بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل
این وبلاگ در راستای بصیرت بخشی به افراد جامعه است.
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220)
امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)
نداشتن بصیرت مثل نداشتن چشم است؛ راه را انسان نمی‌بیند. بله، عزم هم دارید، اراده هم دارید، اما نمی‌دانید کجا باید بروید. (۹۲/۱۰/۱۹)

تعریفی بسیار زیبا از بصیرت :
ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ.
آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟
ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ...
آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ:
مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد...
ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی

‍ ‍ ‍ ‍ •┈┈••✾•💫 بسم الله الرحمن الرحیم 💫•✾••┈┈•
♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫

⬅️«نابودی اسرائیل تا ۲۵ سال دیگر» شعار است یا واقعیت؟
📌«ملت، عاشق مبارزه‌ى با صهیونیست‌ها است» به عنوان مهم‌ترین جمله‌ی ایشان در سال 93 و عبارت «رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید» به‌عنوان مهم‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین جمله‌ی رهبر انقلاب اسلامی در سال 94 از نگاه مردم انتخاب شد.
🔹در این میان، مسأله‌ای که برای برخی افراد ابهام‌آلود بوده، تردید میان شعاری‌بودن یا راهبردی‌بودن جمله‌ی «رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید» بوده است که صاحب‌نظران به سه دسته تقسیم شدند:
➕دسته‌ی نخست معتقدند که این بیان، صرفا یک شعار و یک رجزخوانی در میدان نبرد بوده است. آن‌ها بر این باورند که رهبری عدد «25 سال» را در پاسخ به ادعای واهی رژیم صهیونیستی مبنی بر آن‌که با انجام مذاکرات هسته‌ای تا 25 سال خیال‌مان از ایران راحت شده است، مطرح شد.
🔗آنان می‌گویند که چه بسا اگر مقامات رژیم صهیونیستی به‌جای عدد 25 سال، از 20 یا 30 سال استفاده می‌کردند، رهبری نیز از همان عدد برای اعلام زمان نابودی رژیم صهیونیستی بهره می‌گرفتند.
➕دسته‌ی دوم بر این باورند که طرح این شعار، مبتنی بر #راهبرد_عمیقی بوده که رهبری با توجه به آن راهبرد، آن را علنی مطرح کرده‌اند. به عبارت دیگر این‌قبیل صاحب‌نظران معتقدند که این #پیش‌گویی_سیاسی») میوه‌ی راهبرد کلان جمهوری اسلامی در مبارزه‌ی علنی با رژیم صهیونیستی است و اصلا موضوع جدیدی به حساب نمی‌آید.
🔗آنان طرح «عدم وجود خارجی رژیم صهیونیستی تا 25 سال آینده» را مبتنی بر واقعیات موجود اسرائیل می‌دانند و برای آن دلایلی نظامی، امنیتی، قومی، منطقه‌ای و سیاسی ارائه کرده‌اند.
➕دسته‌ی سوم معتقدند که این موضوع، در ابتدای امر (هنگام بیان جمله در شهریور 94 توسط رهبری) جنبه‌ی رجزخوانی در میدان نبرد داشته و رفته‌رفته تبدیل به «هدفی مقطعی» شده است.
🔗این دسته نیز مانند دسته‌ی اول معتقدند که اگر مقامات صهیونیستی از اعداد دیگری همچون 15 یا 30 سال استفاده می‌کردند، رهبری نیز دقیقا همان مدت زمان را برای نابودی رژیم اشغالگر قدس مطرح می‌کردند. اما در ادامه با توجه به حیثیتی‌شدن ماجرا، رفته‌رفته شعار نابودی اسرائیل تا 25 سال دیگر به هدفی مقطعی تبدیل شد که برخی #انقلابیون را بر آن داشت تا به جامعه بقبولانند که اسرائیل واقعا تا 25 سال دیگر از بین خواهد رفت.
⬅️تحلیل‌گرانِ دسته‌ی سوم این‌گونه می‌اندیشند که عواملی دست به دست هم دادند تا برخی از اعضای خانواده‌ی حزب‌الله نابودی اسرائیل تا 25 سال دیگر را #آرمانی_قطعی و دست‌یافتنی تلقی کنند که نتیجه‌اش راه‌اندازی روزشمارهایی جهت اعلام زمان نابودی اسرائیل بوده است.
⚠️اما به موازات این رفتارهای شعاری، برخی اقدامات در عرصه‌ی عمل نیز صورت پذیرفت که شاید مهم‌ترینش درج عبارت «اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود» بر روی موشک بالستیک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است که هم هدف مقطعی نابودی اسرائیل تا 25 سال دیگر را دنبال می‌کرد و هم اصل اساسی مبارزه با رژیم اشغالگر قدس را تأیید می‌نمود.
🔗طرح مجدد موضوع نابودی اسرائیل تا 25 سال دیگر از سوی رهبر انقلاب، با وجود آن‌که بیش از 15 ماه از مطرح‌شدن نخستین جمله‌ی ایشان در این‌خصوص گذشته بود، خود مؤید آن است که بُعد عددی «25 سال برای نابودی اسرائیل» برای ایشان موضوعیتی ندارد و ایشان بیش از هر چیز به بُعد #مبارزاتی و #اتحاد_امت اسلام علیه این رژیم غاصب تأکید دارند
✔️ طرح این مسأله بیش از آنکه یک وعده باشد، یک #نهیب به امت مسلمان است تا به خود بیایند و فلسطین را به دست فراموشی نسپارند. به عبارت دیگر ایشان در هفته‌ی وحدت، امت اسلامی را به وحدت حداکثری علیه رژیم صهیونیستی دعوت کردند که اگر چنین شود، قطعا در تسریع #وعده‌ی_الهی مؤثر خواهند بود.
🔴ای هیچ، برای هیچ بر هیچ مپیچ!

https://telegram.me/basiratafzaeivataamol
♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۲۶
رهرو ولایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی