بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل
این وبلاگ در راستای بصیرت بخشی به افراد جامعه است.
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220)
امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)
نداشتن بصیرت مثل نداشتن چشم است؛ راه را انسان نمی‌بیند. بله، عزم هم دارید، اراده هم دارید، اما نمی‌دانید کجا باید بروید. (۹۲/۱۰/۱۹)

تعریفی بسیار زیبا از بصیرت :
ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ.
آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟
ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ...
آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ:
مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد...
ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی



دانشجـــویان در انتـظار تصمیـــم نهایــــی


خبرنامه دانشجویان ایران: با گذشت دو روز از اظهارات علی مطهری در جلسه روز یکشنبه مجلس درباره رفع حصر سران فتنه و لقب قرار دادن «یوم الله 9دی» به «یوم الشیطان»، فعالین و تشکل های دانشجویی نیز به این اظهارات واکنش نشان دادند.

 تشکل های دانشجویی و دانشجویان با صدور نامه و بیانیه هایی جداگانه درباره اظهارات علی مطهری واکنش نشان دادند؛این واکنش ها که خطاب به روسای سه قوه و دیگر ارکان نظام است، خواستار رسیدگی به این اظهارات شدند.

بسیج دانشگاه شریف: زمان تشکیل دادگاه محاکمه سران فتنه نرسیده است؟
بسیج دانشجویی دانشگاه شریف در بیانیه که امروز منتشر شده است، درباره اظهارات مطهری آورده است: چرا برخی نمایندگان ملت در مجلس بجای پیگیری این مطالبه از درک ساده‌ترین مسائل حتی پس از گذشت 5 سال عاجزند؟ آیا نباید از این نمایندگان حداقل این انتظار را داشت که بر اساس بدیهی‌ترین نکات عقلی و منطقی هر حرفی را از پشت تریبون مجلس نباید بزنند؟

این تشکل دانشجویی اتفاقات رخ داده اخیر مجلس (نطق یکی از نمایندگان) را محکوم می‌کند. هم چنین این سوال جدی از طرف همه آحاد مردم که بخصوص از قوه قضائیه و شورایعالی امنیت ملی وجود دارد را دوباره مطرح می‌کند که آیا زمان تشکیل دادگاه محاکمه سران فتنه و رسیدگی به جرایم بسیار آنان نرسیده است؟ 

نامه دبیر دفتر تحکیم وحدت به علی مطهری
"علی بیانی" دبیر دفتر تحکیم وحدت نیز طی نامه ای به علی مطهری نکاتی را مطرح کرد. بیانی درقسمتی از این نامه آورده است: پیام ملت بصیر ایران در روز 9 دی کاملا واضح و مشخص بود و هیچ فرد،گروه و جناحی نمی تواند خواسته مردم در این روز را سانسور کند و البته از طرفی هیچ کس هم نمی تواند حضور مردم را وابسته به جناح خاصی تفسیر نماید بلکه مردم برای دفاع از انقلاب اسلامی آمده بودند و به فضل خدا در این راه نیزموفق بودند اما انتقاد شما به رسانه ملی خارج از عدل و انصاف بود چرا که صدا و سیما به دور از هجمه های سیاسی و به صورت فرا جناحی به باز خوانی حوادث سال 88 پرداخت که البته این جزء وظایف ذاتی این رسانه می باشد و اتفاقا امسال نسبت به سال های گذشته خیلی بهتر و با پرداختن به زوایای بیشتری توانست ابعاد تاریک فتنه 88 را برای ملت ایران نمایان کند اما نکته ای وجود دارد این است برخی افراد و گروه ها حاضر نیستند که در مورد فتنه 88 صحبت کنند و این باعث شده احساس تک صدایی در رسانه ملی به وجود آید. 

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند: هشدار می دهیم
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند نیز بیانیه ای را درباره اظهارات روز گذشته علی مطهری صادر کرده است. در قسمتی از این بیانیه آمده است: کسانی که هنوز پیام 9 دی را درک نکرده‌اند بیدار باشند و بدانند خط قرمز از دیدگاه مقام معظم رهبری، فتنه و فتنه‌گران می‌باشند. خطابمان به هم‌پیالگان و کاسه‌لیسانی است که پس از گذشت 5 سال سعی در به فراموشی سپردن خیانت بزرگ خود به ولایت و ملت بزرگ ایران دارند و دم از بخشش و رفع حصر و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز می‌زنند!!! هم‌زیستی مسالمت‌آمیز با گرگ هار!! اما نظام اسلامی ظلمی که به خودش رفته را محال است فراموش کن.

با ادعای «داماد لرستان و صندوق دوجداره» فتنه کردند، حالا عده‌ای به دنبال تبیین دروغین 9دی هستند؛ این اجازه را ندهید
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور نیز با صدور نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این موضوع که ساحت مقدس مجلس باید محل حق‌گویی باشد، اعلام کرد: نگذارید نماینده‌ای در مجلس، تصویری دروغین از 9دی ارائه دهد. در قسمتی از این نامه آمده است: اجازه ندهید تا ساحت مقدس مجلس شورای اسلامی که باید محل حق‌گویی و بیان خواسته های ملت انقلابی ایران باشد، توسط نماینده‌ای که بارها و در مجامع گوناگون، ارزش های مورد احترام و تاکید مردم را به زیر سوال برده و آگاهانه و یا ناآگاهانه سخنان دشمنان آرامش و امنیت این مرز و بوم را تکرار کرده، با سخنان شاعرانه و توهم آلود، به خلاف واقع گویی آلوده شود. 

دانشجویان خطاب به شورای نگهبان: بدون شک علی مطهری «کاسب‌کار» حصر فتنه‌گران است
اما بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان نیز در نامه‌ای خطاب به شورای نگهبان اظهارات و اقدامات اخیر علی مطهری در مجلس شورای اسلامی را خلاف قانون دانسته و خواستار پیگیری اقدامات وی و تجدید نظر در صلاحیت اعتبارنامه نمایندگی مطهری از سوی مقامات قضایی و شورای نگهبان شد.در قسمتی از این نامه آمده است: آیا هواداری های جناب آقای مطهری از سران خائن فتنه و گروه هایی که در سال88 آتش به دامن کشور انداخته و باعث خوشحالی صهیونیزم و استکبار شدند و مخالفت های ایشان با تصمیمات نهاد های قانونی کشور مصداقی از ماده30قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی نیست؟

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل صنعتی شیراز: کسانی که دنبال پایان حصر سران فتنه هستند، ساعت خود را به وقت گرینویچ و واشنگتن تنظیم می کنند
از سویی دیگر این واکنش ها تنها به بیانیه و نامه پایان نپذیرفت و دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل صنعتی شیراز در مصاحبه ای با «خبرنامه دانشجویان ایران»، با اعتراض به اظهارات علی مطهری گفت:رئیس شورای عالی امنیت ملی جناب دکتر روحانی است و هرگاه مصوبه این شورا در خصوص حصر سران فتنه تغییر کند، از دستگاه قضایی و آیت الله آملی لاریجانی انتظار داریم با صلابت و اقتدار کامل به پرونده این متهمان رسیدگی کند تا با محاکمه این افراد دیگر کسی جرات و مجال برپایی مجدد بساط فتنه را نکند.

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان درباره اظهارات علی مطهری
بسیج دانشجویی دانشگاههای زنجان نیز طی بیانیه ای در واکنش به اظهارات علی مطهری خواستار فراهم سازی هر چه سریع تر زمینه برای محاکمه قاطعانه و بدون اغماض سران فتنه شد. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۲۳
رهرو ولایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی