بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل
این وبلاگ در راستای بصیرت بخشی به افراد جامعه است.
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220)
امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)
نداشتن بصیرت مثل نداشتن چشم است؛ راه را انسان نمی‌بیند. بله، عزم هم دارید، اراده هم دارید، اما نمی‌دانید کجا باید بروید. (۹۲/۱۰/۱۹)

تعریفی بسیار زیبا از بصیرت :
ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ.
آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟
ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ...
آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ:
مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد...
ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی

روز گذشته 230 نفر از نمایندگان مجلس در بیانیه‌ای، ضمن تأکید بر قانونی بودن حصر سران فتنه، خواستار تصمیم‌گیری قاطع قوه قضائیه درباره سران فتنه شدند؛ درخواستی که دلسوزان نظام و بسیاری از مردم در مقاطع مختلف به‌ویژه در حماسه عظیم 9 دی بر آن تأکید کرده بودند. هر چند که جرایم و جنایت‌‌ها و خیانت‌های سران فتنه آنقدر سنگین است که حصر خانگی در برابر آن نه‌تنها تنبیهی به حساب نمی‌آید، بلکه فقط مانند رنج در کلاس نگه داشتن شاگرد تنبل و شرور به‌هنگام زنگ تفریح است که به هیچ قانون و مقرراتی در مدرسه پایبند نیست و همگان را می‌آزارد؛ ولی به هر تقدیر، مصلحت نظام ایجاب کرد که این تنبیه ناچیز تا به امروز علیه سران فتنه اجرا شود و تاکنون ادامه یابد. اما نکته‌ای اساسی درباره درخواست روز گذشته نمایندگان مجلس برای محاکمه سران فتنه وجود دارد که بسیار قابل‌ توجه و تأمل است؛ اینکه با گذشت پنج سال از فتنه 88 برخی فتنه‌گران دچار این توهم شده‌اند که احتمالاً گذشت این زمان، بسیاری از جنایات و خیانت‌های فتنه‌گران، به‌ویژه سران میدانی فتنه (موسوی و کروبی) را از یاد مردم برده است و امروز اوضاع به‌گونه‌ای است که می‌توان بدون پرداخت کوچک‌ترین هزینه‌ای، به نظام بازگشت! جالب‌تر اینکه این روزها فتنه‌گران، طلبکار نظام هم شده‌اند و در بسیاری از سخنان و مواضع آنان، درخواست پایان حصر و فراموشی فتنه، منتی است که بر سر نظام می‌گذارند و حتی حقی است که از آنان ضایع شده؛ اما آنان از حق خود گذشته‌اند!

همین موضوع، نمایندگان مردم را وادار ساخت تا در بیانیه‌ای با این حجم گسترده امضا، خواستار تصمیم‌گیری قاطع درباره فتنه‌گران شوند.  واقعیت این است که جرایم نابخشودنی و اقدامات براندازانه فتنه‌گران به سرکردگی سران میدانی و پنهانی فتنه، عمل کوچکی نیست که  فراموش شده باشد. مردم همچنان منتظرند تا موقوع لزوم، این خائنان برانداز به ‌سزای واقعی عمل خود برسند. از سویی فتنه‌گران باید بدانند آنان هیچ‌گاه نخواهند توانست بدون پرداخت هزینه و بدون عذرخواهی و توبه، به نظام بازگردند. فتنه و سران آن فراموش ناشدنی‌اند!


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۱۸
رهرو ولایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی