بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل
این وبلاگ در راستای بصیرت بخشی به افراد جامعه است.
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220)
امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)
نداشتن بصیرت مثل نداشتن چشم است؛ راه را انسان نمی‌بیند. بله، عزم هم دارید، اراده هم دارید، اما نمی‌دانید کجا باید بروید. (۹۲/۱۰/۱۹)

تعریفی بسیار زیبا از بصیرت :
ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ.
آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟
ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ...
آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ:
مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد...
ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی
۱۱ دی ۹۳ ، ۱۱:۱۸

9 دی شکوه بصیرت ملت.

۹دی ماه روزی الهی با نماد بصیرت است که خاک مقدس نظام جمهوری اسلامی بار دیگر قدوم یکپارچه همه مردم، همه اقشار، همه احزاب، کودک و پیر و جوان و زن و مرد را هر چه باصلابت تر بر روی خود تجربه کرد و هر انسان بیننده ای در هر جای دنیا که بود، به خوبی دست بیعت امت ایران اسلامی را در دستان مبارک امام خود دید.

تاریخ پرفراز و نشیب و البته پرافتخار انقلاب اسلامی ایران، صفحاتی درخشان را در دل خود دارد که شاید حتی در تاریخ جهان اسلام هم هیچ گاه نتوان نمونه آن را یافت، یکی از این صفحات زرین یوم الله ۹دی ماه می باشد.

روزی که نمایش عینی بصیرت و ولایتمداری ملت بیدار و لایق ایران اسلامی، چشم همه جهانیان را خیره کرد و دشمنان قسم خورده این کشور و این نظام، در کمال ناباوری، مهر روسیاهی و ذلت را بر پیشانی خود حک شده دیدند.

دشمنان خبیث اسلام و ایران با خوی استکباری خود، همواره حریصانه به دنبال یافتن منافع خود در این سرزمین بوده اند و هربار به بهانه ای چنگال ننگین خود را به جهت براندازی این نظام جمهوری اسلامی و آسیب رساندن به ولی فقیه جهان اسلام بر چهره این کشور کشیده اند.
روزی به نام دین، روزی به نام تمدن و تجدد، روزی به بهانه حق طلبی و بالاخره هر روز با نقابی متفاوت وارد صحنه خباثت و دشمنی علیه ما شده اند.

در سال ۱۳۸۸ نیز جهان استکبار و چندی از ایادی داخلی و کسانی که به عنوان عروسک خیمه شب بازی آنان از اعتماد و احترام مردم و نظام سوءاستفاده کردند، به بهانه تقلب در انتخابات و حق طلبی، فرصت را غنیمت شمرده و هرگونه جنایتی از ضرب و شتم مردم بی گناه و به آتش کشیدن و به غارت بردن اموال مردم و بیت المال گرفته تا اهانت به اصل ولایت فقیه و مقدسات را انجام دادند و خون مردم انقلابی را چنان به جوش آوردند که همچون سونامی عظیم و با سیل خروشان حضور خود، تمامی فتنه و فتنه گران و اربابان پست آنان را به زباله دان تاریخ سپردند و چنان سیلی محکمی به گوش استکبار وارد آوردند که تا ابد جرأت دست کجی به نظام و عاشورا و ولایت ما را نداشته باشند.

۹ دی ماه روزی الهی با نماد بصیرت است که خاک مقدس نظام جمهوری اسلامی بار دیگر قدوم یکپارچه همه مردم، همه اقشار، همه احزاب، کودک و پیر و جوان و زن و مرد را هر چه باصلابت تر بر روی خود تجربه کرد و هر انسان بیننده ای در هر جای دنیا که بود، به خوبی دست بیعت امت ایران اسلامی را در دستان مبارک امام خود دید.

این اتحاد و یکپارچگی در مقابله با بدخواهان و فتنه انگیزان هیچ گاه فراموش نخواهد شد، همان طور که اقدامات بی شرمانه فتنه انگیزان هیچ گاه از ذهن تاریخ و مردم زدوده نخواهد شد.

امروز ملت جان بر کف ایران ضمن محکومیت سران فتنه و همچنین حامیان و دوست داران آنان که خود نیز نوعی فتنه گر و خائن به نظام و ملت محسوب می شوند، از قوه محترم قضائیه محاکمه سران فتنه و در راس آنان میرحسین موسوی، مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی و همچنین احقاق حقوق پایمال شده ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران عزیز را خواستار است.

امید که با خشکاندن ریشه های فتن گذشته و جاری، هیچ گاه شاهد خدشه دار شدن آرامش نظام و مردم و امنیت ملی و همچنین اشک چشمان مبارک ولی نعمت و مولا و مقتدایمان امام خامنه ای (حفظه الله تعالی) نباشیم.

از خداوند تبارک نیز برای این ملت مسلمان بصیرتی عمارگونه را می خواهیم که با درک عمیق بتوانیم همواره در مسیر حق و دفاع از ولایت بینا باشیم و قدرتی حیدری که بتوانیم قبل از وقوع جمل ها جلوی فتنه ها را گرفته و دست فتنه گران را کوتاه کنیم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۱۱
رهرو ولایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی