بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل

بصیرت خواص جامعه

بصیرت افزایی و تعامل
این وبلاگ در راستای بصیرت بخشی به افراد جامعه است.
امیرالمومنین در حدیثی زیبا در راستای بصیرت افزایی می فرمایند: « کور آن کسی نیست که چشم ندارد ، بلکه کسی است که بصیرت ندارد. (کنزالعمال حدیث 1220)
امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)
نداشتن بصیرت مثل نداشتن چشم است؛ راه را انسان نمی‌بیند. بله، عزم هم دارید، اراده هم دارید، اما نمی‌دانید کجا باید بروید. (۹۲/۱۰/۱۹)

تعریفی بسیار زیبا از بصیرت :
ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺧﺪﻣﺖ مقام معظم ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﻨﯿﻢ.
آقا ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﻮﻥ ﺍﺯ ﺑﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ؟
ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ: ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻘﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﭼﺸﻤﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﻮﻻﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻭﻟﯿﺸﺎﻥ...
آﻗﺎ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﻓﺮﺩ ﺑﺼﯿﺮ, ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻟﮏ ﺍﺷﺘﺮ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ امیرالمؤمنین (علیه سلام) ﺩﺭ ﻭﺻﻔﺶ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﻨﺪ:
مالک ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺍگرﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﭘﯿﺶ ﺑﯿﺎﯾﺪ، ﺩﻗﯿﻘﺎ" ﮐﺎﺭﯼ را ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﺰﺩ ﻣﻮﻻﯾﺶ ﺑﻮﺩ، ﻣﻮﻻﯾﺶ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻣﺮ ﻣﯿﮑﺮد...
ﺑﺼﯿﺮﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﻏﯿﺒﺖ ﻣﻮﻻﯾﺖ هم ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺍ عمل کنی

‍ ‍ ‍ ‍ •┈┈••✾•💫 بسم الله الرحمن الرحیم 💫•✾••┈┈•
♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫

دکتر سهراب صلاحی ٰرئیس سازمان بسیج اساتیدکشور در خصوص سخنان اخیر دکتر روحانی در نپذیرفتن مسئولیت برجام و شکست ها و خسارات آن طی نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی و دادستان کل کشور خواستار پیگیری و رسیدگی این موضوع شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتیدکشور- متن کامل نامه به این شرح است:

بسمه تعالی
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی/  دادستان محترم کل کشور
سلام علیکم
همگان مستحضرند که قسمت عمده عمر دولت یازدهم، که در تاریخ به نام دولت برجام ثبت شده، در موضوع مذاکرات هسته ای گذشت. پس از تایید بدعهدی آمریکا از سوی جناب دکتر روحانی و اذعان ایشان بر اینکه برجام صریحاً از طرف آمریکا نقض شده است، افکار عمومی منتظر بود که آقای رئیس جمهور با صراحت لهجه ای که در موارد بسیاری حتی علیه دوستان انقلاب از ایشان مشاهده شده و همانطور که با صراحت در 8/6/93 در چهارمین نشست خبری خود اعلام کرده بود: «همه مسئولیت مذاکرات با من است» در 16 آذر 95 نیز با شجاعت اعلام نمایند که مسئولیت شکست فاحش برجام را شخصاً و به عنوان رئیس دولت می پذیرند، اما اظهار این جملات که «ما هیچ قدمی در مسأله برجام برنداشتیم مگر آنکه با مقام معظم رهبری مشورت کردیم» و«هیچ نامه ای نبوده ایشان بنویسند و من دستور قاطع ندهم که عین آنچه ایشان گفته باید اجرا شود» و تقاضای دکتر روحانی که این سخنان باید در تاریخ ثبت شود، دل همه دوستداران نظام مقتدر، اما مظلوم اسلامی را به درد آورد. اینجانب به نمایندگی از سوی 45 هزار استاد و مدرس بسیجی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور و برای تنویر افکارعموی تقاضا دارد که دادستان محترم کل کشو پاسخ دهند:
1. آیا وفق قانون مجازات اسلامی نسبت سخنان نادرست دادن به امام المسلمین که درغیبت امام عصر روحی و ارواحنا فداه مسئولیت اداره مسلمانان جهان را به عهده دارند مصداق افترا و تهمت است یا نه؟
 2. در صورتی که پاسخ مثبت است آیا مدعی العموم برای حفاظت از عزت و اقتدار امام المسلمین که مایه اقتدار مسلمانان جهان است مسئولیتی دارند یا نه؟
 3. در صورت مثبت بودن آیا به فکر اقدام قانونی و شرعی در این رابطه هستند یا نه؟
 همچنین از ریاست محترم مجلس شورای اسلامی تقاضا دارد که از کمیسیون های مربوطه مجلس و از جمله کمیسیون نظارت بر برجام درخواست نمایند که برای تنویر افکار عمومی، اقدامات دولت برجام در چهارچوب فرامینی که امام المسلمین به عنوان سیاستگذار نظام اسلامی در موضوع مذاکرات هسته ای تعیین فرموده اند، بررسی و نتایج ارزیابی را هرچه سریعتر به استحضار ملت قهرمان و همه دوستداران ایران اسلامی برسانند. بی تردید این اقدام مجلس می تواند تا حدود زیادی خبط فاحش مجلس نهم در تصویب 20 دقیقه ای برجام را جبران نماید. والسلام علیکم و الرحمه الله
                                                                                                         18 آذر 1395
                                                                                                    سهراب صلاحیhttps://telegram.me/basiratafzaeivataamol
♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫♻️💫

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۲۳
رهرو ولایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی