارید، اراده هم دارید، اما نمی‌دانید کجا باید بروید. (۹۲/۱۰/۱۹)

تعریفی بسیار زیبا از بصیرت :
ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ.
آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟
ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ...
آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ:
مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد...
ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی
۰۱ بهمن ۹۳ ، ۱۶:۱۵

اخبار و تحلیل ها 4

              روزنامه شرق به‌تازگی در گفت‌وگو با دوتن از فعالان فتنه 88 به نام‌های علی تاجرنیا و فیض‌الله عرب‌سرخی، روایت‌های تازه‌ای از وضع موجود میان اصلاح‌طلبان و تمایل نداشتن عده‌ای از آن‌ها برای وحدت را منتشر کرده است. بر پایه این گزارش، تاجرنیا، عضو شورای مرکزی جبهه منحله مشارکت ایران اسلامی، می‌گوید: «ما وقتی از آقای روحانی حمایت می‌کنیم، برای چه حمایت می‌کنیم؟ بخشی از آن به علت فضای عمومی جامعه است و بخش دیگر اینکه چون ما خودمان نمی‌توانیم نامزد معرفی کنیم، عملاً از ایشان حمایت کردیم»!

2- عربستان در حال ساخت حصار مرزی به طول ۹۰۰ کیلومتر در مرز خود با عراق و اردن است. این حصار از شهر طریف در شمال غربی عربستان و در مرز اردن آغاز می‌شود و تا شهر حفر‌الباطن در شمال شرقی و در نزدیکی کویت ادامه می‌یابد. در کنار این تدارک دفاعی جدید در مرزها، در داخل عربستان هم وضعیت امنیتی فوق‌العاده‌ای برقرار شده و هر روز خبری از شناسایی و دستگیری مظنونان تروریستی و مرتبط با داعش شنیده می‌شود. همه این‌ها موجب شده نشریه آمریکایی نیوزویک دیروز به نقل از تحلیل‌گران امنیتی و سیاسی‌اش، از دورخیز داعش برای هدف‌گیری مکه و مدینه خبر بدهد. یکی از مستندات این گزارش، تحرکات شدید روزهای اخیر اعضا و هواداران داعش در شبکه‌های اجتماعی اینترنت علیه سعودی‌هاست.

3-  منابع آگاه در شرکت تأسیسات دریایی، از بازداشت تعدادی از متهمان فساد در شرکت نفتی تأسیسات دریایی خبر دادند و گفتند که روند بازداشت متهمان در این شرکت ادامه خواهد یافت. بر اساس این گزارش، علاوه بر یک قاضی از سازمان بازرسی کل کشور، یکی از قضات باسابقه مجتمع ویژه مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز به‌صورت ویژه مسئولیت رسیدگی به این پرونده را برعهده دارد.   


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۰۱
رهرو ولایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی