بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل
این وبلاگ در راستای بصیرت بخشی به افراد جامعه است.
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220)
امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)
نداشتن بصیرت مثل نداشتن چشم است؛ راه را انسان نمی‌بیند. بله، عزم هم دارید، اراده هم دارید، اما نمی‌دانید کجا باید بروید. (۹۲/۱۰/۱۹)

تعریفی بسیار زیبا از بصیرت :
ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ.
آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟
ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ...
آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ:
مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد...
ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی


‍ ‍ ‍ ‍ •┈┈••✾•💫 بسم الله الرحمن الرحیم 💫•✾••┈┈•
♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫

⁉️عکس‌العمل نسیه‌ی دولت‌مردان به نقضِ برجام!
📌بالاخره روحانی بعد از چند روز شعار، به وزیر امور خارجه و رئیس سازمان انرژی اتمی نامه نوشت و دستورات هسته‌ای صادر کرد تا هم از بارِ انتقادات داخلی بکاهد و هم در برابر نقض برجام واکنش مکتوب خود را عیان سازد.
➕خلاصه‌ی نامه‌نگاری‌های رئیس دولت یازدهم واژه‌های #تعلل، #اهمال و #نقض_برجام را در برمی‌گیرد و به ظریف امر می‌کند در عرض یک ماه نسبت به اجرای مراحل پیش‌بینی شده در «برجام» برای رسیدگی به موارد ‏نقض، اقدام نموده و دیگر پیگیری‌های حقوقی و بین‌المللی لازم را نیز به‌طور جدّی معمول دارد.‏
🔗روحانی هم‌چنین طراحی تولید سوخت و ساخت پیشران هسته‌ای برای حمل و نقل دریایی را از صالحی مطالبه می‌کند و از وی می‌خواهد در عرض سه ماه نتایج را به اطلاع او برساند.
🔗اینکه ساخت پیشران هسته‌ای چقدر آمریکایی‌ها را به واهمه می‌اندازد و آنان را مجبور به عقب‌نشینی از مواضع خویش می‌کند، مقوله‌ای نیست که بتوان آن را پیش‌بینی نمود، بنابراین تا زمان مشاهده واکنش آمریکایی‌ها را در این باره، قضاوت امکان‌ناپذیر است.
➕روحانی یک سیاست‌مدار است و رجالِ سیاسی خوب می‌دانند که اگر در برابر آمریکایی‌ها یک قدم عقب‌نشینی نمایند، آنان صد قدم جلوتر می‌آیند لذا انتظار می‌رفت رئیس‌جمهور کشورمان واکنش قاطعی از خود نشان می‌داد و عکس‌العمل ایران را به چند ماه دیگر موکول نمی‌کرد.
⬅️البته باید نیمه‌ی پر لیوان را هم دید و از اینکه روحانی به «نقض برجام» اشاره می‌کند، خوشحال شد!
⚠️لکن صرفِ گفتن نقض برجام و نامه‌نگاری قلب راکتور اراک را دوباره نمی‌تپاند و اورانیوم و آب سنگین خارج شده از کشور را بار دیگر به میهن‌مان باز نمی‌گرداند.
🔗نمی‌خواهیم بدبین باشیم اما باید اذعان داشت روحانی عکس‌العمل نسیه از خود نشان می‌دهد و سعی دارد مسئله‌ی نقض برجام را تا انتخابات 96 مدیریت نماید، به‌گونه‌ای که مردم همچنان به اجرایی شدن تعهدات آمریکا امیدوار باشند و شکست برجام از آراء روحانی نکاهد.
🔗رئیس‌جمهوری که اقدام قانونی هم‌وطنان خود را در برابر لغو یک سخنرانی بی‌شرمانه می‌نامند و با جملاتِ آتشین به سراغِ خودی‌ها می‌رود
⚠️چرا در مقابل توهین‌های مقامات غربی و آمریکایی خاموشی می‌گیرد و علی‌رغم مشاهده تمام بدعهدی‌های طرف مقابل، از الفاظِ گله‌آمیز «اهمال‌کاری» استفاده می‌کند؟
🔗روحانی یا نمی‌خواهد شکست برجام را باور کند و یا اینکه همچنان سعی دارد با دیپلماسی لبخند و مذاکره، آمریکایی‌ها را راضی کند، آن نیمه تعهداتی را که داده‌اند، عملیاتی نمایند ولی آنچه که مبرهن است، مقامات آمریکایی از این کردار منفعلانه ایرانی‌ها نهایت سوءاستفاده را خواهند کرد.
🔗شاید اگر عده‌ای در تصویب برجام عجله نمی‌کردند و مفاد آن را از لحاظ حقوقی مورد بررسی قرار می‌دادند، امروز حال و روز کشورمان این نبود و نه تنها آمریکا به خاطر تبعات حقوقی جرأت نقض برجام را نداشت، بلکه دستِ ایران نیز در صورت نقض برجام بازتر می‌شد.
     
https://telegram.me/basiratafzaeivataamol
♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۲۶
رهرو ولایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی