بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل
این وبلاگ در راستای بصیرت بخشی به افراد جامعه است.
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220)
امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)
نداشتن بصیرت مثل نداشتن چشم است؛ راه را انسان نمی‌بیند. بله، عزم هم دارید، اراده هم دارید، اما نمی‌دانید کجا باید بروید. (۹۲/۱۰/۱۹)

تعریفی بسیار زیبا از بصیرت :
ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ.
آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟
ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ...
آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ:
مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد...
ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی


‍ ‍ ‍ ‍ •┈┈••✾•💫 بسم الله الرحمن الرحیم 💫•✾••┈┈•
♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫

◀️وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب در نشست اخیر خود که به درخواست دولت کویت برگزار شد، درباره سوریه اظهارنظر کردند. این نشست در حالی منعقد گردید که عربستان پیشتر و چند روز عقب از آزادی حلب، خواستار نشست فوری سازمان ملل در موضوع حلب و سوریه شده بود که آزادسازی حلب درخواست عربستان را به محاق برده و بی اثر کرد. بررسی وضعیت میدانی و نقش‌آفرینی بازیگران عرصه‌ی سوریه محور عمده‌ی گفتگوهای نشست اخیر اتحادیه عرب بوده است که دولت‌های عضو نظرات خود نسبت به وضعیت و موقعیت سوریه در شرایط کنونی را بیان کردند. بیشتر دولت‌های حاضر در نشست، موضعی نزدیک به ریاض اتخاذ کرده و از نقض قوانین بین‌المللی در سوریه سخن گفتند.
✅لزوم آغاز فرایند سیاسی
در میان این دولت‌ها تنها مصر بود که در جنگ روانی و دیپلماتیک طراحی شده از سوی سعودی‌ها به ایفای نقش نپرداخته و از لزوم همکاری همه‌ی طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای آغاز فرایند سیاسی در سوریه سخن گفت.
✳️ارزیابی و تحلیل
1⃣نشست اخیر اتحادیه عرب صرفاً در جهت تداوم و تکمیل جنگ رسانه‌ای و روانی علیه محور مقاومت برگزار شده است. جنگی که رسانه‌های مغرض و مرتجع عربی با تکنیک‌های حرفه‌ای رسانه‌ای توانستند تا حدودی از آن پیروز بیرون آمده و با مدیریت دقیق رسانه‌ای، آزادسازی حلب را به نقض قوانین بین‌المللی و حقوق انسانی گره بزنند.
2⃣رسانه‌های غربی و عربی تا کنون توانسته‌اند در پروژه‌ها‌ی مختلف هماهنگ و منسجم عمل کرده و هزینه‌های کنشگری محور مقاومت در منطقه را افزایش داده و موفقیت راهبردهای آن را به تعویق بیندازند. مصادیق این موضوع در آزادسازی فلوجه، تکریت، موصل عراق و حلب سوریه خود را به نمایش گذاشته است. لذا خنثی‌سازی نبرد رسانه‌های مرتجع و رد اتهامات آن‌ها و همچنین به نمایش گذاشتن صداقت و رفتار و منش انقلابی و ضد استکباری و ضد صهیونیستی محور مقاومت، به تدوین چشم‌اندازی مشخص در حوزه رسانه‌های بین‌المللی نیاز دارد. به‌طوری که ضمن اثرگذاری بر افکار عمومی جهان عرب، بتواند توطئه‌ها و طرح‌های طرف مقابل را نیز خنثی کند. رهبر معظم انقلاب نیز در سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه به این موضوع اشاره کرده و لزوم:«توسعه کمی و کیفی رسانه‌های فرامرزی با زبان‌های رایج بین‌المللی» را مورد توجه قرار داده‌اند.
3⃣موضوع قابل توجه در نشست اخیر اتحادیه عرب، موضع‌گیری منطقی و عقلایی مصر در قبال بحران سوریه بوده است که شکاف قاهره و ریاض را به نمایش گذاشته و حرکت عاقلانه و مستقلانه مصر را به اثبات می‌رساند. حتی سخنان اخیر بشار اسد در مورد اینکه «اگر رئیس جمهور السیسی نبود شاید حلب آزاد نمی‌شد.» نشان از همکاری و همسویی مصر با اهداف محور مقاومت دارد.
4⃣آنچه در این میان می‌تواند عربستان را در تنگنا قرار داده و موازنه‌ی قوا را به نفع محور مقاومت تغییر دهد مهیای تمهیدات لازم برای حرکت به سمت احیای روابط بین ایران و مصر است. با توجه به مسائل مشترک بین طرفین، مانند مبارزه با تروریسم، سوریه، نفت، سابقه تمدنی و...برقراری روابط بین دو کشور امکان‌پذیر است. در این میان روسیه با توجه به اینکه روابط نزدیکی با هر دو کشور ایران و مصر دارد، می‌تواند پیش‌قدم شده و نقش میانجی را در احیای روابط ایفا کند.


https://telegram.me/basiratafzaeivataamol
♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۰/۰۲
رهرو ولایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی