بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل
این وبلاگ در راستای بصیرت بخشی به افراد جامعه است.
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220)
امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)
نداشتن بصیرت مثل نداشتن چشم است؛ راه را انسان نمی‌بیند. بله، عزم هم دارید، اراده هم دارید، اما نمی‌دانید کجا باید بروید. (۹۲/۱۰/۱۹)

تعریفی بسیار زیبا از بصیرت :
ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ.
آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟
ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ...
آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ:
مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد...
ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی
۱۰ دی ۹۳ ، ۱۹:۰۶

9 دی سقوط سیاسی فتنه

بعضی ازفرصت طلبان  به دنبال یک تفاوت وحتی یک سوء تفاهم هستند  تا ائتلافی برای  سست کردن مبانی قانونی کشور  ایجاد کنند وحتی به ثبات و آرامش کشور ضربه  بزنند تا مگر بتوانند خواسته ی نابحق خودرا به ملت تحمیل کنند.
با در نظر گرفتن برخی از گروه ها  که خود را  به عنوان  نخ نمای  ناجی مردم  وکشور فرض کردند نهایتا به این واقعیت رسیدند که  در وزن کشی خیابان  نیزبا  آواز خواندن روی سقف یک ماجرا  و راه رفتن روی یک زمینه از پای بست  ویران چیزی جز به تصویر کشیده اوهام نیست .

اندازه واقعی هردوموضوع   در نگاه  عموم ظاهر شد  و مردم حقیقت جو؛  سهم حق را در میان آن گردخاک عظیم  از ماجرا  با قیاس باور واعتقاد خویش دریافتند  اگر چه  قبلا  در  انتخابات شرکت کرده حرف آخر راخود  زده بودند، و درپی آن نیز خود روشن کردند که  قرار نیست    یک دستور کار پنهان  که در تلاش است  با نگاه داشتن امور  مبهم   درک عموم مردم را به ابهام دائم بکشاند ، بلوا کش  گستاخ در صحنه باقی بماند چون  این حرکت  تحریف   واقعی نتیجه جریان انتخابات  در تضاد با   امنیت و منافع ملی بود….
و مردم گفتند : که  حافظ،  امنیت کشور به دنبال غنایم  ثبت شده دردفتر یاداشت  بیگانه  و بدنبال راضی  کردن اغیار  وپشت پا زدن  به ارزش های کشور  و عامل اصلی در اختلاف و نزاع افروزی  نمی تواند باشد ….
اگر واقع بینانه و به صحبت و چهره دلسرد شکاکان نگاه کنیم خود اقرار واعتراف می کنند که   روح های ضعیف که   در وفاداری و وابستگی های به آرمان های انقلاب اسلامی ناتوان  بودند چقدربه آن  صدمه زدده اند و در پایان چیزی جز اعتماد به نام های مستعار و رنگ لباس اخلال گران چیزی برایشان  نمانده و این گروه از دوست مانده وبه یار نرسیده بسیار غمگین و شرمنده  برای تکیه بر فاجعه زمانی گذشته  درمقابل کیفرخواست ،،،مجازات   فروش وجدان،دروغپردازی  روزنامه ها و ایستگاه های رادیویی و کانال های تلویزیونی ماهواره ای و کمپین های زمینی و انواع تبلیغات  سیاه در انتظارفردائ   موهومی بودند که “رادیو فردا ” برایشان ساخته  بود…

جای تعجب نبود  که هزینه سنگین  نقل وانتقالات بعضی از سیاستمداران که در مواضعی مستقیم یا غیر مستقیم   پیش از انتخابات از یک  موضع  به موضع   دیگر جابجا شده  و برای  به دست آوردن پست ومقاصدی  در کشور تحرکاتی را شروع کرده بودند وپس از انتخابات با نامه پراکنی برآن جابجائی های تاکتیکی صحه گزاردند، برایشان بسادگی قابل هضم باشد.
و دقیقا مشخص شد که آرزوهای شخصی و اهداف فردی، خط  پایین  تکرار همان چهره تیره و تاری بود؟ که با کمپین های داخلی همسو که  با استدیوها ی  داغ  رسانه اروپائی شدت گرفت  در حقیقت آغازی  برا ی یک  سقط جنین سیاسی  بزرگ رسوا کننده ودر آور بود…،
نکته اینکه ؛ همه  می دانند که مبارزات انتخاباتی  واجرای آن تنها دراختیار  مجموعه ای از اقدامات  یک نامزد یا حزب یا یک فرد نبوده نیست که یک نفر یادو نفر یا حتی یک گروه  بخواهد صرفا خواسته ی خودرا به دیگران فرض کند چون در آن حالت است که دمکراسی وانتخابات معنا ومفهوم خود را ازدست می دهد. ….و هربار هرکه فکر کند با هوچی گری می توان به مطامع رسید، پس درهرسال باید  منتظر یک دولت و یا حتی یک حکومت بود.؟! واز آنسو هر ابرقدرت خارجی که  بتواند موازنه های منطقه ی را با زمینه قبلی آماده کند در هرچند وقت یکبار کودتائی سامان دهد.؟!..
و حماسه ی مردمی  ۹ دی  ضربه بنهائی را ه پیکره ی جریان جعلی بیگانه ساز جا خوش کرده در خانه وارد کرد  بنحوی که جنین سیاسی ساقط شده هم نامشروع  بودنش آشکار گردد. و هم نطفه سازان  شناخته شده اش که مسئولیت را در مقابل آنهمه آثار سوء بجا مانده از فتنه که  از خود سلب کرده وکنار کشیدند  ….  بار دیگر رسوا شدند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۱۰
رهرو ولایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی