بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل
این وبلاگ در راستای بصیرت بخشی به افراد جامعه است.
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220)
امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)
نداشتن بصیرت مثل نداشتن چشم است؛ راه را انسان نمی‌بیند. بله، عزم هم دارید، اراده هم دارید، اما نمی‌دانید کجا باید بروید. (۹۲/۱۰/۱۹)

تعریفی بسیار زیبا از بصیرت :
ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ.
آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟
ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ...
آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ:
مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد...
ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی

برزیل: با وجود رأی مخالف تقریباً نیمی از رای دهندگان ،دیلما روسف بار دیگر به عنوان رئیس جمهوری برزیل انتخاب شد. نتیجه آراء انتخابات ریاست جمهوری برزیل ، به خانم روسف اجازه می دهد تا در یک دوره چهار ساله دیگر تلاش کند اقتصاد برزیل را که در دوره ای رو به شکوفایی بود، احیا گردد. روسف شصت و شش ساله که در جوانی یک چریک مارکسیست بود، بر نارضایتی مردم از وضعیت اقتصادی، خدمات عمومی ضعیف و فساد چیره شد و نهایتاً با اختلاف اندکی توانست در دور دوم انتخابات پیروز شود. این چهارمین دوره پیروزی حزب کارگر هم محسوب می شود و حالا پس از یک کارزار انتخاباتی نفس گیر، روسف که پیروزی خود را وامدار طبقات پایین اقتصادی برزیل است، نیاز دارد تا ارائه خدمات اجتماعی را با شدت بیشتری ادامه دهد.

اوکراین: احزاب حامی غرب و موتلفین رئیس جمهور پترو پوروشنکو پیروز قاطع انتخابات دیروز در اوکراین شدند. ناظرین سازمان همکاری و امنیت اروپا سلامت انتخابات را تایید کردند و گفتند قدم مثبتی در راه دموکراسی بوده است. سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، اعلام کرد مسکو نیز نتایج انتخابات را به رسمیت خواهد شناخت. انتخابات در تمامی اراضی کشور برگزار شد مگر شبه جزیره کریمه که توسط مسکو به خاک روسیه الحاق شده است و برخی مناطق شرقی کشور که تحت کنترل نیروهای شورشی و جمهوری های خودخوانده لوهانسک و دونتسک هستند.

تونس: حزب اسلام گرای النهضه که تا پیش از این قوی ترین نیروی سیاسی به شمار می آمد شکست در انتخابات تونس را پذیرفت و به همتای سکولار خود حزب ندا تونس تبریک گفت. لطفی زیتون، از سران النهضه به خبرنگار رویترز گفت، این حزب خواهان تشکیل دولت وحدتی است که النهضه نیز در آن حضور داشته باشد طبق آمار اولیه، حزب سکولار ندا تونس که شامل جمع متکثری از مخالفین اسلام گرایان می شود، در صدر قرار گرفت و 83 کرسی به خود اختصاص داد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۱۱
رهرو ولایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی