بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل
این وبلاگ در راستای بصیرت بخشی به افراد جامعه است.
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220)
امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)
نداشتن بصیرت مثل نداشتن چشم است؛ راه را انسان نمی‌بیند. بله، عزم هم دارید، اراده هم دارید، اما نمی‌دانید کجا باید بروید. (۹۲/۱۰/۱۹)

تعریفی بسیار زیبا از بصیرت :
ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ.
آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟
ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ...
آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ:
مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد...
ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی

با وجود استقبال اغلب روزنامه‌ها از اجتماع 20 میلیونی اربعین حسینی(ع)، روزنامه‌های زنجیره‌ای و حامی فتنه این رویداد مهم را در صفحات اول خود حذف کردند تا ثابت کنند اصل مشکل جریان فتنه، اسلام و نهضت امام حسین علیه‌السلام است.این برخورد عجیب نشریات زنجیره‌ای با یک رویداد مهم 20 میلیونی در حالی است که رسانه‌های بیگانه و ضد انقلاب نظیر صدای آمریکا، بی‌بی‌سی، رادیو فردا، دویچه وله، گویانیوز نیز در کنار دو سایت جرس و کلمه (وابسته به فتنه سبز) اقدام به سانسور راهپیمایی و پیاده‌روی عظیم اربعین از نجف اشرف تا کربلای معلا کرده بودند. این امپراتوری رسانه‌ای دروغ در نقطه مقابل کوچک‌ترین و کم‌اهمیت‌ترین اتفاقات چند نفره را تبدیل به عناوین اصلی خبری خود می‌کند.از جمله روزنامه غربگرای شرق هیچ تصویر و تیتری درباره اربعین 20 میلیونی کربلا منتشر نکرد و تنها در گوشه‌ای از صفحه تیتر عزاداری اربعین حسینی در حضور مقام معظم رهبری را در صفحه اول قرار داد. این روزنامه در عوض از این تیترها در صفحه اول خود استفاده کرد: «با رپ مبتنی بر فرهنگ ایرانی مشکلی نداریم»، «سید حسن خمینی: تازه از راه رسیده‌ها چهره‌های قدیمی را منکوب می‌کنند»، «واکنش‌ها به تحلیل اباذری از پدیده پاشایی» و...روزنامه فرهیختگان وابسته به دانشگاه آزاد نیز اقدامی منطبق با اقدام شرق انجام داد، و در عین حال این تیترها را در صفحه اول خود گنجاند: «هاشمی به گردن انقلاب حق دارد»، «محسن هاشمی: مسئولان خود را با دانشگاه تطبیق دهند»، «امکان توسعه تکمیلی در استان کرمان فراهم است»، «مصاحبه با یک خواننده»، «از بلاژویچ و برانکو زیاد یاد گرفته‌ام» و...روزنامه آفتاب یزد عکس بزرگ خود را به حضور سید حسن خمینی در رفسنجان و شرکت در مراسم سومین یادبود امام جمعه فقید این شهر اختصاص داد و فقط یک تیتر ریز یک ستونی به اربعین اختصاص داد. این در حالی است که همین روزنامه و مشابه‌های آن تجمع‌های چند ده نفره مدعیان اصلاح طلبی را به عکس اول خود تبدیل می‌کنند. روزنامه آرمان نیز درست مانند آفتاب یزد رفتار کرده و عکس و تیتر سید حسن خمینی را برجسته کرده و در عوض یک تیتر را برای اربعین اختصاص داد. روزنامه اعتماد البته تیتر بزرگ خود را به «قدرت‌نمایی شیعه در اربعین اختصاص داده» اما عکس بزرگ خود را به سید حسن خمینی سپرد. روزنامه ایران عکس روحانی را در صفحه اول خود گذاشت و زیر آن تیتر زد «تور اربعین از تهران تا کربلا».

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۹/۲۵
رهرو ولایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی