بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل
این وبلاگ در راستای بصیرت بخشی به افراد جامعه است.
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220)
امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)
نداشتن بصیرت مثل نداشتن چشم است؛ راه را انسان نمی‌بیند. بله، عزم هم دارید، اراده هم دارید، اما نمی‌دانید کجا باید بروید. (۹۲/۱۰/۱۹)

تعریفی بسیار زیبا از بصیرت :
ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ.
آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟
ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ...
آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ:
مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد...
ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی
۱۴ آذر ۹۳ ، ۱۵:۴۴

تحولات سوریه

استان «حسکه» در شمال شرقی سوریه و به طور خاص شهر «الشدادی»، واقع در جنوب این استان شاهد عملیات‌های گسترده نیروی هوایی ارتش سوریه علیه مواضع و تجمعات گروهک تروریستی تکفیری «داعش» بود. در این ارتباط یک منبع میدانی سوری از هدف گیری مرکز اورژانس داعش در شهر الشدادی و مرکز اداره میدان‌های نفتی «الجبسه» و بازار «الهال» این شهر که داعش آن را به پارکینگ خودروهای خود تبدیل کرده، خبر داد و اعلام کرد که در جریان این عملیات بیش از 18 تروریست تکفیری داعشی کشته و ده‌ها نفر زخمی و 14 دستگاه خودرو نظامی آنها منهدم شدند. این منبع میدانی سوری با بیان اینکه در میان کشته‌های داعشی دو سرکرده این گروه نیز مشاهده می‌شود، از عملیات دیگر نیروی هوایی ارتش سوریه در منطقه «جبل العزیز» به عنوان مهمترین کانون تجمع و تمرکز داعش در شهر الشدادی و مناطق اطراف شهرک‌های الکرامه و المیلبیه و سیلوهای گندم منطقه «صباح الخیر» نیز خبر داد. این درحالی است که عملیات ارتش سوریه علیه داعش در مناطق نزدیک به شهر الشدادی و قرار گرفته در مسیر بزرگراه «تل تمر» جنوبی که شهرک‌هایی مانند ام الکبر، مفرق صدیق، مخروم و السرب را برمی‌گیرد، همچنان ادامه دارد و یگان‌های پیاده نظام ارتش سوریه در موفق شدند، در این راستا پیشروی‌های قابل توجهی را در محورهای استراتژیک و مهم منطقه محقق و مواضع خود در این مناطق را مستحکم کنند تا به این ترتیب امکان رصد و تحت نظر داشتن تحرکات عناصر تکفیری داعش برای آنها فراهم گردد. شهر حسکه در شمال شرقی سوریه که مرکز استان حسکه به شمار می‌آید، از جمله شهرهای امن سوریه است و هم اکنون عملیات‌های ارتش سوریه در این استان در ریف جنوبی و جنوب غربی آن متمرکز است. ریف غربی شهر حسکه و به طور مشخص شهرک‌های ام الدبس، ام الحمایل، المتحصنین، تل مجدل و العشره شاهد درگیری‌هایی میان نیروهای کمیته‌های مردمی کُردهای سوریه با عناصر وابسته به گروهک تکفیری داعش است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۹/۱۴
رهرو ولایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی