بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل
این وبلاگ در راستای بصیرت بخشی به افراد جامعه است.
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220)
امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)
نداشتن بصیرت مثل نداشتن چشم است؛ راه را انسان نمی‌بیند. بله، عزم هم دارید، اراده هم دارید، اما نمی‌دانید کجا باید بروید. (۹۲/۱۰/۱۹)

تعریفی بسیار زیبا از بصیرت :
ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ.
آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟
ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ...
آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ:
مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد...
ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی

رئیس سابق رسانه ملی گفت: موسوی آگاهانه‌ در جریان فتنه قرار گرفت. عزت‌الله ضرغامی در همایش «دانشگاه، سدی در برابر فتنه» ضرغامی، گفت: من بین موسوی و کروبی تفاوت قائل هستم چرا که موسوی آگاهانه‌تر از کروبی در بازی خارجی‌ها و فتنه قرار گرفت. البته این نظر شخصی من است و دیگران هم می‌توانند نظر دیگری داشته باشند. به نظرم آقای خاتمی هم تا آخرین لحظه اسیر بازی موسوی بود و گرفتار فتنه شد.وی افزود: در همین انتخابات 88 خاتمی مانده بود که موسوی می‌آید یا نه، آقای خاتمی در روزهای آخر ثبت‌نام کرد و 2 روز بعد موسوی اعلام کاندیداتوری کرد که این کار برای خاتمی بسیار تلخ بود چرا که خاتمی در یک فضای سرد اعلام کاندیداتوری کرد در حالی که نمی‌دانست موسوی کاندیدا خواهد شد. من می‌دانم آقای خاتمی از این کار خیلی ناراحت شدند و در حقیقت موسوی، خاتمی را بازی داد. ضرغامی با بیان اینکه بحث کروبی از موسوی متفاوت است، گفت: در همان ابتدا بنده با کروبی و موسوی دیدار داشتم، دیدارم با کروبی خصوصی بود اما با موسوی چند نفر هم حضور داشتند. به آقای کروبی آن زمانی که در مجلس ششم از نظام، صداوسیما و انقلاب دفاع می‌کرد را یادآور شدم و گفتم شما همان کسی بودید که در دفاع از صداوسیما آنقدر اصرار کردید که جلسه مجلس از رسمیت افتاد حالا چرا دنباله‌رو دیگران شده‌اید اما ایشان متاسفانه به من گفت در صندوق‌های رای استوانه‌هایی درست کرده‌اند که در آن برگه‌های رای احمدی‌نژاد ریخته شده و رای مردم به اطراف این استوانه‌ها ریخته می‌شود که واقعا این حرف تعجب‌برانگیز بود. به ایشان گفتم مگر می‌شود در این همه صندوق چنین کاری کرد چون صندوق‌ها هم پلمب است و اصلا نمی‌شود چنین کاری با صندوق‌ها کرد.ضرغامی گفت: تاریخ فتنه تمام شده است. وقتی دوره فتنه می‌گذرد همه متوجه می‌شوند که چه فتنه عظیمی بود.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۹/۲۶
رهرو ولایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی