ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﺑﺎ ﻭﻋﺪﻩ ﻧﺴﯿﻪ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ .
💈ﺍﮔﺮﭼﻪ ﺍﺯ ﻣﺘﻦ ﻭ ﻣﺤﺘﻮﺍﯼ ﻣﺬﺍﮐﺮﺍﺕ ﻫﺴﺘﻪﺍﯼ ﺗﯿﻢ ﮐﺸﻮﺭﻣﺎﻥ ﺑﺎ5+1 ﮔﺰﺍﺭﺵ ﺭﺳﻤﯽ ﻭ ﻗﺎﺑﻞ ﺍﺳﺘﻨﺎﺩﯼ ﻣﻨﺘﺸﺮ ﻧﺸﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﻪ ﻗﻮﻝ ﺧﺎﻧﻢ ﻭﻧﺪﯼ ﺷﺮﻣﻦ ﺩﺭ ﮔﺰﺍﺭﺵ ﺑﻪ ﻣﺮﮐﺰ
ﻣﻄﺎﻟﻌﺎﺕﺑﯿﻦﺍﻟﻤﻠﻠﯽ ﻭﺍﺷﻨﮕﺘﻦ - ﻭ
ﺑﻪ ﻧﻘﻞ ﺍﺯ ﺧﺎﻧﻢ ﻣﺎﺩﻟﯿﻦ ﺁﻟﺒﺮﺍﯾﺖ ﻭﺯﯾﺮ ﺧﺎﺭﺟﻪ ﺍﺳﺒﻖ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ - ﻣﺬﺍﮐﺮﺍﺕ
ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻗﺎﺭﭺ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮﯾﻦﺭﺷﺪ ﺁﻥ ﺩﺭ ﺗﺎﺭﯾﮑﯽ ﺍﺳﺖ
ﻭﻟﯽ ﺷﻮﺍﻫﺪ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﻭ
ﺁﻧﭽﻪ ﺩﺭﺍﻇﻬﺎﺭﻧﻈﺮ ﺑﺮﺧﯽ ﺍﺯ
ﻣﻘﺎﻣﺎﺕ ﺭﺳﻤﯽ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﺁﺩﺭﺱ ﺩﺍﺩﻩ ﻣﯽﺷﻮﺩ، ﺣﮑﺎﯾﺖ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﺣﺮﯾﻒ ﺩﺭ ﭘﯽ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪﻣﻮﺿﻮﻉ ﻭ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﮐﺎﺭ
ﺍﺻﻠﯽ ﻣﺬﺍﮐﺮﺍﺕ ﺭﺍ ﮐﻪ «ﻟﻐﻮ ﺗﺤﺮﯾﻢﻫﺎﺳﺖ» ﺑﻪ ﺣﺎﺷﯿﻪ ﺑﺮﺩﻩ ﻭ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﺍﻣﺘﯿﺎﺯﺍﺕ ﻧﻘﺪﯼ ﮐﻪﺩﺭﯾﺎﻓﺖ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ
ﺩﺭﯾﺎﻓﺖ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﺩ، «ﻭﻋﺪﻩﻫﺎﯼ ﻧﺴﯿﻪ» ﺗﺤﻮﯾﻞ ﺩﻫﺪ . ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﯼ، ﺍﮔﺮ ﺗﺎ ﭘﺎﯾﺎﻥ
ﻣﻬﻠﺖ ﺗﻌﯿﯿﻦﺷﺪﻩ - ۳
ﺁﺫﺭﻣﺎﻩ ﺟﺎﺭﯼ / ۲۴ ﻧﻮﺍﻣﺒﺮ - ﺗﻮﺍﻓﻘﯽ ﺣﺎﺻﻞ
ﺷﻮﺩ، ﺍﯾﻦ ﺗﻮﺍﻓﻖ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ
ﺑﻪ ﻣﺨﺘﺼﺎﺕ ﮐﻨﻮﻧﯽ ﺁﻥ، ﺑﺮﺍﯼ ﺟﻤﻬﻮﺭﯼ ﺍﺳﻼﻣﯽﺍﯾﺮﺍﻥ ﯾﮏ «ﺗﻮﺍﻓﻖ ﺑﺪ»
ﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﻭ ﻣﺘﺤﺪﺍﻧﺶ ﯾﮏ «ﺗﻮﺍﻓﻖ ﺍﯾﺪﻩﺁﻝ» ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ . 💈ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺑﺪﯾﻬﯽ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﺯ ﺗﯿﻢﻣﺬﺍﮐﺮﻩﮐﻨﻨﺪﻩﮐﺸﻮﺭﻣﺎﻥ ﻫﻢ ﮐﻪ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻥ
ﺍﻧﻘﻼﺑﻨﺪ ﺟﺰ ﺍﯾﻦ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﻧﻤﯽﺭﻭﺩ ﮐﻪ ﺑﺎ ﻋﺒﻮﺭ ﻫﻮﺷﻤﻨﺪﺍﻧﻪ ﺍﺯ ﺣﺎﺷﯿﻪﺳﺎﺯﯼﻫﺎﯼ ﺣﺮﯾﻒ، ﻣﯿﺪﺍﻥ
ﺑﺎﺯﯼ ﺭﺍﺑﻪ ﻧﻔﻊ ﺟﻤﻬﻮﺭﯼ ﺍﺳﻼﻣﯽ
ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺩﻫﻨﺪ … ﻭ ﺩﺭ
ﺍﯾﻦ ﺑﺎﺭﻩ ﮔﻔﺘﻨﯽﻫﺎﯾﯽ ﻫﺴﺖ؛
۱ - ﺗﻮﺍﻓﻘﻨﺎﻣﻪ ﮊﻧﻮ ﮐﻪ ﻗﺮﺍﺭ ﺍﺳﺖ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﻣﺬﺍﮐﺮﺍﺕ ﺗﺎ ﺭﺳﯿﺪﻥ ﺑﻪﺗﻮﺍﻓﻖ ﻧﻬﺎﯾﯽ ﺩﺭ ﺑﺴﺘﺮ
ﻭ ﭼﺎﺭﭼﻮﺏ ﺁﻥ ﺻﻮﺭﺕ ﭘﺬﯾﺮﺩ، ﺑﺮﺧﻼﻑ ﺁﻧﭽﻪ ﻋﺰﯾﺰﺍﻥ ﻣﺬﺍﮐﺮﻩﮐﻨﻨﺪﻩ ﺗﻮﺻﯿﻒ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ، ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻣﯿﺖ
ﺧﻮﺩ ﺑﻪﻧﻔﻊ ﺣﺮﯾﻒ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ
ﺩﺭ ﺁﻥ، ﻣﻨﺎﻓﻊ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻏﯿﺮ ﺍﺯ ﭼﻨﺪ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﺍﻧﺪﮎ ﻭ ﻏﯿﺮ ﻗﺎﺑﻞ ﺍﻫﻤﯿﺖ – ﭼﯿﺰﯼ ﺷﺒﯿﻪ ﮐﻼﻩ ﻫﻤﺎﻥ ﻋﺎﺑﺮ ﺩﺭﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺻﺪﺭ ﺍﯾﻦ ﻧﻮﺷﺘﻪ
- ﺩﯾﺪﻩ ﻧﺸﺪﻩ ﺍﺳﺖ . ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺧﺼﻮﺹ ﭘﯿﺶ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺑﺎ ﺍﺭﺯﯾﺎﺑﯽ ﻣﻔﺎﺩ ﺗﻮﺍﻓﻘﻨﺎﻣﻪ ﯾﺎﺩ ﺷﺪﻩ
ﻣﻄﺎﻟﺒﯽﺩﺍﺷﺘﻪﺍﯾﻢ ﮐﻪ ﺗﮑﺮﺍﺭ ﺁﻥ
ﺭﺍ ﺍﻃﺎﻟﻪ ﮐﻼﻡ ﺍﺭﺯﯾﺎﺑﯽ ﻣﯽﮐﻨﯿﻢ .
💈ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺗﻮﺍﻓﻘﻨﺎﻣﻪ ﺗﻘﺮﯾﺒﺎً ﻫﻤﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ ﮐﻪ ﺩﺭ ﭘﯽ
ﺁﻥ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﻭ ﺍﺩﺍﻣﻪ
ﻣﺬﺍﮐﺮﺍﺕ ﺭﺍ ﻓﻘﻂ ﺑﺮﺍﯼ ﻧﻬﺎﯾﯽ ﮐﺮﺩﻥ ﻭ ﺗﺜﺒﯿﺖ ﺍﻣﺘﯿﺎﺯﺍﺕ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺁﻣﺪﻩ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﻣﯽﮐﻨﺪ،
ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﯾﻦ، ﺗﻼﺵ ﺗﯿﻢﻣﺬﺍﮐﺮﻩﮐﻨﻨﺪﻩ ﺑﺎﯾﺪ ﺭﻭﯼ
ﺑﺎﺯ ﭘﺲ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﻭ ﭘﯿﺸﮕﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺗﺜﺒﯿﺖ ﺍﻣﺘﯿﺎﺯﺍﺗﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺗﻮﺍﻓﻖ ﮊﻧﻮ ﺑﻪ ﺣﺮﯾﻒ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﺪﻩ
ﺍﺳﺖ .
ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺯﻣﯿﻨﻪ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺑﻪ
ﺍﻇﻬﺎﺭﻧﻈﺮ ﺻﺮﯾﺢ « ﺁﻧﺘﻮﻧﯽ ﮐﻮﺭﺩﺯﻣﻦ » ، ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﮋﯾﺴﺖ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎﯾﯽ ﻭ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﺑﻪ ﮐﺎﺥ ﺳﻔﯿﺪ
ﺩﺭﺧﻮﺭ ﺗﻮﺟﻪﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺗﺼﺮﯾﺢ ﻣﯽﮐﻨﺪ؛
« ﺁﻧﭽﻪ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﺩﺭ ﺗﻮﺍﻓﻖ ﮊﻧﻮ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻗﺮﺍﺭ ﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﺗﻮﺍﻓﻖ ﻧﻬﺎﯾﯽ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ
ﻧﯿﺰ ﺩﺍﺷﺘﻪﺑﺎﺷﺪ، ﺣﺘﯽ ﺑﺎ ﺣﻤﻠﻪ
ﻧﻈﺎﻣﯽ ﺑﻪ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻭ ﺗﺄﺳﯿﺴﺎﺕ ﻫﺴﺘﻪﺍﯼ ﺁﻥ ﻫﻢ ﻗﺎﺑﻞ ﺩﺳﺘﺮﺳﯽ ﻧﺒﻮﺩ ! « ﺍﯾﻦ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ
ﭘﯿﺶ ﺍﺯ ﺍﻭ« ﻣﺎﯾﮑﻞ ﻫﺎﯾﺪﻥ» ﺭﺋﯿﺲ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ « ﺳﯿﺎ» ﺩﺭ ﺩﻭﻟﺖ ﺟﺮﺝ
ﺑﻮﺵ ﺍﻋﺘﺮﺍﻑ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻣﺘﺒﻮﻉ ﻭﯼ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﻭ ﭘﯽﺁﻣﺪﻫﺎﯼﺣﻤﻠﻪ ﻧﻈﺎﻣﯽ ﺑﻪ ﺗﺄﺳﯿﺴﺎﺕ
ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﻗﺖ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﺭﺯﯾﺎﺑﯽ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ ﻭ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﻗﻄﻌﯽ ﺭﺳﯿﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﮔﺰﯾﻨﻪ
ﻧﻈﺎﻣﯽ ﻋﻠﯿﻪ
ﺍﯾﺮﺍﻥ ﮐﻤﺘﺮﯾﻦ ﻧﺘﯿﺠﻪ
ﻣﻄﻠﻮﺑﯽ ! ﺩﺭ ﭘﯽ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﻧﻤﻮﻧﻪﻫﺎﯼ ﻓﺮﺍﻭﺍﻥ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺩﺳﺖ .
💈ﺍﮔﺮ ﻋﺰﯾﺰﺍﻥ ﺗﯿﻢ ﻣﺬﺍﮐﺮﻩﮐﻨﻨﺪﻩ ﮐﺸﻮﺭﻣﺎﻥ ﺑﭙﺬﯾﺮﻧﺪ ﮐﻪ ﻧﻪ ﺍﺯ
ﺭﻭﯼ ﻋﻤﺪ، ﺑﻠﮑﻪ ﺑﻪ
ﻏﻔﻠﺖ ﺩﺭ ﺗﻮﺍﻓﻘﻨﺎﻣﻪ ﮊﻧﻮ
ﺍﻣﺘﯿﺎﺯﺍﺗﯽ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺣﺮﯾﻒ ﺩﺍﺩﻩﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺣﻤﻠﻪ ﻧﻈﺎﻣﯽ – ﺑﺨﻮﺍﻧﯿﺪ ﺑﻠﻮﻑ ﺣﻤﻠﻪ ﻧﻈﺎﻣﯽ - ﻧﯿﺰ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻧﺎﻥﻗﺎﺑﻞ ﺩﺳﺘﺮﺳﯽ ﻧﺒﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ
! ﺍﮐﻨﻮﻥ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺴﺘﺮ ﻣﺬﺍﮐﺮﺍﺕ ﺭﺍ ﻓﺮﺻﺘﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﺎﺯﭘﺲﮔﯿﺮﯼ ﺍﻣﺘﯿﺎﺯﺍﺕ ﯾﺎﺩ ﺷﺪﻩ ﻭ ﭘﯿﺸﮕﯿﺮﯼ ﺍﺯﺗﺜﺒﯿﺖ ﻭ ﺭﺳﻤﯿﺖ ﯾﺎﻓﺘﻦ
ﺁﻥ ﺩﺭ ﺗﻮﺍﻓﻖ ﻧﻬﺎﯾﯽ ﺑﺪﺍﻧﻨﺪ ﻭ ﻧﻪ، ﺩﺍﺩﻥ ﺍﻣﺘﯿﺎﺯ ﺑﯿﺸﺘﺮ !
۲ - ﺩﺭ ﭼﺎﻟﺶ ﻫﺴﺘﻪﺍﯼ ﺩﻭﺍﺯﺩﻩ ﺳﺎﻟﻪ، ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺍﺻﻠﯽ، ﻟﻐﻮ ﺗﺤﺮﯾﻢﻫﺎﯼ ﻇﺎﻟﻤﺎﻧﻪ ﻭ ﻏﯿﺮﻗﺎﻧﻮﻧﯽ
ﺑﻮﺩ ﻭﻟﯽ ﺍﺧﺒﺎﺭ ﻭ ﮔﺰﺍﺭﺵﻫﺎﯼﺩﺭﺯ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺯ ﻣﺬﺍﮐﺮﺍﺕ
ﮐﻪ ﺷﻮﺍﻫﺪﯼ ﺍﺯ ﺻﺤﺖ ﺁﻥ ﻧﯿﺰ ﺩﺭ ﺩﺳﺖ ﺍﺳﺖ، ﺣﮑﺎﯾﺖ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺩﺍﺭﺩ، ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﺴﺌﻠﻪ ﺍﺻﻠﯽ ﺑﻪ
ﺣﺎﺷﯿﻪ ﺭﺍﻧﺪﻩﺷﺪﻩ ﻭ ﺑﺎ ﻭﻋﺪﻩﻫﺎﯼ ﺑﺎﺯ
ﻫﻢ « ﻧﺴﯿﻪ» ﺭﻭﺑﺮﻭﺳﺖ .
ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺍﯾﻦ ﮔﺰﺍﺭﺵ،
ﺁﻣﺮﯾﮑﺎﯾﯽﻫﺎ ﺍﺻﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﮐﻪ ﺭﮊﯾﻢ ﻭ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪﺗﺤﺮﯾﻢﻫﺎ ﺩﺳﺖ ﻧﺨﻮﺭﺩﻩ ﺑﺎﻗﯽ ﺑﻤﺎﻧﺪ ﻭ ﺗﻨﻬﺎ
ﺑﺨﺸﯽ ﺍﺯ ﺁﻥﺭﺍ - ﮐﻪ ﺧﻮﺍﻫﯿﻢ ﺩﯾﺪ
ﺍﻫﻤﯿﺖ ﭼﻨﺪﺍﻧﯽ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻭ ﺑﻪ ﻭﻋﺪﻩ ﻧﺴﯿﻪ ﺷﺒﯿﻪ ﺍﺳﺖ - ﺑﻪ ﺣﺎﻟﺖ « ﺗﻌﻠﯿﻖ» ﻭ ﻧﻪ «ﻟﻐﻮ» ﺩﺭ
ﺁﻭﺭﻧﺪ . ﯾﻌﻨﯽﺗﺤﺮﯾﻢﻫﺎ ﺭﺍ ﻫﻤﭽﻨﺎﻥ ﺑﻪ
ﻋﻨﻮﺍﻥ «ﺷﻤﺸﯿﺮ ﺩﺍﻣﻮﮐﻠﻮﺱ » ﺑﺮ ﺳﺮﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻫﺴﺘﻪﺍﯼ – ﺑﺨﻮﺍﻧﯿﺪ ﺍﻗﺘﺪﺍﺭ ﻭ ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ - ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻧﮕﺎﻩ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺩﺍﺷﺖ .
⛔ ﺗﻮﺿﯿﺢ ﺁﻥ ﮐﻪ ﺗﺤﺮﯾﻢﻫﺎ ﺭﺍ ﻋﻤﺪﺗﺎً ﺑﻪ ﭼﻬﺎﺭ ﺩﺳﺘﻪ ﺗﻘﺴﯿﻢ
ﮐﺮﺩﻩﺍﻧﺪ :
ﺍﻭﻝ : ﺗﺤﺮﯾﻢﻫﺎﯼ ﺷﻮﺭﺍﯼ
ﺍﻣﻨﯿﺖ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻣﻠﻞ « U.N.SANCTIONS »ﺁﻣﺮﯾﮑﺎﯾﯽﻫا ﻣﯽﮔﻮﯾﻨﺪ
ﺍﯾﻦ ﺑﺨﺶ ﺍﺯﺗﺤﺮﯾﻢﻫﺎ ﺑﯽﮐﻢ ﻭ ﮐﺎﺳﺖ ﻭ
ﺑﺪﻭﻥ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺑﺎﻗﯽ ﻣﯽﻣﺎﻧﺪ ﻭ ﺍﺩﻋﺎ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ ﮐﻪ ﻟﻐﻮ ﯾﺎ ﺗﻌﻠﯿﻖ ﺁﻥ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﺷﻮﺭﺍﯼ ﺍﻣﻨﯿﺖ
ﺳﺎﺯﻣﺎﻥﻣﻠﻞ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﭘﺮﺳﺶ
ﭘﺎﺳﺦ ﻧﻤﯽﺩﻫﻨﺪ ﮐﻪ ﻣﮕﺮ ۵ + ۱، ﺍﺯﺳﻮﯼ ﻫﻤﺎﻥ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻣﻠﻞ
ﺑﻪ ﭼﺎﻟﺶ ﻫﺴﺘﻪﺍﯼ ﺑﺎ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻧﯿﺎﻣﺪﻩﺍﻧﺪ؟ !
ﺩﻭﻡ : ﺗﺤﺮﯾﻢﻫﺎﯼ
ﺍﺗﺤﺎﺩﯾﻪ ﺍﺭﻭﭘﺎ »
E.U. SANCTIONS .
ﺣﺮﯾﻒ ﺍﯾﻦ ﺑﺨﺶ ﺍﺯ
ﺗﺤﺮﯾﻢﻫﺎ ﺭﺍ ﻧﯿﺰ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﺍﺯ ﻣﺬﺍﮐﺮﺍﺕ ﻭ ﻋﻤﺪﺗﺎً ﻏﯿﺮ ﻫﺴﺘﻪﺍﯼ ﺍﺭﺯﯾﺎﺑﯽ ﻣﯽﮐﻨﺪ .
ﮔﻔﺘﻨﯽ ﺍﺳﺖ ﻣﺘﺄﺳﻔﺎﻧﻪ
ﺗﯿﻢ ﻣﺬﺍﮐﺮﻩﮐﻨﻨﺪﻩ ﮐﺸﻮﺭﻣﺎﻥ ﺑﯿﺸﺘﺮﯾﻦ -ﺑﺨﻮﺍﻧﯿﺪ ﺍﺻﻠﯽﺗﺮﯾﻦ -
ﺑﺨﺶ ﺍﺯ ﻣﺬﺍﮐﺮﺍﺕ ﺭﺍ ﺭﻭﯼ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﻣﺘﻤﺮﮐﺰ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺳﻪ ﮐﺸﻮﺭ ﺍﺭﻭﭘﺎﯾﯽ ﻓﺮﺍﻧﺴﻪ، ﺍﻧﮕﻠﯿﺲ ﻭ
ﺁﻟﻤﺎﻥ ﺭﺍ،ﺗﺎ ﺣﺪﻭﺩﯼ ﻭ ﺩﻭ ﮐﺸﻮﺭ
ﭼﯿﻦ ﻭ ﺭﻭﺳﯿﻪ ﺭﺍ ﺗﻘﺮﯾﺒﺎً ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﮐﺎﻣﻞ ﺍﺯ ﺩﻭﺭ ﻣﺬﺍﮐﺮﺍﺕ ﺧﺎﺭﺝ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ! ﮐﻪ ﻣﺬﺍﮐﺮﺍﺕ
ﭘﯽﺩﺭﭘﯽ ﻭﻃﻮﻻﻧﯽﻣﺪﺕ ﺑﺎ ﻃﺮﻑ
ﺁﻣﺮﯾﮑﺎﯾﯽ - ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﻣﺬﺍﮐﺮﺍﺕ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﺴﻘﻂ - ﻧﻤﻮﻧﻪ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺻﺪ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ
ﻣﯽﺭﺳﺪ
ﺣﻀﻮﺭ ﺧﺎﻧﻢ ﺍﺷﺘﻮﻥ ﺗﻨﻬﺎ
ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﺬﺍﮐﺮﺍﺕ ﺳﻪﺟﺎﻧﺒﻪ ! ﺗﻠﻘﯽ ﺷﻮﺩ ! ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺣﺪﯾﺚ ﻣﻔﺼﻠﯽ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻧﻮﺷﺘﻪ
ﺟﺪﺍﮔﺎﻧﻪﺍﯼ ﻣﯽﻃﻠﺒﺪ .
ﺳﻮﻡ : ﺗﺤﺮﯾﻢﻫﺎﯼ ﮐﻨﮕﺮﻩ »»
C. SANCTIONS .
ﺗﯿﻢ ﻣﺬﺍﮐﺮﻩﮐﻨﻨﺪﻩ
ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﺍﻋﻼﻡ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﻟﻐﻮ ﯾﺎ ﺗﻌﻠﯿﻖﺍﯾﻦ ﺑﺨﺶ ﺍﺯ ﺗﺤﺮﯾﻢﻫﺎ
ﺍﺧﺘﯿﺎﺭﯼ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻭ ﺗﻨﻬﺎ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﻟﺰﻭﻡ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﻌﻠﯿﻖ ﺁﻥ ﺑﻪ ﮐﻨﮕﺮﻩ ﺗﻮﺻﯿﻪ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ
ﭘﺎﺩﺭﻣﯿﺎﻧﯽ ﮐﻨﺪ !
ﭼﻬﺎﺭﻡ : ﺗﺤﺮﯾﻢﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ
ﺍﺯ ﺳﻮﯼ ﺭﺋﯿﺲ ﺟﻤﻬﻮﺭ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ – ﺩﻭﻟﺖ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ - ﻭﺿﻊ ﺷﺪﻩﺍﻧﺪ . ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﮔﺰﺍﺭﺵﻫﺎﯼ ﻣﻮﺟﻮﺩ،ﺁﻣﺮﯾﮑﺎﯾﯽﻫﺎ ﺍﻋﻼﻡ
ﮐﺮﺩﻩﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﻓﻘﻂ ﺑﺨﺸﯽ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺗﺤﺮﯾﻢﻫﺎ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﭘﺬﯾﺮﺵ ﻣﻘﺪﻣﺎﺕ ﺁﻥ ﺍﺯ ﺳﻮﯼ ﺍﯾﺮﺍﻥ – ﺑﺨﻮﺍﻧﯿﺪﺑﺎﺝﻫﺎﯼ ﺗﺤﻤﯿﻠﯽ – ﺑﻪ ﺣﺎﻟﺖ ﺗﻌﻠﯿﻖ – ﻭ ﻧﻪ ﻟﻐﻮ - ﺩﺭ ﻣﯽﺁﻭﺭﻧﺪ .
ﻭ ﺍﻣﺎ ﺍﯾﻦ ﺑﺨﺶ ﺍﺯ
ﺗﺤﺮﯾﻢﻫﺎ ﺭﺍ ﻧﯿﺰ ﺑﻪ ﺩﻭ ﻧﻮﻉ ﺗﻘﺴﯿﻢ ﮐﺮﺩﻩﺍﻧﺪ :
ﺍﻟﻒ : ﺗﺤﺮﯾﻢﻫﺎﯼ ﺍﻭﻟﯿﻪ PRIMERY
SANCTIONS . ﺍﯾﻦ
ﺑﺨﺶ ﺍﺯ ﺗﺤﺮﯾﻢﻫﺎ ﺷﺎﻣﻞ
ﺷﺮﮐﺖﻫﺎ، ﻣﺆﺳﺴﺎﺕ ﻭ ﺷﺨﺼﯿﺖﻫﺎﯼ ﺣﻘﯿﻘﯽ ﻭ ﺣﻘﻮﻗﯽ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎﯾﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺗﺠﺎﺭﯼ،ﻋﻠﻤﯽ ﻭ … ﺑﺎ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻣﻨﻊ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﺗﺨﻠﻒ ﺑﻪ ﺟﺮﯾﻤﻪﻫﺎﯼ ﺳﻨﮕﯿﻦ
ﻣﺤﮑﻮﻡ ﻣﯽﮐﻨﺪ . ﺁﻣﺮﯾﮑﺎﯾﯽﻫﺎ ﺍﻋﻼﻡ ﮐﺮﺩﻩﺍﻧﺪﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺑﺨﺶ ﺍﺯ ﺗﺤﺮﯾﻢﻫﺎ
ﺭﺍ ﻧﻪ ﻟﻐﻮ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﻧﻪ ﺑﻪ ﺣﺎﻟﺖ ﺗﻌﻠﯿﻖ ﺩﺭﻣﯽﺁﻭﺭﻧﺪ !
ﺏ : ﺑﺨﺶ ﺩﻭﻡ ﺍﺯ
ﺗﺤﺮﯾﻢﻫﺎﯼ ﺩﻭﻟﺖ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ، ﺗﺤﺮﯾﻢﻫﺎﯼ ﺛﺎﻧﻮﯾﻪ
« SECONDARY
SANCTIONS » ﺍﺳﺖ
ﮐﻪ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺁﻥ
ﺷﺮﮐﺖﻫﺎ ﻭ ﻣﺆﺳﺴﺎﺕ ﻭ
ﺍﺷﺨﺎﺹ ﺣﻘﯿﻘﯽ ﻭ ﺣﻘﻮﻗﯽ ﻏﯿﺮ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎﯾﯽ ﺍﺯ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺗﺠﺎﺭﯼ ﻭ ﻋﻠﻤﯽ ﻭ … ﺑﺎ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻣﻨﻊ ﺷﺪﻩﺍﻧﺪ .
💈ﺁﻣﺮﯾﮑﺎﯾﯽﻫﺎ ﺍﻋﻼﻡ ﮐﺮﺩﻩﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﻓﻘﻂ ﺍﯾﻦ ﺑﺨﺶ ﺍﺯ ﺗﺤﺮﯾﻢﻫﺎ ﺭﺍ،
ﺁﻧﻬﻢ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺪﺕ ۲ ﺳﺎﻝ ﺑﻪ ﺣﺎﻟﺖ ﺗﻌﻠﯿﻖ ﺩﺭ
ﻣﯽﺁﻭﺭﻧﺪ ﻭ ﺍﯾﻦﺗﻌﻠﯿﻖ ﻧﺎﭼﯿﺰ ﻭ ﮐﻢﺍﻫﻤﯿﺖ
ﺗﺤﺮﯾﻢﻫﺎ ﺭﺍ ﻧﯿﺰ ﺑﺎ ﺩﻭ ﻗﯿﺪ ﻣﺤﺪﻭﺩ ﮐﺮﺩﻩﺍﻧﺪ .
ﻗﯿﺪ ﺍﻭﻝ ﺁﻥ ﮐﻪ ﺁﮊﺍﻧﺲ
ﺑﯿﻦﺍﻟﻤﻠﻠﯽ ﺍﻧﺮﮊﯼ ﺍﺗﻤﯽ – ﮐﻪ
ﺑﺎﺭﻫﺎ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﮐﺎﻣﻞ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎﺳﺖ - ﭘﺎﯾﺒﻨﺪﯼ
ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﻪ ﺗﻌﻬﺪﺍﺗﺶ ﺩﺭ
ﺗﻮﺍﻓﻖ ﻧﻬﺎﯾﯽ ﺭﺍ ﺗﺄﯾﯿﺪ ﮐﻨﺪ ! ﺗﻮﺟﻪ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ ﮐﻪ ﺁﮊﺍﻧﺲ ﻃﯽ ۱۲ ﺳﺎﻝ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﻋﻠﯽﺭﻏﻢ ﺑﺎﺯﺭﺳﯽﻫﺎﯼﻓﺮﺍﺗﺮ ﺍﺯ ان پی تی ﻭ ﭘﺎﺩﻣﺎﻥ ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ ﻭ ﺣﺘﯽ ﺑﺎﺯﺭﺳﯽﻫﺎﯼ ﺳﺮﺯﺩﻩ« ﺍﺯ ﻫﺮ
ﻧﻘﻄﻪ ﺩﺭ ﻫﺮ ﺯﻣﺎﻥ » - ﻧﺎﺷﯽ ﺍﺯ ﭘﺬﯾﺮﺵ ﺩﺍﻭﻃﻠﺒﺎﻧﻪ ﭘﺮﻭﺗﮑﻞ ﺍﻟﺤﺎﻗﯽ - ﻫﺮﮔﺰ ﺣﺎﺿﺮ ﺑﻪ ﺍﻋﻼﻡ ﺻﻠﺢﺁﻣﯿﺰ ﺑﻮﺩﻥ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖﻫﺴﺘﻪﺍﯼ ﮐﺸﻮﺭﻣﺎﻥ ﻧﺸﺪﻩ
ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﻪ ﻗﻮﻝ ﺍﻟﺒﺮﺍﺩﻋﯽ - ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺑﺮﮐﻨﺎﺭﯼ - ﺍﻗﺪﺍﻣﺎﺗﺶ ﺳﯿﺎﺳﯽ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻧﻪ ﻓﻨﯽ ﻭ
ﺣﻘﻮﻗﯽ ﮐﻪ
ﻭﻇﯿﻔﻪ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﺷﺪﻩ ﺁﮊﺍﻧﺲ
ﺍﺳﺖ .
ﻗﯿﺪ ﺩﻭﻡ : ﺗﻨﻬﺎ ﺁﻥ
ﺩﺳﺘﻪ ﺍﺯ ﺗﺤﺮﯾﻢﻫﺎﯼ ﻣﺬﮐﻮﺭ ﺩﺭ ﺑﺨﺶ ﺗﺤﺮﯾﻢﻫﺎﯼ ﺛﺎﻧﻮﯾﻪ ﺑﻪ ﺣﺎﻟﺖ ﺗﻌﻠﯿﻖ ﺩﺭﻣﯽﺁﯾﺪ ﮐﻪ ﻋﻠﯿﻪ
ﻓﻌﺎﻟﯿﺖﻫﺴﺘﻪﺍﯼ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻭﺿﻊ ﺷﺪﻩ
ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﻘﯿﻪ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﺷﺎﻣﻞ ﺍﺗﻬﺎﻣﺎﺗﯽ ﻧﻈﯿﺮ ﻧﻘﺾ ﺣﻘﻮﻕ ﺑﺸﺮ ! ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﻮﺷﮏﻫﺎﯼ ﺑﺎﻟﺴﺘﯿﮏ !
ﺗﺮﺩﯾﺪ ﺩﺭ ﺗﻮﻟﯿﺪ
ﺳﻼﺡﺷﯿﻤﯿﺎﯾﯽ ! ﺣﻤﺎﯾﺖ ﺍﺯ ﺗﺮﻭﺭﯾﺴﻢ -! ﺣﻤﺎﯾﺖ ﺍﺯ ﺣﺰﺏﺍﻟﻠﻪ، ﺣﻤﺎﺱ، ﺟﻬﺎﺩ ﺍﺳﻼﻣﯽ، ﺍﻧﻘﻼﺑﯿﻮﻥ
ﯾﻤﻦ ﻭ … – ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ
ﺑﺎ ﻃﺮﺡ ﺻﻠﺢ ﺧﺎﻭﺭﻣﯿﺎﻧﻪ
- ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﺑﺎ ﺑﻪ ﺭﺳﻤﯿﺖ ﺷﻨﺎﺧﺘﻦ ﺭﮊﯾﻢ ﺻﻬﯿﻮﻧﯿﺴﺘﯽ – ﻭ … ﺍﺳﺖ
ﺑﻪ ﻗﻮﺕ ﺧﻮﺩ ﺑﺎﻗﯽ ﻣﯽﻣﺎﻧﺪ !
💈ﺑﺎﯾﺪ ﺗﻮﺟﻪ ﺩﺍﺷﺖ ﮐﻪ ﺍﺯ ﻣﺠﻤﻮﻉ ۱۸ « ﻓﺮﻣﺎﻥ ﺍﺟﺮﺍﯾﯽ» ﺭﺅﺳﺎﯼ ﺟﻤﻬﻮﺭ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﺤﺮﯾﻢ
ﺍﯾﺮﺍﻥ، ﻓﻘﻂ ۲
ﻣﻮﺭﺩ ﺁﻥ ﻋﻠﯿﻪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﻫﺴﺘﻪﺍﯼ ﮐﺸﻮﺭﻣﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﻭ ۱۶ ﻣﻮﺭﺩ ﺩﯾﮕﺮ ﺑﻪ ﺍﺗﻬﺎﻣﺎﺗﯽ ﻧﻈﯿﺮ ﻧﻘﺾ ﺣﻘﻮﻕ ﺑﺸﺮ، ﺳﺎﺧﺖ ﻣﻮﺷﮏﻫﺎﯼ ﺑﺎﻟﺴﺘﯿﮏ ﻭ … ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺍﺳﺖ
ﻭ ﺍﯾﻦ ﻧﮑﺘﻪ ﻧﯿﺰ ﮔﻔﺘﻨﯽ
ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺷﺪﯾﺪﺗﺮﯾﻦ ﺗﺤﺮﯾﻢﻫﺎ ﻋﻠﯿﻪ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺩﺭ ﺩﻭﺭﻩ ﺍﻭﺑﺎﻣﺎﯼ ﺩﻣﻮﮐﺮﺍﺕ ﻭﺿﻊ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺍﺯ ۱۰ ﻣﺼﻮﺑﻪ ﮐﻨﮕﺮﻩﺩﺭ ﺗﺤﺮﯾﻢ ﮐﺸﻮﺭﻣﺎﻥ ۶ ﻣﺼﻮﺑﻪ ﺁﻥ، ﯾﻌﻨﯽ ﺑﯿﺸﺘﺮﯾﻦ ﺁﻧﻬﺎ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﮐﻨﮕﺮﻩ ﺩﺭ
ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﺩﻣﻮﮐﺮﺍﺕﻫﺎ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ .
ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻮﺟﻪ ﺟﺮﯾﺎﻧﺎﺕ
ﺁﻣﺮﯾﮑﺎﮔﺮﺍ - ﺁﻣﺮﯾﮑﻮﻓﯿﻞ - ﮐﻪ ﺳﺎﺩﻩﻟﻮﺣﺎﻧﻪ ﺗﺼﻮﺭ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ ﺩﻭ ﺣﺰﺏ ﺩﻣﻮﮐﺮﺍﺕ ﻭ ﺟﻤﻬﻮﺭﯾﺨﻮﺍﻩ
ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﺩﺭﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﺎ ﺍﯾﺮﺍﻥ
ﺍﺳﻼﻣﯽ، ﻧﮕﺎﻩﻫﺎﯼ ﻣﺘﻔﺎﻭﺗﯽ ﺩﺍﺭﻧﺪ !
۳ - ﺷﻮﺍﻫﺪ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﻭ ﺍﻇﻬﺎﺭﺍﺕ ﻣﻘﺎﻣﺎﺕ ﺭﺳﻤﯽ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ - ﺍﻋﻢ ﺍﺯﺩﻣﻮﮐﺮﺍﺕ ﻭ ﺟﻤﻬﻮﺭﯾﺨﻮﺍﻩ
- ﮐﻤﺘﺮﯾﻦ ﺗﺮﺩﯾﺪﯼ ﺑﺎﻗﯽ ﻧﻤﯽﮔﺬﺍﺭﺩ ﮐﻪﺗﺤﺮﯾﻢﻫﺎ ﻓﻘﻂ ﺑﻪ ﺑﻬﺎﻧﻪ
ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻫﺴﺘﻪﺍﯼ ﮐﺸﻮﺭﻣﺎﻥ ﻭﺿﻊ ﺷﺪﻩﺍﻧﺪﻭ ﻫﺪﻑ ﺍﺻﻠﯽ ﺍﺯ ﺁﻥ،
ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﺎ ﺍﺳﺎﺱ ﺍﻧﻘﻼﺏ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﻭ ﺍﻗﺘﺪﺍﺭ ﺭﻭﺯﺍﻓﺰﻭﻥ ﻧﻈﺎﻡ ﻭ ﺑﺎﺯﮔﺸﺖ ﺑﻪ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﻏﺎﺭﺗﮕﺮﯼ ﻭ
ﭼﭙﺎﻭﻝ ﺛﺮﻭﺕﻣﻠﯽ ﺍﺯ ﺳﻮﯼ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﻭ
ﻣﺘﺤﺪﺍﻧﺶ ﺍﺳﺖ ﻭ …
ﻭ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﮔﻔﺘﻨﯽ ﺍﺳﺖ ﺩﯾﺮﻭﺯ
ﺁﻗﺎﯼ ﻇﺮﯾﻒ ﻭﺯﯾﺮ ﻣﺤﺘﺮﻡ ﺍﻣﻮﺭ ﺧﺎﺭﺟﻪ، ﺩﺭ ﻣﺴﻘﻂ ﺗﺄﮐﯿﺪ ﮐﺮﺩ ﮐﻪ «ﻟﻐﻮ ﮐﺎﻣﻞ ﺗﺤﺮﯾﻢﻫﺎ ﻭ
ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﻇﺮﻓﯿﺖ ﻏﻨﯽﺳﺎﺯﯼ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻣﻬﻢﺗﺮﯾﻦ ﻣﺤﻮﺭ ﻣﺬﺍﮐﺮﺍﺕ
ﺍﺳﺖ .» ﻭ ﺍﯾﻦ ﻧﮕﺎﻩ ﺍﺯ
ﺟﺪﯾﺖ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺩﺭ ﺣﻔﻆ ﻣﻨﺎﻓﻊ ﻣﻠﯽﮐﺸﻮﺭﻣﺎﻥ ﺣﮑﺎﯾﺖ ﻣﯽﮐﻨﺪ .
💈ﺍﯾﻦ ﻭﺟﯿﺰﻩ ﺑﻪ ﺩﺭﺍﺯﺍ ﮐﺸﯿﺪ ﻭ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﻫﻤﭽﻨﺎﻥ ﺑﺎﻗﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪﻧﻮﺑﺖ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﻣﻮﮐﻮﻝ
ﻣﯽﮐﻨﯿﻢ ﻭﻟﯽ ﺍﯾﻦ ﻧﮑﺘﻪ ﺭﺍ ﻧﻤﯽﺗﻮﺍﻥ ﻧﺎﮔﻔﺘﻪ ﺭﻫﺎ ﮐﺮﺩ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﺩﺭ ﺗﻮﺍﻓﻖ ﻧﻬﺎﯾﯽ، « ﺗﺤﺮﯾﻢ»
ﻫﺎ ﯾﻌﻨﯽ ﻣﻮﺿﻮﻉﺍﺻﻠﯽ ﻣﺬﺍﮐﺮﺍﺕ ﮐﻤﺎﮐﺎﻥ
ﺑﻪ ﻗﻮﺕ ﺧﻮﺩ ﺑﺎﻗﯽ ﺑﺎﺷﺪ، ﭼﻪ ﺩﺳﺘﺎﻭﺭﺩ ﻗﺎﺑﻞ ﻣﻼﺣﻈﻪﺍﯼ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﻣﺬﺍﮐﺮﺍﺕ ﻗﺎﺑﻞ ﺍﺭﺍﺋﻪ
ﺍﺳﺖ؟ ﺟﺰﺁﻥ ﮐﻪ ﻣﻄﻤﺌﻦ ﺑﺎﺷﯿﻢ
ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﻗﺎﺑﻞ ﺍﻋﺘﻤﺎﺩ ﻧﯿﺴﺖ ﻭ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﻇﺮﻓﯿﺖﻫﺎ ﻭ ﺗﻮﺍﻧﻤﻨﺪﯼﻫﺎﯼ ﺧﻮﺩ ﺑﺎﺯﮔﺮﺩﯾﻢ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ
ﺻﻮﺭﺕ،ﺗﺤﺮﯾﻢﻫﺎ ﺑﻪ ﯾﮏ ﺩﺭﮔﯿﺮﯼ
ﻓﺮﺳﺎﯾﺸﯽ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﻭ ﺍﯾﻦ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺻﺪﻫﺎ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﺍﺯ ﻧﺎﺗﻮﺍﻧﯽ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﻭ ﻣﺘﺤﺪﺍﻧﺶ
ﺑﺮﺍﯼ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺍﯾﻦ ﺟﻨﮓ ﻓﺮﺳﺎﯾﺸﯽ ﺩﺭ ﺩﺳﺖ ﺍﺳﺖ .