بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل
این وبلاگ در راستای بصیرت بخشی به افراد جامعه است.
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220)
امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)
نداشتن بصیرت مثل نداشتن چشم است؛ راه را انسان نمی‌بیند. بله، عزم هم دارید، اراده هم دارید، اما نمی‌دانید کجا باید بروید. (۹۲/۱۰/۱۹)

تعریفی بسیار زیبا از بصیرت :
ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ.
آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟
ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ...
آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ:
مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد...
ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی

💈ﺍﮔﺮﭼﻪ ﺍﺯ ﻣﺘﻦ ﻭ ﻣﺤﺘﻮﺍﯼ ﻣﺬﺍﮐﺮﺍﺕ ﻫﺴﺘﻪﺍﯼ ﺗﯿﻢ ﮐﺸﻮﺭﻣﺎﻥ ﺑﺎ5+1   ﮔﺰﺍﺭﺵ ﺭﺳﻤﯽ ﻭ ﻗﺎﺑﻞ ﺍﺳﺘﻨﺎﺩﯼ ﻣﻨﺘﺸﺮ ﻧﺸﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﻪ ﻗﻮﻝ ﺧﺎﻧﻢ ﻭﻧﺪﯼ ﺷﺮﻣﻦ ﺩﺭ ﮔﺰﺍﺭﺵ ﺑﻪ ﻣﺮﮐﺰ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎﺕﺑﯿﻦﺍﻟﻤﻠﻠﯽ ﻭﺍﺷﻨﮕﺘﻦ - ﻭ ﺑﻪ ﻧﻘﻞ ﺍﺯ ﺧﺎﻧﻢ ﻣﺎﺩﻟﯿﻦ ﺁﻟﺒﺮﺍﯾﺖ ﻭﺯﯾﺮ ﺧﺎﺭﺟﻪ ﺍﺳﺒﻖ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ - ﻣﺬﺍﮐﺮﺍﺕ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻗﺎﺭﭺ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮﯾﻦﺭﺷﺪ ﺁﻥ ﺩﺭ ﺗﺎﺭﯾﮑﯽ ﺍﺳﺖ
ﻭﻟﯽ ﺷﻮﺍﻫﺪ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﻭ ﺁﻧﭽﻪ ﺩﺭﺍﻇﻬﺎﺭﻧﻈﺮ ﺑﺮﺧﯽ ﺍﺯ ﻣﻘﺎﻣﺎﺕ ﺭﺳﻤﯽ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﺁﺩﺭﺱ ﺩﺍﺩﻩ ﻣﯽﺷﻮﺩ، ﺣﮑﺎﯾﺖ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﺣﺮﯾﻒ ﺩﺭ ﭘﯽ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪﻣﻮﺿﻮﻉ ﻭ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﮐﺎﺭ ﺍﺻﻠﯽ ﻣﺬﺍﮐﺮﺍﺕ ﺭﺍ ﮐﻪ ‏«ﻟﻐﻮ ﺗﺤﺮﯾﻢﻫﺎﺳﺖ‏» ﺑﻪ ﺣﺎﺷﯿﻪ ﺑﺮﺩﻩ ﻭ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﺍﻣﺘﯿﺎﺯﺍﺕ ﻧﻘﺪﯼ ﮐﻪﺩﺭﯾﺎﻓﺖ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺩﺭﯾﺎﻓﺖ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﺩ، ‏«ﻭﻋﺪﻩﻫﺎﯼ ﻧﺴﯿﻪ‏» ﺗﺤﻮﯾﻞ ﺩﻫﺪ . ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﯼ، ﺍﮔﺮ ﺗﺎ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﻣﻬﻠﺖ ﺗﻌﯿﯿﻦﺷﺪﻩ - ۳ ﺁﺫﺭﻣﺎﻩ ﺟﺎﺭﯼ / ۲۴ ﻧﻮﺍﻣﺒﺮ - ﺗﻮﺍﻓﻘﯽ ﺣﺎﺻﻞ ﺷﻮﺩ، ﺍﯾﻦ ﺗﻮﺍﻓﻖ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻣﺨﺘﺼﺎﺕ ﮐﻨﻮﻧﯽ ﺁﻥ، ﺑﺮﺍﯼ ﺟﻤﻬﻮﺭﯼ ﺍﺳﻼﻣﯽﺍﯾﺮﺍﻥ ﯾﮏ ‏«ﺗﻮﺍﻓﻖ ﺑﺪ‏» ﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﻭ ﻣﺘﺤﺪﺍﻧﺶ ﯾﮏ ‏«ﺗﻮﺍﻓﻖ ﺍﯾﺪﻩﺁﻝ‏» ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ . 💈ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺑﺪﯾﻬﯽ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﺯ ﺗﯿﻢﻣﺬﺍﮐﺮﻩﮐﻨﻨﺪﻩﮐﺸﻮﺭﻣﺎﻥ ﻫﻢ ﮐﻪ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻥ ﺍﻧﻘﻼﺑﻨﺪ ﺟﺰ ﺍﯾﻦ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﻧﻤﯽﺭﻭﺩ ﮐﻪ ﺑﺎ ﻋﺒﻮﺭ ﻫﻮﺷﻤﻨﺪﺍﻧﻪ ﺍﺯ ﺣﺎﺷﯿﻪﺳﺎﺯﯼﻫﺎﯼ ﺣﺮﯾﻒ، ﻣﯿﺪﺍﻥ ﺑﺎﺯﯼ ﺭﺍﺑﻪ ﻧﻔﻊ ﺟﻤﻬﻮﺭﯼ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺩﻫﻨﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺑﺎﺭﻩ ﮔﻔﺘﻨﯽﻫﺎﯾﯽ ﻫﺴﺖ؛
۱ - ﺗﻮﺍﻓﻘﻨﺎﻣﻪ ﮊﻧﻮ ﮐﻪ ﻗﺮﺍﺭ ﺍﺳﺖ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﻣﺬﺍﮐﺮﺍﺕ ﺗﺎ ﺭﺳﯿﺪﻥ ﺑﻪﺗﻮﺍﻓﻖ‌ ﻧﻬﺎﯾﯽ ﺩﺭ ﺑﺴﺘﺮ ﻭ ﭼﺎﺭﭼﻮﺏ ﺁﻥ ﺻﻮﺭﺕ ‌ ﭘﺬﯾﺮﺩ، ﺑﺮﺧﻼﻑ ﺁﻧﭽﻪ ﻋﺰﯾﺰﺍﻥ ﻣﺬﺍﮐﺮﻩﮐﻨﻨﺪﻩ ﺗﻮﺻﯿﻒ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ، ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻣﯿﺖ ﺧﻮﺩ ﺑﻪﻧﻔﻊ ﺣﺮﯾﻒ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﺭ ﺁﻥ، ﻣﻨﺎﻓﻊ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻏﯿﺮ ﺍﺯ ﭼﻨﺪ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﺍﻧﺪﮎ ﻭ ﻏﯿﺮ ﻗﺎﺑﻞ ﺍﻫﻤﯿﺖ ﭼﯿﺰﯼ ﺷﺒﯿﻪ ﮐﻼﻩ ﻫﻤﺎﻥ ﻋﺎﺑﺮ ﺩﺭﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺻﺪﺭ ﺍﯾﻦ ﻧﻮﺷﺘﻪ - ﺩﯾﺪﻩ ﻧﺸﺪﻩ ﺍﺳﺖ . ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺧﺼﻮﺹ ﭘﯿﺶ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺑﺎ ﺍﺭﺯﯾﺎﺑﯽ ﻣﻔﺎﺩ ﺗﻮﺍﻓﻘﻨﺎﻣﻪ ﯾﺎﺩ ﺷﺪﻩ ﻣﻄﺎﻟﺒﯽﺩﺍﺷﺘﻪﺍﯾﻢ ﮐﻪ ﺗﮑﺮﺍﺭ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺍﻃﺎﻟﻪ ﮐﻼﻡ ﺍﺭﺯﯾﺎﺑﯽ ﻣﯽﮐﻨﯿﻢ .
💈ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺗﻮﺍﻓﻘﻨﺎﻣﻪ ﺗﻘﺮﯾﺒﺎً ﻫﻤﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ ﮐﻪ ﺩﺭ ﭘﯽ ﺁﻥ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﻭ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﻣﺬﺍﮐﺮﺍﺕ ﺭﺍ ﻓﻘﻂ ﺑﺮﺍﯼ ﻧﻬﺎﯾﯽ ﮐﺮﺩﻥ ﻭ ﺗﺜﺒﯿﺖ ﺍﻣﺘﯿﺎﺯﺍﺕ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺁﻣﺪﻩ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﻣﯽﮐﻨﺪ، ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﯾﻦ، ﺗﻼﺵ ﺗﯿﻢﻣﺬﺍﮐﺮﻩﮐﻨﻨﺪﻩ ﺑﺎﯾﺪ ﺭﻭﯼ ﺑﺎﺯ ﭘﺲ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﻭ ﭘﯿﺸﮕﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺗﺜﺒﯿﺖ ﺍﻣﺘﯿﺎﺯﺍﺗﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺗﻮﺍﻓﻖ ﮊﻧﻮ ﺑﻪ ﺣﺮﯾﻒ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ .
ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺯﻣﯿﻨﻪ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺑﻪ ﺍﻇﻬﺎﺭﻧﻈﺮ ﺻﺮﯾﺢ ‏« ﺁﻧﺘﻮﻧﯽ ﮐﻮﺭﺩﺯﻣﻦ ‏» ، ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﮋﯾﺴﺖ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎﯾﯽ ﻭ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﺑﻪ ﮐﺎﺥ ﺳﻔﯿﺪ ﺩﺭﺧﻮﺭ ﺗﻮﺟﻪﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺗﺼﺮﯾﺢ ﻣﯽﮐﻨﺪ؛ ‏« ﺁﻧﭽﻪ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﺩﺭ ﺗﻮﺍﻓﻖ ﮊﻧﻮ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻗﺮﺍﺭ ﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﺗﻮﺍﻓﻖ ﻧﻬﺎﯾﯽ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﻧﯿﺰ ﺩﺍﺷﺘﻪﺑﺎﺷﺪ، ﺣﺘﯽ ﺑﺎ ﺣﻤﻠﻪ ﻧﻈﺎﻣﯽ ﺑﻪ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻭ ﺗﺄﺳﯿﺴﺎﺕ ﻫﺴﺘﻪﺍﯼ ﺁﻥ ﻫﻢ ﻗﺎﺑﻞ ﺩﺳﺘﺮﺳﯽ ﻧﺒﻮﺩ ! « ﺍﯾﻦ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﭘﯿﺶ ﺍﺯ ﺍﻭ« ﻣﺎﯾﮑﻞ ﻫﺎﯾﺪﻥ‏» ﺭﺋﯿﺲ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ‏« ﺳﯿﺎ‏» ﺩﺭ ﺩﻭﻟﺖ ﺟﺮﺝ ﺑﻮﺵ ﺍﻋﺘﺮﺍﻑ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻣﺘﺒﻮﻉ ﻭﯼ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﻭ ﭘﯽﺁﻣﺪﻫﺎﯼﺣﻤﻠﻪ ﻧﻈﺎﻣﯽ ﺑﻪ ﺗﺄﺳﯿﺴﺎﺕ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﻗﺖ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﺭﺯﯾﺎﺑﯽ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ ﻭ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﻗﻄﻌﯽ ﺭﺳﯿﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﮔﺰﯾﻨﻪ ﻧﻈﺎﻣﯽ ﻋﻠﯿﻪ
ﺍﯾﺮﺍﻥ ﮐﻤﺘﺮﯾﻦ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﻣﻄﻠﻮﺑﯽ ! ﺩﺭ ﭘﯽ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﻧﻤﻮﻧﻪﻫﺎﯼ ﻓﺮﺍﻭﺍﻥ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺩﺳﺖ .
💈ﺍﮔﺮ ﻋﺰﯾﺰﺍﻥ ﺗﯿﻢ ﻣﺬﺍﮐﺮﻩﮐﻨﻨﺪﻩ ﮐﺸﻮﺭﻣﺎﻥ ﺑﭙﺬﯾﺮﻧﺪ ﮐﻪ ﻧﻪ ﺍﺯ ﺭﻭﯼ ﻋﻤﺪ، ﺑﻠﮑﻪ ﺑﻪ
ﻏﻔﻠﺖ ﺩﺭ ﺗﻮﺍﻓﻘﻨﺎﻣﻪ ﮊﻧﻮ ﺍﻣﺘﯿﺎﺯﺍﺗﯽ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺣﺮﯾﻒ ﺩﺍﺩﻩﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺣﻤﻠﻪ ﻧﻈﺎﻣﯽ ﺑﺨﻮﺍﻧﯿﺪ ﺑﻠﻮﻑ ﺣﻤﻠﻪ ﻧﻈﺎﻣﯽ - ﻧﯿﺰ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻧﺎﻥﻗﺎﺑﻞ ﺩﺳﺘﺮﺳﯽ ﻧﺒﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ! ﺍﮐﻨﻮﻥ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺴﺘﺮ ﻣﺬﺍﮐﺮﺍﺕ ﺭﺍ ﻓﺮﺻﺘﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﺎﺯﭘﺲﮔﯿﺮﯼ ﺍﻣﺘﯿﺎﺯﺍﺕ ﯾﺎﺩ ﺷﺪﻩ ﻭ ﭘﯿﺸﮕﯿﺮﯼ ﺍﺯﺗﺜﺒﯿﺖ ﻭ ﺭﺳﻤﯿﺖ ﯾﺎﻓﺘﻦ ﺁﻥ ﺩﺭ ﺗﻮﺍﻓﻖ ﻧﻬﺎﯾﯽ ﺑﺪﺍﻧﻨﺪ ﻭ ﻧﻪ، ﺩﺍﺩﻥ ﺍﻣﺘﯿﺎﺯ ﺑﯿﺸﺘﺮ !
۲ - ﺩﺭ ﭼﺎﻟﺶ ﻫﺴﺘﻪﺍﯼ ﺩﻭﺍﺯﺩﻩ ﺳﺎﻟﻪ، ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺍﺻﻠﯽ، ﻟﻐﻮ ﺗﺤﺮﯾﻢﻫﺎﯼ ﻇﺎﻟﻤﺎﻧﻪ ﻭ ﻏﯿﺮﻗﺎﻧﻮﻧﯽ ﺑﻮﺩ ﻭﻟﯽ ﺍﺧﺒﺎﺭ ﻭ ﮔﺰﺍﺭﺵﻫﺎﯼﺩﺭﺯ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺯ ﻣﺬﺍﮐﺮﺍﺕ ﮐﻪ ﺷﻮﺍﻫﺪﯼ ﺍﺯ ﺻﺤﺖ ﺁﻥ ﻧﯿﺰ ﺩﺭ ﺩﺳﺖ ﺍﺳﺖ، ﺣﮑﺎﯾﺖ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺩﺍﺭﺩ، ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﺴﺌﻠﻪ ﺍﺻﻠﯽ ﺑﻪ ﺣﺎﺷﯿﻪ ﺭﺍﻧﺪﻩﺷﺪﻩ ﻭ ﺑﺎ ﻭﻋﺪﻩﻫﺎﯼ ﺑﺎﺯ ﻫﻢ ‏« ﻧﺴﯿﻪ‏» ﺭﻭﺑﺮﻭﺳﺖ .
ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺍﯾﻦ ﮔﺰﺍﺭﺵ، ﺁﻣﺮﯾﮑﺎﯾﯽﻫﺎ ﺍﺻﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﮐﻪ ﺭﮊﯾﻢ ﻭ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪﺗﺤﺮﯾﻢﻫﺎ ﺩﺳﺖ ﻧﺨﻮﺭﺩﻩ ﺑﺎﻗﯽ ﺑﻤﺎﻧﺪ ﻭ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺨﺸﯽ ﺍﺯ ﺁﻥﺭﺍ - ﮐﻪ ﺧﻮﺍﻫﯿﻢ ﺩﯾﺪ ﺍﻫﻤﯿﺖ ﭼﻨﺪﺍﻧﯽ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻭ ﺑﻪ ﻭﻋﺪﻩ ﻧﺴﯿﻪ ﺷﺒﯿﻪ ﺍﺳﺖ - ﺑﻪ ﺣﺎﻟﺖ ‏« ﺗﻌﻠﯿﻖ‏» ﻭ ﻧﻪ ‏«ﻟﻐﻮ‏» ﺩﺭ ﺁﻭﺭﻧﺪ . ﯾﻌﻨﯽﺗﺤﺮﯾﻢﻫﺎ ﺭﺍ ﻫﻤﭽﻨﺎﻥ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ‏«ﺷﻤﺸﯿﺮ ﺩﺍﻣﻮﮐﻠﻮﺱ ‏» ﺑﺮ ﺳﺮﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻫﺴﺘﻪﺍﯼ ﺑﺨﻮﺍﻧﯿﺪ ﺍﻗﺘﺪﺍﺭ ﻭ ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ - ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻧﮕﺎﻩ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺩﺍﺷﺖ .
ﺗﻮﺿﯿﺢ ﺁﻥ ﮐﻪ ﺗﺤﺮﯾﻢﻫﺎ ﺭﺍ ﻋﻤﺪﺗﺎً ﺑﻪ ﭼﻬﺎﺭ ﺩﺳﺘﻪ ﺗﻘﺴﯿﻢ ﮐﺮﺩﻩﺍﻧﺪ :
ﺍﻭﻝ : ﺗﺤﺮﯾﻢﻫﺎﯼ ﺷﻮﺭﺍﯼ ﺍﻣﻨﯿﺖ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻣﻠﻞ ‏« U.N.SANCTIONS »ﺁﻣﺮﯾﮑﺎﯾﯽﻫا ﻣﯽﮔﻮﯾﻨﺪ ﺍﯾﻦ ﺑﺨﺶ ﺍﺯﺗﺤﺮﯾﻢﻫﺎ ﺑﯽﮐﻢ ﻭ ﮐﺎﺳﺖ ﻭ ﺑﺪﻭﻥ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺑﺎﻗﯽ ﻣﯽﻣﺎﻧﺪ ﻭ ﺍﺩﻋﺎ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ ﮐﻪ ﻟﻐﻮ ﯾﺎ ﺗﻌﻠﯿﻖ ﺁﻥ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﺷﻮﺭﺍﯼ ﺍﻣﻨﯿﺖ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥﻣﻠﻞ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﭘﺮﺳﺶ ﭘﺎﺳﺦ ﻧﻤﯽﺩﻫﻨﺪ ﮐﻪ ﻣﮕﺮ ۵ + ۱، ﺍﺯﺳﻮﯼ ﻫﻤﺎﻥ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻣﻠﻞ ﺑﻪ ﭼﺎﻟﺶ ﻫﺴﺘﻪﺍﯼ ﺑﺎ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻧﯿﺎﻣﺪﻩﺍﻧﺪ؟ !
ﺩﻭﻡ : ﺗﺤﺮﯾﻢﻫﺎﯼ ﺍﺗﺤﺎﺩﯾﻪ ﺍﺭﻭﭘﺎ »
E.U. SANCTIONS .
ﺣﺮﯾﻒ ﺍﯾﻦ ﺑﺨﺶ ﺍﺯ ﺗﺤﺮﯾﻢﻫﺎ ﺭﺍ ﻧﯿﺰ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﺍﺯ ﻣﺬﺍﮐﺮﺍﺕ ﻭ ﻋﻤﺪﺗﺎً ﻏﯿﺮ ﻫﺴﺘﻪﺍﯼ ﺍﺭﺯﯾﺎﺑﯽ ﻣﯽﮐﻨﺪ .
ﮔﻔﺘﻨﯽ ﺍﺳﺖ ﻣﺘﺄﺳﻔﺎﻧﻪ ﺗﯿﻢ ﻣﺬﺍﮐﺮﻩﮐﻨﻨﺪﻩ ﮐﺸﻮﺭﻣﺎﻥ ﺑﯿﺸﺘﺮﯾﻦ -ﺑﺨﻮﺍﻧﯿﺪ ﺍﺻﻠﯽﺗﺮﯾﻦ - ﺑﺨﺶ ﺍﺯ ﻣﺬﺍﮐﺮﺍﺕ ﺭﺍ ﺭﻭﯼ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﻣﺘﻤﺮﮐﺰ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺳﻪ ﮐﺸﻮﺭ ﺍﺭﻭﭘﺎﯾﯽ ﻓﺮﺍﻧﺴﻪ، ﺍﻧﮕﻠﯿﺲ ﻭ ﺁﻟﻤﺎﻥ ﺭﺍ،ﺗﺎ ﺣﺪﻭﺩﯼ ﻭ ﺩﻭ ﮐﺸﻮﺭ ﭼﯿﻦ ﻭ ﺭﻭﺳﯿﻪ ﺭﺍ ﺗﻘﺮﯾﺒﺎً ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﮐﺎﻣﻞ ﺍﺯ ﺩﻭﺭ ﻣﺬﺍﮐﺮﺍﺕ ﺧﺎﺭﺝ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ! ﮐﻪ ﻣﺬﺍﮐﺮﺍﺕ ﭘﯽﺩﺭﭘﯽ ﻭﻃﻮﻻﻧﯽﻣﺪﺕ ﺑﺎ ﻃﺮﻑ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎﯾﯽ - ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﻣﺬﺍﮐﺮﺍﺕ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﺴﻘﻂ - ﻧﻤﻮﻧﻪ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺻﺪ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻣﯽﺭﺳﺪ
ﺣﻀﻮﺭ ﺧﺎﻧﻢ ﺍﺷﺘﻮﻥ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﺬﺍﮐﺮﺍﺕ ﺳﻪﺟﺎﻧﺒﻪ ! ﺗﻠﻘﯽ ﺷﻮﺩ ! ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺣﺪﯾﺚ ﻣﻔﺼﻠﯽ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺟﺪﺍﮔﺎﻧﻪﺍﯼ ﻣﯽﻃﻠﺒﺪ .
ﺳﻮﻡ : ﺗﺤﺮﯾﻢﻫﺎﯼ ﮐﻨﮕﺮﻩ »»
C. SANCTIONS .
ﺗﯿﻢ ﻣﺬﺍﮐﺮﻩﮐﻨﻨﺪﻩ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﺍﻋﻼﻡ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﻟﻐﻮ ﯾﺎ ﺗﻌﻠﯿﻖﺍﯾﻦ ﺑﺨﺶ ﺍﺯ ﺗﺤﺮﯾﻢﻫﺎ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭﯼ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻭ ﺗﻨﻬﺎ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﻟﺰﻭﻡ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﻌﻠﯿﻖ ﺁﻥ ﺑﻪ ﮐﻨﮕﺮﻩ ﺗﻮﺻﯿﻪ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﭘﺎﺩﺭﻣﯿﺎﻧﯽ ﮐﻨﺪ !
ﭼﻬﺎﺭﻡ : ﺗﺤﺮﯾﻢﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺳﻮﯼ ﺭﺋﯿﺲ ﺟﻤﻬﻮﺭ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎﺩﻭﻟﺖ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ - ﻭﺿﻊ ﺷﺪﻩﺍﻧﺪ . ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﮔﺰﺍﺭﺵﻫﺎﯼ ﻣﻮﺟﻮﺩ،ﺁﻣﺮﯾﮑﺎﯾﯽﻫﺎ ﺍﻋﻼﻡ ﮐﺮﺩﻩﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﻓﻘﻂ ﺑﺨﺸﯽ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺗﺤﺮﯾﻢﻫﺎ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﭘﺬﯾﺮﺵ ﻣﻘﺪﻣﺎﺕ ﺁﻥ ﺍﺯ ﺳﻮﯼ ﺍﯾﺮﺍﻥﺑﺨﻮﺍﻧﯿﺪﺑﺎﺝﻫﺎﯼ ﺗﺤﻤﯿﻠﯽ ﺑﻪ ﺣﺎﻟﺖ ﺗﻌﻠﯿﻖ ﻭ ﻧﻪ ﻟﻐﻮ - ﺩﺭ ﻣﯽﺁﻭﺭﻧﺪ .
ﻭ ﺍﻣﺎ ﺍﯾﻦ ﺑﺨﺶ ﺍﺯ ﺗﺤﺮﯾﻢﻫﺎ ﺭﺍ ﻧﯿﺰ ﺑﻪ ﺩﻭ ﻧﻮﻉ ﺗﻘﺴﯿﻢ ﮐﺮﺩﻩﺍﻧﺪ :
ﺍﻟﻒ : ﺗﺤﺮﯾﻢﻫﺎﯼ ﺍﻭﻟﯿﻪ PRIMERY SANCTIONS . ﺍﯾﻦ
ﺑﺨﺶ ﺍﺯ ﺗﺤﺮﯾﻢﻫﺎ ﺷﺎﻣﻞ ﺷﺮﮐﺖﻫﺎ، ﻣﺆﺳﺴﺎﺕ ﻭ ﺷﺨﺼﯿﺖﻫﺎﯼ ﺣﻘﯿﻘﯽ ﻭ ﺣﻘﻮﻗﯽ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎﯾﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺗﺠﺎﺭﯼ،ﻋﻠﻤﯽ ﻭ ﺑﺎ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻣﻨﻊ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﺗﺨﻠﻒ ﺑﻪ ﺟﺮﯾﻤﻪﻫﺎﯼ ﺳﻨﮕﯿﻦ ﻣﺤﮑﻮﻡ ﻣﯽﮐﻨﺪ . ﺁﻣﺮﯾﮑﺎﯾﯽﻫﺎ ﺍﻋﻼﻡ ﮐﺮﺩﻩﺍﻧﺪﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺑﺨﺶ ﺍﺯ ﺗﺤﺮﯾﻢﻫﺎ ﺭﺍ ﻧﻪ ﻟﻐﻮ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﻧﻪ ﺑﻪ ﺣﺎﻟﺖ ﺗﻌﻠﯿﻖ ﺩﺭﻣﯽﺁﻭﺭﻧﺪ !
ﺏ : ﺑﺨﺶ ﺩﻭﻡ ﺍﺯ ﺗﺤﺮﯾﻢﻫﺎﯼ ﺩﻭﻟﺖ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ، ﺗﺤﺮﯾﻢﻫﺎﯼ ﺛﺎﻧﻮﯾﻪ
« SECONDARY SANCTIONS ‏» ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺁﻥ
ﺷﺮﮐﺖﻫﺎ ﻭ ﻣﺆﺳﺴﺎﺕ ﻭ ﺍﺷﺨﺎﺹ ﺣﻘﯿﻘﯽ ﻭ ﺣﻘﻮﻗﯽ ﻏﯿﺮ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎﯾﯽ ﺍﺯ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺗﺠﺎﺭﯼ ﻭ ﻋﻠﻤﯽ ﻭ ﺑﺎ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻣﻨﻊ ﺷﺪﻩﺍﻧﺪ .
💈ﺁﻣﺮﯾﮑﺎﯾﯽﻫﺎ ﺍﻋﻼﻡ ﮐﺮﺩﻩﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﻓﻘﻂ ﺍﯾﻦ ﺑﺨﺶ ﺍﺯ ﺗﺤﺮﯾﻢﻫﺎ ﺭﺍ، ﺁﻧﻬﻢ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺪﺕ ۲ ﺳﺎﻝ ﺑﻪ ﺣﺎﻟﺖ ﺗﻌﻠﯿﻖ ﺩﺭ ﻣﯽﺁﻭﺭﻧﺪ ﻭ ﺍﯾﻦﺗﻌﻠﯿﻖ ﻧﺎﭼﯿﺰ ﻭ ﮐﻢﺍﻫﻤﯿﺖ ﺗﺤﺮﯾﻢﻫﺎ ﺭﺍ ﻧﯿﺰ ﺑﺎ ﺩﻭ ﻗﯿﺪ ﻣﺤﺪﻭﺩ ﮐﺮﺩﻩﺍﻧﺪ .
ﻗﯿﺪ ﺍﻭﻝ ﺁﻥ ﮐﻪ ﺁﮊﺍﻧﺲ ﺑﯿﻦﺍﻟﻤﻠﻠﯽ ﺍﻧﺮﮊﯼ ﺍﺗﻤﯽ ﮐﻪ ﺑﺎﺭﻫﺎ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﮐﺎﻣﻞ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎﺳﺖ - ﭘﺎﯾﺒﻨﺪﯼ
ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﻪ ﺗﻌﻬﺪﺍﺗﺶ ﺩﺭ ﺗﻮﺍﻓﻖ ﻧﻬﺎﯾﯽ ﺭﺍ ﺗﺄﯾﯿﺪ ﮐﻨﺪ ! ﺗﻮﺟﻪ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ ﮐﻪ ﺁﮊﺍﻧﺲ ﻃﯽ ۱۲ ﺳﺎﻝ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﻋﻠﯽﺭﻏﻢ ﺑﺎﺯﺭﺳﯽﻫﺎﯼﻓﺮﺍﺗﺮ ﺍﺯ ان پی تی ﻭ ﭘﺎﺩﻣﺎﻥ ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ ﻭ ﺣﺘﯽ ﺑﺎﺯﺭﺳﯽﻫﺎﯼ ﺳﺮﺯﺩﻩ‏« ﺍﺯ ﻫﺮ ﻧﻘﻄﻪ ﺩﺭ ﻫﺮ ﺯﻣﺎﻥ ‏» - ﻧﺎﺷﯽ ﺍﺯ ﭘﺬﯾﺮﺵ ﺩﺍﻭﻃﻠﺒﺎﻧﻪ ﭘﺮﻭﺗﮑﻞ ﺍﻟﺤﺎﻗﯽ - ﻫﺮﮔﺰ ﺣﺎﺿﺮ ﺑﻪ ﺍﻋﻼﻡ ﺻﻠﺢﺁﻣﯿﺰ ﺑﻮﺩﻥ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖﻫﺴﺘﻪﺍﯼ ﮐﺸﻮﺭﻣﺎﻥ ﻧﺸﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﻪ ﻗﻮﻝ ﺍﻟﺒﺮﺍﺩﻋﯽ - ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺑﺮﮐﻨﺎﺭﯼ - ﺍﻗﺪﺍﻣﺎﺗﺶ ﺳﯿﺎﺳﯽ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻧﻪ ﻓﻨﯽ ﻭ ﺣﻘﻮﻗﯽ ﮐﻪ
ﻭﻇﯿﻔﻪ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﺷﺪﻩ ﺁﮊﺍﻧﺲ ﺍﺳﺖ .
ﻗﯿﺪ ﺩﻭﻡ : ﺗﻨﻬﺎ ﺁﻥ ﺩﺳﺘﻪ ﺍﺯ ﺗﺤﺮﯾﻢﻫﺎﯼ ﻣﺬﮐﻮﺭ ﺩﺭ ﺑﺨﺶ ﺗﺤﺮﯾﻢﻫﺎﯼ ﺛﺎﻧﻮﯾﻪ ﺑﻪ ﺣﺎﻟﺖ ﺗﻌﻠﯿﻖ ﺩﺭﻣﯽﺁﯾﺪ ﮐﻪ ﻋﻠﯿﻪ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖﻫﺴﺘﻪﺍﯼ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻭﺿﻊ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﻘﯿﻪ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﺷﺎﻣﻞ ﺍﺗﻬﺎﻣﺎﺗﯽ ﻧﻈﯿﺮ ﻧﻘﺾ ﺣﻘﻮﻕ ﺑﺸﺮ ! ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﻮﺷﮏﻫﺎﯼ ﺑﺎﻟﺴﺘﯿﮏ !
ﺗﺮﺩﯾﺪ ﺩﺭ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﺳﻼﺡﺷﯿﻤﯿﺎﯾﯽ ! ﺣﻤﺎﯾﺖ ﺍﺯ ﺗﺮﻭﺭﯾﺴﻢ -! ﺣﻤﺎﯾﺖ ﺍﺯ ﺣﺰﺏﺍﻟﻠﻪ، ﺣﻤﺎﺱ، ﺟﻬﺎﺩ ﺍﺳﻼﻣﯽ، ﺍﻧﻘﻼﺑﯿﻮﻥ ﯾﻤﻦ ﻭ ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ
ﺑﺎ ﻃﺮﺡ ﺻﻠﺢ ﺧﺎﻭﺭﻣﯿﺎﻧﻪ - ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﺑﺎ ﺑﻪ ﺭﺳﻤﯿﺖ ﺷﻨﺎﺧﺘﻦ ﺭﮊﯾﻢ ﺻﻬﯿﻮﻧﯿﺴﺘﯽ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﻗﻮﺕ ﺧﻮﺩ ﺑﺎﻗﯽ ﻣﯽﻣﺎﻧﺪ !
💈ﺑﺎﯾﺪ ﺗﻮﺟﻪ ﺩﺍﺷﺖ ﮐﻪ ﺍﺯ ﻣﺠﻤﻮﻉ ۱۸ ‏« ﻓﺮﻣﺎﻥ ﺍﺟﺮﺍﯾﯽ‏» ﺭﺅﺳﺎﯼ ﺟﻤﻬﻮﺭ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﺤﺮﯾﻢ ﺍﯾﺮﺍﻥ، ﻓﻘﻂ ۲ ﻣﻮﺭﺩ ﺁﻥ ﻋﻠﯿﻪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﻫﺴﺘﻪﺍﯼ ﮐﺸﻮﺭﻣﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﻭ ۱۶ ﻣﻮﺭﺩ ﺩﯾﮕﺮ ﺑﻪ ﺍﺗﻬﺎﻣﺎﺗﯽ ﻧﻈﯿﺮ ﻧﻘﺾ ﺣﻘﻮﻕ ﺑﺸﺮ، ﺳﺎﺧﺖ ﻣﻮﺷﮏﻫﺎﯼ ﺑﺎﻟﺴﺘﯿﮏ ﻭ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺍﺳﺖ
ﻭ ﺍﯾﻦ ﻧﮑﺘﻪ ﻧﯿﺰ ﮔﻔﺘﻨﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺷﺪﯾﺪﺗﺮﯾﻦ ﺗﺤﺮﯾﻢﻫﺎ ﻋﻠﯿﻪ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺩﺭ ﺩﻭﺭﻩ ﺍﻭﺑﺎﻣﺎﯼ ﺩﻣﻮﮐﺮﺍﺕ ﻭﺿﻊ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺍﺯ ۱۰ ﻣﺼﻮﺑﻪ ﮐﻨﮕﺮﻩﺩﺭ ﺗﺤﺮﯾﻢ ﮐﺸﻮﺭﻣﺎﻥ ۶ ﻣﺼﻮﺑﻪ ﺁﻥ، ﯾﻌﻨﯽ ﺑﯿﺸﺘﺮﯾﻦ ﺁﻧﻬﺎ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﮐﻨﮕﺮﻩ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﺩﻣﻮﮐﺮﺍﺕﻫﺎ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ .
ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻮﺟﻪ ﺟﺮﯾﺎﻧﺎﺕ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎﮔﺮﺍ - ﺁﻣﺮﯾﮑﻮﻓﯿﻞ - ﮐﻪ ﺳﺎﺩﻩﻟﻮﺣﺎﻧﻪ ﺗﺼﻮﺭ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ ﺩﻭ ﺣﺰﺏ ﺩﻣﻮﮐﺮﺍﺕ ﻭ ﺟﻤﻬﻮﺭﯾﺨﻮﺍﻩ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﺩﺭﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﺎ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺍﺳﻼﻣﯽ، ﻧﮕﺎﻩﻫﺎﯼ ﻣﺘﻔﺎﻭﺗﯽ ﺩﺍﺭﻧﺪ !
۳ - ﺷﻮﺍﻫﺪ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﻭ ﺍﻇﻬﺎﺭﺍﺕ ﻣﻘﺎﻣﺎﺕ ﺭﺳﻤﯽ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ - ﺍﻋﻢ ﺍﺯﺩﻣﻮﮐﺮﺍﺕ ﻭ ﺟﻤﻬﻮﺭﯾﺨﻮﺍﻩ - ﮐﻤﺘﺮﯾﻦ ﺗﺮﺩﯾﺪﯼ ﺑﺎﻗﯽ ﻧﻤﯽﮔﺬﺍﺭﺩ ﮐﻪﺗﺤﺮﯾﻢﻫﺎ ﻓﻘﻂ ﺑﻪ ﺑﻬﺎﻧﻪ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻫﺴﺘﻪﺍﯼ ﮐﺸﻮﺭﻣﺎﻥ ﻭﺿﻊ ﺷﺪﻩﺍﻧﺪﻭ ﻫﺪﻑ ﺍﺻﻠﯽ ﺍﺯ ﺁﻥ، ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﺎ ﺍﺳﺎﺱ ﺍﻧﻘﻼﺏ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﻭ ﺍﻗﺘﺪﺍﺭ ﺭﻭﺯﺍﻓﺰﻭﻥ ﻧﻈﺎﻡ ﻭ ﺑﺎﺯﮔﺸﺖ ﺑﻪ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﻏﺎﺭﺗﮕﺮﯼ ﻭ ﭼﭙﺎﻭﻝ ﺛﺮﻭﺕﻣﻠﯽ ﺍﺯ ﺳﻮﯼ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﻭ ﻣﺘﺤﺪﺍﻧﺶ ﺍﺳﺖ ﻭ
ﻭ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﮔﻔﺘﻨﯽ ﺍﺳﺖ ﺩﯾﺮﻭﺯ ﺁﻗﺎﯼ ﻇﺮﯾﻒ ﻭﺯﯾﺮ ﻣﺤﺘﺮﻡ ﺍﻣﻮﺭ ﺧﺎﺭﺟﻪ، ﺩﺭ ﻣﺴﻘﻂ ﺗﺄﮐﯿﺪ ﮐﺮﺩ ﮐﻪ ‏«ﻟﻐﻮ ﮐﺎﻣﻞ ﺗﺤﺮﯾﻢﻫﺎ ﻭ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﻇﺮﻓﯿﺖ ﻏﻨﯽﺳﺎﺯﯼ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻣﻬﻢﺗﺮﯾﻦ ﻣﺤﻮﺭ ﻣﺬﺍﮐﺮﺍﺕ
ﺍﺳﺖ .‏» ﻭ ﺍﯾﻦ ﻧﮕﺎﻩ ﺍﺯ ﺟﺪﯾﺖ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺩﺭ ﺣﻔﻆ ﻣﻨﺎﻓﻊ ﻣﻠﯽﮐﺸﻮﺭﻣﺎﻥ ﺣﮑﺎﯾﺖ ﻣﯽﮐﻨﺪ .
💈ﺍﯾﻦ ﻭﺟﯿﺰﻩ ﺑﻪ ﺩﺭﺍﺯﺍ ﮐﺸﯿﺪ ﻭ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﻫﻤﭽﻨﺎﻥ ﺑﺎﻗﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪﻧﻮﺑﺖ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﻣﻮﮐﻮﻝ ﻣﯽﮐﻨﯿﻢ ﻭﻟﯽ ﺍﯾﻦ ﻧﮑﺘﻪ ﺭﺍ ﻧﻤﯽﺗﻮﺍﻥ ﻧﺎﮔﻔﺘﻪ ﺭﻫﺎ ﮐﺮﺩ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﺩﺭ ﺗﻮﺍﻓﻖ ﻧﻬﺎﯾﯽ، ‏« ﺗﺤﺮﯾﻢ‏» ﻫﺎ ﯾﻌﻨﯽ ﻣﻮﺿﻮﻉﺍﺻﻠﯽ ﻣﺬﺍﮐﺮﺍﺕ ﮐﻤﺎﮐﺎﻥ ﺑﻪ ﻗﻮﺕ ﺧﻮﺩ ﺑﺎﻗﯽ ﺑﺎﺷﺪ، ﭼﻪ ﺩﺳﺘﺎﻭﺭﺩ ﻗﺎﺑﻞ ﻣﻼﺣﻈﻪﺍﯼ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﻣﺬﺍﮐﺮﺍﺕ ﻗﺎﺑﻞ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﺍﺳﺖ؟ ﺟﺰﺁﻥ ﮐﻪ ﻣﻄﻤﺌﻦ ﺑﺎﺷﯿﻢ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﻗﺎﺑﻞ ﺍﻋﺘﻤﺎﺩ ﻧﯿﺴﺖ ﻭ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﻇﺮﻓﯿﺖﻫﺎ ﻭ ﺗﻮﺍﻧﻤﻨﺪﯼﻫﺎﯼ ﺧﻮﺩ ﺑﺎﺯﮔﺮﺩﯾﻢ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺻﻮﺭﺕ،ﺗﺤﺮﯾﻢﻫﺎ ﺑﻪ ﯾﮏ ﺩﺭﮔﯿﺮﯼ ﻓﺮﺳﺎﯾﺸﯽ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﻭ ﺍﯾﻦ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺻﺪﻫﺎ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﺍﺯ ﻧﺎﺗﻮﺍﻧﯽ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﻭ ﻣﺘﺤﺪﺍﻧﺶ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺍﯾﻦ ﺟﻨﮓ ﻓﺮﺳﺎﯾﺸﯽ ﺩﺭ ﺩﺳﺖ ﺍﺳﺖ  .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۲۲
رهرو ولایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی