بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل
این وبلاگ در راستای بصیرت بخشی به افراد جامعه است.
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220)
امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)
نداشتن بصیرت مثل نداشتن چشم است؛ راه را انسان نمی‌بیند. بله، عزم هم دارید، اراده هم دارید، اما نمی‌دانید کجا باید بروید. (۹۲/۱۰/۱۹)

تعریفی بسیار زیبا از بصیرت :
ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ.
آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟
ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ...
آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ:
مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد...
ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی

 در حالی که بسیاری از منتقدان دولت اجازه نیافتند در مراسم 16 آذر دانشگاه‌ها حضور یابند، فتنه‌گران زیادی با جولان در دانشگاه‌ها، خوراک خبری رسانه‌های معاند را فراهم کردند. معین، جلایی‌پور، مطهری، عباس عبدی، شریعتی و... از فتنه‌گران و حامیان فتنه بودند که در دانشگاه‌هایی که حضور یافتند، با حمایت از فتنه، باعث شدند تا دانشجونماهایی که منتظر چنین فرصت‌هایی بودند، از فرصت استفاده کنند و دانشگاه‌ها را به اغتشاش بکشانند.

 این افراد با برنامه‌ریزی‌های قبلی، پیام تصویری یکی از سران فتنه را در جشن‌های خود پخش کردند و خواستار آزادی سران فتنه شدند. در مراسم 16 آذر دانشکده فنی دانشگاه تهران که با حضور علی مطهری برگزار شد، عده‌ای با وارونه کردن عکس امام خمینی(!) در کنار بالا نگهداشتن عکس خاتمی، نشان دادند که افکار واقعی این فتنه‌گران در حقیقت چیست و مخالفت‌های اصلاح‌طلبان در اصل با امام خمینی(ره)، انقلاب و آرمان‌های انقلاب اسلامی است. درحالی این اتفاق صورت می‌گیرد که عیسی سحرخیز، مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد دولت خاتمی، به‌تازگی اذعان کرده بود که بسیاری از اصلاح‌طلبان برخلاف اول انقلاب، دیگر علاقه‌ای به امام خمینی ندارند. در مراسمی دیگر در دانشگاه آزاد تهران واحد جنوب، شعار «استقلال آزادی جمهوری اسلامی» به شعار «اصلاحات، آزادی، جمهوری عدالت» تبدیل شد و یکی از مهمانان برنامه نیز با توهین به علمای دین و مسئولان ارشد نظام، آیاتی از قرآن را زیر سؤال برد! گفتنی است در ابتدای سخنرانی آقای روحانی، عده‌ای با شعار «هزار روز گذشته موسوی برنگشته» و «پیام ما روشنه حصر باید بشکنه» از سران فتنه حمایت کردند. رسانه‌های معاند نظام با محور قرار دادن این شعارها و میهمانان روز دانشجو، امید تازه‌ای به فتنه جدید در کشور بسته‌اند و سخنان روحانی درباره پاسخ وی به رفع حصر را محور گزارش‌ها و اخبار خود قرار داده‌اند!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۹/۱۸
رهرو ولایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی